האם עו"ד יוכל להשפיע על זכויותיכם כהורים לילדים עם מוגבלויות?

תוכן עניינים

הורים לילדים עם מוגבלויות זכאים להטבות ושירותים שונים שלא תמיד הם יודעים עליהם או מקבלים אותם. המאמר יפרט את הזכויות וכיצד עו"ד יכול להשפיע על מנת שההורים יקבלו את כל מה שמגיע להם.

 

לאילו ילדים עם צרכים מיוחדים מגיעים זכויות?

ילדים עם צרכים מיוחדים מאותרים בדרך כלל בגילאי הגן למרות שהמוגבלות היא מולדת אם לא מדובר על פציעה כתוצאה מתאונה. ישנן מוגבלויות כמו בעיות חושיות, הפרעות בדיבור, מוגבלות שכלית ובעיות התפתחותיות אחרות. המוגבלויות הנפוצות יותר המזוהות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים הן: תסמונת דאון, אוטיזם, מוגבלות שכלית, תסמונת טורט, שיתוק מוחין והפרעות אחרות.

כאשר מדובר על מוגבלות התפתחותית הילדים זקוקים לטיפול על מנת לצמצם פערים אך קרוב לוודאי שהעיכוב ימשיך לאורך כל החיים מכיוון שזוהי תופעה גנטית. באתר https://www.allrights.co.il תוכלו למצוא את הרשימה המלאה של הצרכים המיוחדים והזכויות המגיעות לילדים אלו.

 

הזכויות שמגיעות לילדים עם מוגבלויות דרך קופות החולים

המוסדות הרפואיים הציבוריים באמצעות קופות החולים מעניקים שירותים שונים כמו התפתחות הילד הכוללים אבחונים וטיפולים. למשל, ניתן לקבל עם הפניה מרופא התפתחותי סל טיפולים בחינם או בעלות מינימלית עד גיל 18 הכולל: ריפוי בדיבור, ריפוי בעיסוק, טיפול תחושתי, ביבליותרפיה, ריפוי באומנות, הידרותרפיה, פיזיותרפיה, טיפולים פסיכולוגיים, רכיבה טיפולית, טיפול באמצעות בעלי חיים, ספורט טיפולי ועוד.

כל הטיפולים ניתנים בהתאם לגיל המטופל ולצרכים שלו. בנוסף ישנם חריגים המקבלים כיסוי גם על טיפולים שאינם נכללים בסל ועל תרופות שאינן בסל. ביחד עם זאת, חולים כרוניים מקבלים כיסוי על תרופות בהתאם לתקרת הסל של הקופה וכך גם כשמדובר על תזונה רפואית. כמו כן, ניתן לקבל פטור מאגרות שונות כאשר לילד יש בעיית ניידות והוא מקבל עבור כך גמלה מהביטוח הלאומי.

 

זכויות לשילוב ילדים עם מוגבלויות

חוץ משירותים רפואיים ילדים עם צרכים מיוחדים זכאים לחינוך מיוחד או שילוב במסגרת רגילה עם מענה לקשיים של הילד.

בין היתר מדובר על מעונות שיקומיים, הסעות למסגרת החינוכית, התאמות בלימודים, התאמת נגישות למוגבלות, סיוע מהביטוח הלאומי כאשר הילד מוכר כנכה או עם קושי בניידות, מכשירים שיקומיים לרבות מכשיר שמיעה, תו נכה (כאשר מוכר בניידות), הנחות בתשלומי הארנונה, החשמל והמים, נקודות זיכוי במס הכנסה, שירות של עובדים סוציאליים, הקלות בעבודה לצורך טיפול בילד מוגבל ועוד.

 

השפעת עורך הדין על קבלת הזכויות

ניתן לקבל את כל הזכויות באופן עצמאי וללא סיוע של עו"ד, אך חשוב לדעת שכל הבקשות מותנות במילוי טפסים, בירוקרטיה, אישורים רפואיים ומרוץ שאינו נגמר. כאשר עו"ד מתעסק בבקשות ובטפסים הוא מוריד מההורים את העול ומפנה להם זמן לטפל בילדים שלהם ללא דאגות. מעבר לכך לא כל ההורים לילדים מוגבלים מודעים לזכויות שלהם. לפיכך, מומלץ לפנות לעו"ד מקצועי.

ילדה עם ידיים צבועות

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
החוקים החשובים בחנות וירטואלית

מעוניינים להקים חנות וירטואלית? ובכן, ישנם חוקים חשובים שעליכם להכיר. מהם? כל הפרטים – במאמר. חנות וירטואלית – מה חשוב לדעת? הקמה של חנות וירטואלית

מהו חוק התקשורת בישראל

אחד החוקים הדומיננטיים והמשפיעים שנחקקו בישראל נוגע לתחום התקשורת. החוק העיקרי בתחום, אשר קרוי גם ״חוק התקשורת״, הוא חוק אשר מטרתו לעשות סדר בכל הפעילות

מה החוק אומר לגבי מנגל בשטח לא מורשה?

בשנים האחרונות ביחד עם עליית המודעות לחשיבות השמירה על איכות הסביבה והניסיון להימנע ככל הניתן מזיהום האוויר, נכנסו חוקים רבים המתייחסים לאיסור או היתר על