איך לבנות תכנית יעילה לשיקום כלכלי?

תוכן עניינים

אנשים מסוימים יכולים למצוא את עצמם במצב כלכלי שמחריף ומתדרדר בצורה כל כך חמורה, עד כדי כך שהם כבר לא מסוגלים להחזיר את החובות שלהם לנושים שונים. תוכנית שיקום כלכלי יכולה להיות הדבר שיציל אותם, ויאפשר להם לחזור למסלול בהיבט הכלכלי. במאמר הבא נסביר איך בונים תוכנית שיקום כזאת.

 

חדלות פירעון ושיקום כלכלי

מצבו הכלכלי של אדם מסוים יכול להפוך לחמור מאוד. כאשר החובות שלו גדולים מסך הרכוש שלו, הנכסים שלו והכסף הנזיל שיש לו, הוא עשוי להיכנס למצב של חדלות פירעון. חדלות פירעון הוא הליך משפטי, שכן בית המשפט מכריז על אדם מסוים בתור מי שאינו מסוגל להחזיר חובות שונים.

הליך חדלות הפירעון החליף את הליך פשיטת הרגל. ההבדל בין שני ההליכים טמון בעיקר בשיקום כלכלי. הליך חדלות פירעון מאפשר לחייב להיכנס אל הליך של שיקום כלכלי, בו הוא יוכל להחזיר את חובותיו ולחזור למצב כלכלי תקין. תוכלו לקרוא עוד על כך באתר של עו"ד אורי גילת.

 

תוכנית מאנשי מקצוע שונים

את תוכנית השיקום הכלכלי לא בונה החייב לעצמו. במקרים רבים, מי שמגיע לשפל כלכלי לא מסוגל לצאת ממנו, מכיוון שהוא לא יודע כיצד. לכן, את התוכנית הכלכלית בונים אנשי מקצוע. עורכי דין שמתמחים בבניית תוכניות כאלו ורואי חשבון למשל, יכולים לבנות תוכניות ריאליות ומותאמות.

 

התחשבות בחייו של מושא התוכנית

אחד מהחלקים שיבואו לידי ביטוי בתוכנית הכלכלית היא התחשבות בחייו של מי שהתוכנית נבנית עבורו. תוכנית כלכלית עבור אדם שיש לו ילדים ומשפחה, תהיה בהכרח שונה מתוכנית כלכלית שנבנית עבור רווק. כמו כן, תהיה התחשבות בהיבטים נוספים.

 

הדרך היעילה ביותר להתפרנס

כדי לבנות תוכנית כלכלית יעילה, צריך להבין מה יהיה מקור ההכנסה הראשי של החייב. לכן, עורך הדין שבונה את התוכנית עבור החייב יבין מהי הדרך היעילה ביותר עבור החייב להתפרנס. אם לחייב יש מקצוע מסוים, ייתכן שעבודה באותו המקצוע תהיה זאת שתאפשר לו את ההכנסות הגבוהות ביותר.

 

הפחתת ההוצאות

הכסף שאתם מכניסים ממקום עבודתכם הוא לא זה שקובע את הרווח שלכם בסוף כל חודש. רווח נקבע כמשוואה של הכנסות מול הוצאות. תוכנית כלכלית יעילה תחתוך בשומן העודף ותפחית את ההוצאות המיותרות של החייב.

 

פריסת חובות

ישנם חובות שבית המשפט יכול למחוק בעבור מי שנכנס לתוכנית של שיקום כלכלי. למרות זאת, בית המשפט לא יכול למחוק את כל סוגי החובות. עורך הדין ינסה להגיע להסדר עם הנושים ולפרוס את החובות לזמן ארוך, כדי לאפשר תשלום מסודר שלהם.

 

הליך חדש עם אופק כלכלי

בעבר, שיקום כלכלי לא היה דבר שמתאפשר לפושטי רגל. הליך חדלות הפירעון מאפשר למי שהידרדרו מבחינה כלכלית להתחיל את החיים הכלכליים שלהם מחדש, על ידי עמידה בתוכנית יעילה ומפורטת.

תוכנית שיקום כלכלי יעילה

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

בחירה של עורך דין מע"מ היא אינה עניין של מה בכך. זו הסיבה שהחלטנו לפגוש לקוחות שהסתייעו בעורכי דין מומלצים בעבר כדי להבין אחת ולתמיד

הכל על השכרת קליניקה

כיום בהרבה מקצועות צריך קליניקה מקום בו תוכלו לפגוש את הפונים שלכם ולתת להם את השירות המיטבי. כיוון ולקליניקה יש משמעות הרבה מעבר לסתם מבנה,

מה תפקידו של עורך דין חוזה שכירות?

רכישת דירת בישראל הופכת בשנים האחרונות לאתגר שאינו מובן מאליו. אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות, וישראלים רבים מעדיפים להמתין