מה תפקידו של עו"ד במקרה של תאונת דרכים המתאפיינת בכאב וסבל

תוכן עניינים

תאונות דרכים הן תופעה קשה שמותירה כ-400 הרוגים ואלפי פצועים מדי שנה במדינת ישראל. חלק לא מבוטל מפצועי תאונות הדרכים בארץ זקוקים לשיקום ולפיצויים בכדי שיוכלו להתמודד עם הפציעה שנגרמה להם. נעבור בקצרה על תחום הפיצוי בתאונות דרכים, מי הם הגופים המבטחים, מה הנזקים שבגינם ניתן לתבוע, מה הם כאב וסבל, ומה התפקיד של עורך דין בהקשר זה

 

פיצוי בגין תאונות דרכים איך זה עובד?

תאונת דרכים עלולה לגרום לנזקים רבים לנפגעים בה. בכדי להתמודד עם נזקים אלה ולקבל את הפיצוי שמגיע לכם במידה ונפגעתם, יש להגיש תביעה לגוף הביטוח שלכם ולעיתים גם להגיש תביעה מקבילה לביטוח לאומי. במידה וגוף הביטוח מקבל את בקשתכם לתשלום פיצויים, ההליך המשפטי מגיע לסיומו.

במידה ולא כך הדבר, עומדת לכם הזכות לערער על החלטת הביטוח לחברת הביטוח עצמה או לבית משפט. במידה ואתם שוקלים תביעה לבית המשפט, עורך דין תאונות דרכים יכול לסייע לכם בכך.

 

פיצויי גוף ורכוש בגין נזק שנגרם בתאונות דרכים

הנזקים בגינם ניתן לתבוע את חברת הביטוח הם נזקי גוף ונזקי רכוש. נזקי רכוש הם כל נזק ממוני שנגרם לנכסיו של אדם. במקרה של תאונת דרכים, בדרך כלל הנזק הנגרם הוא לרכב של התובע. לעומת זאת נזקי גוף הם תחום מורכב בהרבה.

ישנם מספר קריטריונים כמו אובדן כושר עבודה, אחוזי נכות, אובדן הכנסות ואובדן כושר ניידות, שכולם ביחד מרכיבים את הפיצוי שנפסק בגין מה שנקרא נזק גוף. מרכיב נוסף של נזקי גוף הוא כאב וסבל ועליו נרחיב בקצרה בהמשך.

 

מי הם הגופים המבטחים וחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

בישראל ישנם גופים רבים שרלוונטיים לביטוח של תאונות דרכים. ראשית חברות הביטוח מספקות ביטוח חובה וביטוח צד ג' שמכסים נזקים משני הסוגים. בנוסף לכך קיים ביטוח לאומי שמפצה נפגעי תאונות דרכים שסובלים מנכות או מאובדן כושר עבודה.

לבסוף בישראל קיים חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, אשר דואג לכך שכל נפגע בתאונה יוכל לדרוש פיצוי. לצורך כך הוקמה קרן מיוחדת לתשלום פיצוי לנפגעים של תאונות דרכים שאין להם את מי לתבוע.

 

כאב וסבל בנזקי גוף וחשיבות עורך הדין

כאב וסבל הוא תת נזק בתוך נזקי גוף. הנזק בתחום זה נמדד לפי כמות הקשיים והכאב שהנפגע בתאונת הדרכים היה צריך להתמודד איתם בעקבות התאונה. לדוגמא מי שנרשמו לו משככי כאבים חזקים בגלל כאב בגב, הוא אחד שיש לו נזק של כאב וסבל. הפיצוי המירבי בגין נזק זה הוא 170 אלף שקלים.

תפקידו של עורך הדין בתביעת פיצויים שנסובה סביב נזקי כאב וסבל הוא להוכיח שהתובע אכן סבל מכאב וסבל כתוצאה מהתאונה, ושכתוצאה מכך יש לשלם לו פיצויים. עורך דין מיומן בתחום יידע להוכיח כאב וסבל בצורה המיטבית שתניב את הפיצוי המרבי.

עורך דין תאונות דרכים

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

בחירה של עורך דין מע"מ היא אינה עניין של מה בכך. זו הסיבה שהחלטנו לפגוש לקוחות שהסתייעו בעורכי דין מומלצים בעבר כדי להבין אחת ולתמיד

הכל על השכרת קליניקה

כיום בהרבה מקצועות צריך קליניקה מקום בו תוכלו לפגוש את הפונים שלכם ולתת להם את השירות המיטבי. כיוון ולקליניקה יש משמעות הרבה מעבר לסתם מבנה,

מה תפקידו של עורך דין חוזה שכירות?

רכישת דירת בישראל הופכת בשנים האחרונות לאתגר שאינו מובן מאליו. אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות, וישראלים רבים מעדיפים להמתין