מה אומר החוק על מעשנות בשרים במרפסת בניין משותף?

תוכן עניינים

צליית בשר במעשנת בשר היא ענין מורכב כשמדובר על בניין משותף. האם יש חוק לגבי זה ומה הוא אומר – על כך במאמר הבא.

 

החוק על עישון בשר בבניין משותף

על פי תקדימים משפטיים משפחה המעשנת בשר במרפסת כאשר העשן חודר לביתם של השכנים, תידרש לעשן אותו בצד אחר של המרפסת ולהציב מאוורר על מנת לפזר את העשן. מעשנות בשרים על כל סוגיהן, גריל גז או גריל פחמים עלולים להוות מטרד לשכנים שלא רוצים להריח את ריח העשן או שהכביסה שלהם תספוג אותו. לפיכך, צריך מרפסת גדולה, גג רחב או חצר וחשוב למצוא את הפינה והמיקום הנכון שלא יפריע לשכנים.

אין חוק מפורש על פיו חל איסור על שימוש במעשנת בשר אך רצוי להתחשב בשכנים כדי למנוע זיהום אוויר ורעש. באגודה לתרבות הדיור ממליצים לדיירי הבניינים המשותפים להעדיף את מנגל הגז שמפזר פחות ריחות ועשן ולמרות זאת שומר על טעם הבשר. בכל מקרה כאשר מפעילים את המעשנת מומלץ ליידע את השכנים על מנת שיסגרו את החלונות ולהתפשר איתם על השעה הרצויה.

 

כיצד לתחזק את המעשנת כדי להפחית את המטרד?

על מנת למנוע תלונות מהשכנים יש לתחזק את המעשנת שתגרום כמה שפחות לזיהום. כלומר, לנקות אותה ולנקז את הנוזלים והשומן שמצטברים עליה. יש לנקוט באמצעי זהירות בעת הפעלת המעשנת. למשל, להרחיק ממנה ילדים, בעלי חיים ואנשים במרחק סביר כדי שלא ישאפו את העשן או יקבלו כוויות ולהעמיד אותה רחוק מרהיטי עץ כדי למנוע שריפה. ככל שנוהגים בהתאם לכללי הזהירות מאש, כך מונעים סכנות מבני הבית והשכנים. לפיכך, בחירת דגם איכותי של מעשנה יסייע לכם.

 

איך בוחרים מעשנת בשר איכותית?

מעשנות בשר מגיעות במבחר דגמים והן מותאמות לצרכי המשתמש. הכוונה היא לגודל המעשנה, למקום בו מייעדים אותה ולתקציב. מבחינת המחיר יש טווח מחירים שמשתנה ממעשנה למעשנה. ניתן לבחור במעשנת בשר גדולה עם טכניקות ופונקציות מתקדמות או במעשנות בשר מקצועיות שמעניקות חוויית צלייה כמו במסעדות שף.

לאחר שתגדירו את הצרכים שלכם מומלץ לערוך סקר שוק ולרכוש את המעשנת מחברה מוכרת, בעלת מוניטין, אמינה המעניקה אחריות וייעוץ. בנוסף, חשוב לבדוק שלמעשנת יש את כל תעודות הבטיחות הדרושות להפעלתה ושיש לה תו תקן מחמיר על פי הנדרש. בחירת מעשנת איכותית תספק לכם צליית בשר ברמה גבוהה ושמירת חום בטמפרטורה קבועה באמצעות מד חום מובנה.

מלבד בשר תוכלו לצלות על המעשנת ירקות, דגים ופיצות. על מנת לשדרג אותה במידה ויש לכם מספיק מקום תוכלו אף לשלב אותה במטבח חוץ הכולל ארונות אחסון, מדפים, כיור, מקרר ומשטחי עבודה. ביחד עם זאת, אם בחרתם במעשנה קטנה תוכלו גם ממנה להפיק את המיטב.

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

בחירה של עורך דין מע"מ היא אינה עניין של מה בכך. זו הסיבה שהחלטנו לפגוש לקוחות שהסתייעו בעורכי דין מומלצים בעבר כדי להבין אחת ולתמיד

הכל על השכרת קליניקה

כיום בהרבה מקצועות צריך קליניקה מקום בו תוכלו לפגוש את הפונים שלכם ולתת להם את השירות המיטבי. כיוון ולקליניקה יש משמעות הרבה מעבר לסתם מבנה,

מה תפקידו של עורך דין חוזה שכירות?

רכישת דירת בישראל הופכת בשנים האחרונות לאתגר שאינו מובן מאליו. אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות, וישראלים רבים מעדיפים להמתין