מה עוד צריך לבדוק מלבד המחיר כשמשווים הצעות לביטוח הרכב

תוכן עניינים

רכישת פוליסת ביטוח לרכב הינה חלק אינטגראלי מההוצאות הקבועות שעל כל בעל רכב לשאת בהן. ההוצאה החשובה ביותר, אשר בלעדיה אסור בתכלית להניע את הרכב ולנסוע בו, הינה ביטוח החובה. הביטוח כאמור מבטח את כל נוסעי הרכב מצד אחד, ואת כל מי שעלול להיפגע ממנו מצד שני, מפני נזקי גוף שעלולים להיגרם כתוצאה מתאונה. זאת, בין אם נהג הרכב המבוטח אשם בה ובין אם לאו. נסיעה בלי ביטוח ובה היא עבירה על החוק שיש בצידה ענישה.

מלבד ביטוח החובה, צריך בעל הרכב גם לרכוש ביטוח נוסף לרכב. מרבית הנהגים רוכשים פוליסת ביטוח מקיף לרכב, המורכב מהביטוח העצמי, כלומר ביטוח על נזקים שעלולים להיגרם לרכב, ומביטוח צד ג' – ביטוח עבור נזקים שהרכב עלול לגרום לרכוש או לרכבים אחרים.  לכאורה הדברים נראים פשוטים, אבל כשנכנסים לעומק העניין מתבררת הבעייתיות שבהם. מתי כדאי לרכוש ביטוח מקיף ומתי כדאי רק ביטוח צד ג'? מה עוד, מלבד המחיר, חשוב לבדוק כשמשווים הצעות לביטוח הרכב? בהמשך המאמר נשיב לשאלות הללו בהרחבה.

 

ביטוח מקיף או צד ג'

כאמור לעיל, רוכשים מרבית הנהגים בנוסף להשוואת ביטוח רכב חובה, גם ביטוח מקיף. הביטוח הזה נועד לכסות את בעל הרכב ואת הנוהגים בו, הן מפני הנזקים שהם עלולים לגרום לרכבים או לרכוש אחר והן מפני הנזקים שעלול נהג אחר לגרום לרכב שלהם. ואולם יש מקרים שבהם רוכשים בעלי רכבים רק חלק מהביטוח. בדרך כלל מדובר בביטוח צד ג' – ביטוח מפני נזקים שהרכב שלהם עלול לגרום לאחרים, בין אם לרכב ובין אם לרכוש שלהם. המקרים האלה הם נפוצים במיוחד בקרב בעלי רכבים ישנים או זולים מאד, שגם אם יגרם להם נזק הביטוח לא יכסה את מלוא העלויות שלו, אם בכלל. עבור רכבים מסוימים, התשלום עצמו עבור הביטוח, עולה יותר מעלות הרכב שלהם עצמו.

 

 

מה חשוב לבדוק בביטוח מלבד המחיר

הגברא העיקרי שחשוב לבדוק, מלבד המחיר שמציעה חברת הביטוח, הוא מהו הכיסוי הביטוחי, כלומר מהי התמורה לפרמיה המשולמת מדי חודש לחברת הביטוח. באשר לתעריפי ביטוח החובה – הרי אלה מפוקחים ונקבעים על פי אמות מידה קבועות. באשר לביטוח המקיף – הרי הפרמיה שלו נתונה לשינויים הנובעים משקלול של מספק אמות מידה. בין השאר, נלקחים בחשבון גילו של הנהג, הוותק שלו והעבר התעבורתי שלו. נהג שאין לו הרשעה בעבירות תעבורה ואין לו תביעות קודמות, ישלם תעריף מוזל. נהג צעיר הנוהג באופן קבוע על רכב, ישלם כמובן יותר.

בנוסף, בעלי רכבים רבים נוטים לרכוש גם הרחבות ותוספות לביטוח החובה. עם התוספות הללו ניתן למנות שירותי גרירה, קבלת רכב חלופי ואפילו קבלת סיוע משטי והגנה משפטית לאחר תאונה. יש הבוחרים להפחית את ההשתתפות העצמית בעלויות התיקון, ומוכנים להגדיל לשם כך את הפרמיה החודשית תמורת הביטוח. כאשר משווים מחירי ביטוח חובה, חשוב לבדוק מה מהדברים הנזכרים כאן נכלל בו, ומה ההשפעה שלו על התעריף.

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
החוקים החשובים בחנות וירטואלית

מעוניינים להקים חנות וירטואלית? ובכן, ישנם חוקים חשובים שעליכם להכיר. מהם? כל הפרטים – במאמר. חנות וירטואלית – מה חשוב לדעת? הקמה של חנות וירטואלית

מהו חוק התקשורת בישראל

אחד החוקים הדומיננטיים והמשפיעים שנחקקו בישראל נוגע לתחום התקשורת. החוק העיקרי בתחום, אשר קרוי גם ״חוק התקשורת״, הוא חוק אשר מטרתו לעשות סדר בכל הפעילות

מה החוק אומר לגבי מנגל בשטח לא מורשה?

בשנים האחרונות ביחד עם עליית המודעות לחשיבות השמירה על איכות הסביבה והניסיון להימנע ככל הניתן מזיהום האוויר, נכנסו חוקים רבים המתייחסים לאיסור או היתר על