כיצד לבדוק האם יש לי עסק עם עורך דין בעל ניסיון?

תוכן עניינים

ככלל, אנשים פונים בחיי היום יום לקבלת שירות משפטי מעורך דין מקצועי והדגש שהם שמים בבחירת עורך דין הוא מקצועיותו וניסיונו בתחום הרלוונטי.

 

בדיקות שניתן לבצע לגבי ניסיונו המקצועי של עורך הדין

  1. בדיקת וותק וניסיון של עורך הדין – באם הנכם מעוניינים לשכור עו"ד בכדי שייצג אתכם בנושא מסוים ואתם רוצים לבדוק את רמת הוותק שלו ואת הניסיון שלו בתחום, תוכלו לבקש מעורך הדין שיציג בפניכם תיקים של טיפול בלקוחות קודמים ו/או מסמכים המעידים על כך. למשל, אם אתם עומדים לשכור את שירותיו של עורך דין לצורך ייצוגכם במכירה או ברכישה של דירה, תוכלו לבקש מממנו שיציג בפניכם דו"ח של תיקים ממערכת מייצגים במיסוי מקרקעין וע"י כך לראות את עסקאות מקרקעין שביצע עורך הדין בעבר. באופן זה, ניתן יהיה לבחון את ניסיונו של עורך הדין בטיפול בתיקים קודמים.
  2. בדיקת אחריות מקצועית – עורך הדין שמטפל בלקוחות מבצע עבורם פעולות משפטיות שהן לעיתים אף מורכבות ועשויות להשפיע באופן משמעותי על חייהם. מסיבה זו, ישנה חשיבות רבה לוודא כי לעורך הדין קיימת פוליסת כיסוי לפעולותיו המשפטיות, למקרה שהיה בעיה כלשהי במהלך הייצוג המשפטי. עורך דין בעל ניסיון בתחום הוא אדם שכבר ייצג לקוחות בעבר והוא מודע לאתגרים שיכולים להיות במהלך הייצוג המשפטי ולפיכך, הוא אמור לדעת שלא כדאי לקחת סיכונים מיותרים ולדאוג לבטח את עצמו למקרים בהם עשויים להתרחש בעיות במהלך הייצוג המשפטי. בכדי לוודא כי לעורך הדין שמייצג אתכם יש פוליסת ביטוח אחריות, תוכלו לבקש ממנו שיציג בפניכם את תעודת הפוליסה.
  3. עלות הייצוג של עורך הדין – ככלל, עורכי דין מנוסים וותיקים בתחום אינם זולים ולכן, אם נדרשתם לשלם שכר טרחה גבוה יחסית, תוכלו להבין כי מדובר בעורך דין עם ניסיון בתחום ולא במישהו חדש בתחום או שלא הספיק לצבור ניסיון ולכן גם לא דורש סכומים גבוהים בעבור שירותיו.

 

פרמטרים נוספים שחשוב לבחון בבחירת עורך דין

בנוסף לוותק ולשנות הניסיון שיש לעורך הדין שאת שירותיו אתם מעוניינים לשכור, כדאי לשים דגש גם על יחסו אל הלקוחות ואת הזמינות שלו לטיפול בהם. כל לקוח מעוניין שעורך הדין שמטפל בו יתייחס אליו בכבוד ובהערכה ויפנה עבורו את הזמן באופן ראוי. כשאתם בוחרים עורך דין שייצג אתכם, בידקו אם אתם חשים בנוחות כשאתם בקרבתו, בדקו את רמת הזמינות שלו אליכם, בדקו את מהירות התגובה שלו והאם הוא באמת משקיע את הזמן שלו בטיפול איכותי בתיק שלכם. חשב לבחון את יחסו אליכם, עוד בטרם תחליטו לשכור את שירותיו ולהעביר אליו את התשלום בגינם.

למידע נוסף תוכלו לפנות לאתר של עו"ד יואב רונקין, לקרוא על תחומי העיסוק של משרדו ואף להשאיר פניה בבקשה לסיוע משפטי וכיו"ב.

כיצד לבדוק האם יש לי עסק עם עורך דין בעל ניסיון

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
החוקים החשובים בחנות וירטואלית

מעוניינים להקים חנות וירטואלית? ובכן, ישנם חוקים חשובים שעליכם להכיר. מהם? כל הפרטים – במאמר. חנות וירטואלית – מה חשוב לדעת? הקמה של חנות וירטואלית

מהו חוק התקשורת בישראל

אחד החוקים הדומיננטיים והמשפיעים שנחקקו בישראל נוגע לתחום התקשורת. החוק העיקרי בתחום, אשר קרוי גם ״חוק התקשורת״, הוא חוק אשר מטרתו לעשות סדר בכל הפעילות

מה החוק אומר לגבי מנגל בשטח לא מורשה?

בשנים האחרונות ביחד עם עליית המודעות לחשיבות השמירה על איכות הסביבה והניסיון להימנע ככל הניתן מזיהום האוויר, נכנסו חוקים רבים המתייחסים לאיסור או היתר על