דברים פיננסיים שחייבים לבדוק כשנכנסים לעבודה חדשה

תוכן עניינים

קודם כל מזל טוב על העבודה החדשה, עכשיו הגענו לשלב חשוב ביותר, חתימה, חוזה, תנאים, הסכמים. להיכנס לעבודה חדשה זה לא עניין פשוט וחסר מחשבה, צריך לדעת מה אתם הולכים לקבל, מה מגיע לכם ומה חשוב ואסור לוותר עליו. מבאס לפעמים לחשוב על החלקים הפיננסיים הבירוקרטיים האלו, אך מדובר בדבר מהותי ועיקרי במגיע לכם, בואו ותתחילו להבין מה הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת.

 

ימי מחלה

לכל עובד יש זכויות בסיסיות, כמובן שכדאי לנסות ולמקסם את התנאים שתקבלו מעבר למה שנקבע לחוק. החוק קובע בבהירות שעובד אשר עובד חמישה ימים בשבוע זכאי לשניים עשר ימי חופשה ושישה ימי עבודה מזכים אותך בארבע עשר ימי חופשה.

 

הגדרת שעות עבודה

ההמלצה היא לוודא את הגדרת המשרה ואת שעות העבודה, לוודא שהשעות הנוספות מוגדות בצורה ברורה בחוזה בכדי להימנע מסיבוכים וחוסר תגמול של הגמישות שלכם. מעסיקים רבים משלמים לעובדים תוספת גלובלית על השעות הנוספות וזו גם שיטה מקובלת שהוכרה על ידי בית הדין לעבודה.

 

ביטוחים

חלק חשוב מאוד בהתחייבות של העבודה החדשה אליכם, זו עמידה בכל הדברים הבסיסיים, הפרשה לפנסיה בזמן, ביטוח בריאות בהתאמה לחוזה, אפילו התוספות והאפשרויות שמגיעות לכם כמו הלוואה על חשבון קרן השתלמות ודברים רבים נוספים, בחתימת החוזה חשוב לעבור על כל הזכאויות שלכם, ולראות מה רלוונטי לכם ובמה חשוב להשתמש.

 

הגדרת תקופת תשלום

נושא חשוב מאוד זה להגדיר מתי המעסיקים ישלמו לעובדים, שלא יעשו לכם בעיות וייקחו את הזמן. כבר בחוזה העבודה צריך לעגן את העניין ולשים את זה על השולחן בצורה מובהקת ומסודרת. הסדרי שכר, תאריך קבוע לקבלת תשלום, כל הדברים האלו חייבים להתנהל בצורה קפדנית וברורה שלא תשאיר אתכם חסרים, ותקבלו כל מה שמגיע לכם.

 

לא רק מה שחשבתם

מעבר לדברים הפיננסיים המוכרים שימו לב שאתם דואגים לדברים נוספים חשובים שמגיע לכם ויעזרו לכם בהמשך. לדוגמא הגדרת אופן סיום העבודה, למקומות שונים יש הסדרים שונים והתנהלות שונה וחשוב שתבררו זאת כבר בהתחלה, כך תדעו שאתם מוגנים במצב כזה, מבחינת הודעה מראש, פיצויים, בקשות מיוחדות, שווה לדאוג שהכל יהיה מסודר.

 

משא ומתן

יש כמובן מקום למשא ומתן, מעבר על ההגדרות השונות, על הזכויות וההטבות, על מה חשוב לכם ומה אולי הייתם רוצים לעשות בו התאמות. יש מקום לשיח מול המעביד במוקמות מסוימים, תלוי סיטואציה כמובן, אך שווה לכם לבדוק את העניין, ואם יש משהו שחשוב לכם אז להעלות אותו ולא להישאר איתו לבד, מקסימום לא יתאפשר, אך לבדוק זה צעד חשוב.

 

תתייעצו עם מישהו שמבין

מלבד החוזה, החוק, הבסיס, יש דברים רבים שאנחנו לא יודעים עד שאנחנו בשטח, לכן מומלץ להתייעץ עם אחרים שעבדו באותו מקום או אותו סוג עבודה, או אפילו להתייעץ עם כאלו שעובדים אתכם, כך תוכלו להבין לעומק את השטח ולדעת טוב יותר מה יוכל להתאפשר בשבילכם במקום העבודה החדש.

עבודה חדשה

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
החוקים החשובים בחנות וירטואלית

מעוניינים להקים חנות וירטואלית? ובכן, ישנם חוקים חשובים שעליכם להכיר. מהם? כל הפרטים – במאמר. חנות וירטואלית – מה חשוב לדעת? הקמה של חנות וירטואלית

מהו חוק התקשורת בישראל

אחד החוקים הדומיננטיים והמשפיעים שנחקקו בישראל נוגע לתחום התקשורת. החוק העיקרי בתחום, אשר קרוי גם ״חוק התקשורת״, הוא חוק אשר מטרתו לעשות סדר בכל הפעילות

מה החוק אומר לגבי מנגל בשטח לא מורשה?

בשנים האחרונות ביחד עם עליית המודעות לחשיבות השמירה על איכות הסביבה והניסיון להימנע ככל הניתן מזיהום האוויר, נכנסו חוקים רבים המתייחסים לאיסור או היתר על