גריל גז (חשמלי) למרפסת – מה החוק אומר על זה?

תוכן עניינים

לא מעט ישראלים בוחרים לגור בבית עם מרפסת, לא רק בגלל האוויר הטוב, השמש או האפשרות להציב בה סוכה. ישראלים בוחרים במרפסת בגלל שהם רוצים שתהיה להם את האפשרות להכין בשרים על הגריל בבית.
בתקופה האחרונה יש שיח ער בכל הנוגע לשימוש בגריל במרפסות של בניינים. יצאנו לבדוק עם מומחים בתחום כדי להבין מה החוק אומר על זה והאם יש בעיה בעצם להכין על האש עם גריל גז במרפסות?
כל זאת ועוד יופיע בפניכם בשורות הבאות.

 

רקע אודות שימוש בגריל גז במרפסת

רגע לפני שנציג בפניכם את החוק בכל הנוגע לשימוש בגריל גז, חשוב לציין כמה פרטים חשובים בנושא.
כידוע לרבים מאתנו, ישראלים תמיד מחפשים סיבה להכין על האש. בחגים, בימי הולדת, במפגשים משפחתיים ובעצם, מתי לא? להכנת בשרים על האש במרפסת עם גריל גז יש מגוון רחב של יתרונות:

 

אפשר להישאר בפיג'מה

אם תשאלו לדעתנו, זהו היתרון המשמעותי ביותר מבחינתנו. לא צריך לצאת מהבית, לחפש מקום פתוח, לארגן שולחן וכו'. אפשר פשוט להישאר עם פיג'מה.

 

לא צריך לחפש חניה

אחד החסרונות שכל ישראלי מכיר ביציאה מהבית עם רכב היא – חיפוש חנייה. בעת הכנת על האש במרפסת, נחסך החיפוש המייגע אחר חניה.

 

לא צריך לסחוב

לא צריך לקחת עכשיו תיקים ענקיים, שולחן מתקפל, כיסאות ומה לא (ובסוף לגלות ששכחתם משהו חשוב בבית).
צריך פשוט להביא את הבשרים, צלחות, סכו"ם וכמובן שגם את החבר'ה.

 

אחת ולתמיד – האם מותר לערוך על האש עם גריל גז על המרפסת?

עכשיו, אנחנו יודעים את כל הפרטים החשובים על גריל חשמלי למרפסת, כך שנותר לנו רק לבדוק האם מותר להשתמש בו במרפסת? כפי שאתם כבר יודעים, ערכנו בירור עם המומחים שלנו והם ציינו בפנינו שמדובר בעניין שנכנס לשטחים אפורים.
בתים עם מרפסות הם בעצם חלק מבניין מגורים שכולל דירות מעל ומתחת. הפעילויות שמתקיימות על המרפסות צריכות להיעשות בעצם עם התחשבות בשכנים, מכיוון שרעש או ריח חריג עלול להוביל לאי נעימויות בלשון המעטה. לפי החוק, מותר לעשות שימוש בגריל גז על האש במרפסת. רק שימו לב – אם אתם בוחרים לעשות כך, אתם צריכים לשמור על הכללים הבאים:

  • שימרו על בטיחות וזהירות
  • השתדלו לעשות כמה שפחות רעש
  • תפזרו את העשן ביעילות כדי שלא יפריע לשכנים

 

לסיכום

אם אתם מתכננים לעשות על האש במרפסת, אתם צריכים להתחשב בשכנים שלכם. יכול להיות שהעשן ייכנס אל הדירות שלהם בזמן שהם מחוץ לבית (או כשהם בבית), מדובר בסיטואציה לא נעימה. לכן, ההמלצה שלנו היא לכתוב שלט בכניסה לבניין ולציין שאתם מתכננים לערוך על האש בתאריך X בשעה Y, תהיו שכנים טובים.

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

בחירה של עורך דין מע"מ היא אינה עניין של מה בכך. זו הסיבה שהחלטנו לפגוש לקוחות שהסתייעו בעורכי דין מומלצים בעבר כדי להבין אחת ולתמיד

הכל על השכרת קליניקה

כיום בהרבה מקצועות צריך קליניקה מקום בו תוכלו לפגוש את הפונים שלכם ולתת להם את השירות המיטבי. כיוון ולקליניקה יש משמעות הרבה מעבר לסתם מבנה,

מה תפקידו של עורך דין חוזה שכירות?

רכישת דירת בישראל הופכת בשנים האחרונות לאתגר שאינו מובן מאליו. אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות, וישראלים רבים מעדיפים להמתין