איך לברר זכאות לגמלה מלאה לנפגעי עבודה?

תוכן עניינים

פגיעה בעבודה עשויה להסב לא רק נזקים גופניים לנפגע, אלא גם נזקים כלכליים ופגיעה מובהקת באיכות החיים. החוק מאפשר קבלת גמלה לנפגעי עבודה, על מנת שהם יוכלו לקבל תמיכה כלכלית, שעשויה להיות הכרחית עבורם. גמלת העבודה יכולה להינתן בסכומים שונים עבור אנשים שונים. במאמר הבא נסביר כיצד ניתן לברר זכאות לגמלה מלאה לנפגעי תאונות עבודה.

 

תאונות עבודה בישראל

בישראל ישנן כמה סוגים של תאונות. סוג מסוים של תאונות, המתרחשות במקום העבודה, אלו תאונות העבודה. תאונות אלו מתרחשות במקום העבודה, במהלך העבודה, בדרך אל מקום העבודה וגם בדרך חזרה ממקום העבודה אל הבית.

אנשים שחוו תאונות כאלו, שמוגדרות על ידי החוק כתאונות עבודה, נחשבים בתור נפגעי עבודה. לנפגעי עבודה יש זכויות מסוימות מטעם המדינה, שמאפשרות להם להגיש תביעה אל הביטוח הלאומי ולקבל פיצויים כספיים משמעותיים, עבור הנזק שנגרם כתוצאה מתאונת העבודה.

 

דמי פגיעה

דמי פגיעה הם תשלום יומי שמשולם לטובת נפגע עבודה בעבור ימי העבודה שמהם הוא נעדר, עקב תאונת העבודה שאירע לו. דמי הפגיעה משולמים לתקופה של עד 90 ימים. דמי הפגיעה מחושבים בצורה שתסייע לנפגע להתמודד מבחינה כלכלית עם ההיעדרות ממקום העבודה, והם עומדים על כ-75% מגובה המשכורת שלו.

 

גמלת נכות מעבודה

ישנם תאונות עבודה שמסיבות נזק משמעותי וחמור. תאונות כאלו עשויות לגרום לנפגע להיות בעל נכות משמעותית, קבועה או זמנית, שתפגע באיכות החיים שלו ותמנע ממנו לשוב לעבודתו. במקרה הזה ניתן להגיש תביעה לקבלת גמלת נכות מעבודה. מדובר על קצבה חודשית שאמור לקבל הנפגע מהביטוח הלאומי.

 

פנייה אל עורך דין

אם אתם רוצים לברר זכאות לגמלה מלאה עבור תאונת עבודה שקרתה לכם, כדאי לכם לפנות אל עורך דין שמתמחה בתביעות תאונות עבודה. עורך הדין הזה יוכל לסייע לכם להבין מה הגובה של הגמלה המלאה שאתם יכולים לקבל, לפי המצב הפרטני שלכם.

 

חישוב לפי החוק

החוק קובע שגובה של גמלת נכות מעבודה יהיה הסכום היומי שאמור לקבל הנפגע מתאונת העבודה כפול 30. את התוצאה של מכפלה זאת יקבל אחת לחודש הנפגע, בתור קצבה חודשית. החוק קובע שלא משנה מה סכום דמי הפגיעה היומי, גובה הקצבה החודשית לא יעלה על 36,049 שקלים נכון לשנת 2023.

 

מענק במקום קצבה

ישנם מקרים בהם אדם יכול לקבל מענק חד פעמי במקום קצבת נכות מעבודה חודשית. הדבר תלוי באחוזי הנכות שנקבעים לו בביטוח הלאומי. סכום המענק המירבי הוא גובה קצבה חודשית כפול 43.

 

גמלה חלקית

גמלה מקסימלית ניתנת עבור אדם שנקבעו לו 100% נכות מעבודה. במידה ולאדם נקבעו אחוזים נמוכים מכך, יש לחשב עבורו גובה קצבה מקסימלי ולאחר מכן לחשב ממספר זה את האחוז שנקבע עבור התובע.

פיצוי בגין נפגעי עבודה

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

בחירה של עורך דין מע"מ היא אינה עניין של מה בכך. זו הסיבה שהחלטנו לפגוש לקוחות שהסתייעו בעורכי דין מומלצים בעבר כדי להבין אחת ולתמיד

הכל על השכרת קליניקה

כיום בהרבה מקצועות צריך קליניקה מקום בו תוכלו לפגוש את הפונים שלכם ולתת להם את השירות המיטבי. כיוון ולקליניקה יש משמעות הרבה מעבר לסתם מבנה,

מה תפקידו של עורך דין חוזה שכירות?

רכישת דירת בישראל הופכת בשנים האחרונות לאתגר שאינו מובן מאליו. אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות, וישראלים רבים מעדיפים להמתין