מה תפקידו של עורך דין חוזה שכירות?

תוכן עניינים

רכישת דירת בישראל הופכת בשנים האחרונות לאתגר שאינו מובן מאליו. אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות, וישראלים רבים מעדיפים להמתין לירידת מחירי הדיור או לזכייה בהגרלות שונות בפרויקטים של דיור מטעם המדינה. חלק גדול מהאזרחים הללו מוצאים את השכירות כפתרון לטווח קצר או טווח בינוני, שיכול לספק להם מקום מגורים ראוי. במאמר הבא נסביר את תפקידו של עורך דין חוזה שכירות במהלך השכרת דירה.

 

עורך דין חוזה שכירות

עורך דין חוזה שכירות כמו עורך דין אושר אלקיים הוא עורך דין הבקיא בחוקים השונים שקבעה המדינה בכל הנוגע לשכירות. עורך דין זה מכיר את החוקים השונים בתחום המקרקעין, בו מתעסקים בנכסים שהניוד שלהם אינו מעשי, כמו דירות. כאשר אנשים פונים אל בעלי דירה על מנת לשכור מהם את הדירה, הם יצטרכו סיוע מעורך דין זה.

שכירת דירה היא לא עניין פשוט. מדובר על התחייבות לפרק זמן מסוים בין שני צדדים, בו הצד השוכר מתחייב לשלם סכום כספי של אלפי שקלים לרוב באופן חודשי. מכיוון ששכירות כוללת גם שימוש בנכס מורכב, כמו נכס נדל"ן, עליו חלות רגולציות שונות, שכירת השירותים של עורך דין חוזה שכירות יכולה לעשות את ההבדל בין שכירות מוצלחת לשכירות בעייתית.

 

בירור מצב המשכיר

כחלק מהתפקידים שלו, עורך דין זה יוכל לברר עבורכם את מצב המשכיר. הוא יוכל לברר את מצבם ברשויות השונות ולראות שאכן הדירה אותה הם רוצים להשכיר רשומה על שמם. כמו כן, הוא יוכל לברר שהמצב הכלכלי שלהם אמיד ואמין מספיק למקרים בהם יצוצו תקלות שונות בדירה.

 

שימוש בנכס המושכר

תחום המקרקעין הוא תחום עם רגולציה ענפה. ישנם חוקים רבים הקשורים לתחום הזה. חלק מהחוקים קובעים מהו השימוש שניתן לעשות בנכס מקרקעין מסוים. ישנם נכסים שלא ניתן להשכיר למשל לטובת מגורים. עורך דין חוזה שכירות יברר שהנכס שרוצים להשכיר לכם הוא אכן נכס שניתן להתגורר בו.

 

חתימת החוזה

אחד השלבים המשמעותיים ביותר בעת הליך השכרת דירה, אם לא החשוב שבהם, הוא חתימת החוזה. עורך דין חוזה שכירות יוכל לסייע לכם בשלב הזה הרבה יותר מאשר אתם חושבים. יש לו ידע משפטי שלכם אין, כך שהוא יכול לעיין בחוזה ולמצוא בו פגמים, אם קיימים ולתקנם. הוא יוכל לנהל מו"מ עם עורך הדין של המשכיר במידת הצורך.

 

סיוע במקרים של הפרה

כאשר שוכר ומשכיר חותמים ביניהם על חוזה, כל עוד לא נפלו פגמים במהלך החתימה הוא מחייב מבחינה משפטית. הפרה של החוזה יכולה להוביל לביטול ההסכם ולזכות את הצד שכלפיו בוצעה ההפרה בפיצויים כספיים אפשריים. עורך דין חוזה שכירות יוכל לסייע לכם במקרה בו הצד השני הפר את החוזה שהוא חתם עימכם.

עורך דין אושר אלקיים

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

בחירה של עורך דין מע"מ היא אינה עניין של מה בכך. זו הסיבה שהחלטנו לפגוש לקוחות שהסתייעו בעורכי דין מומלצים בעבר כדי להבין אחת ולתמיד

הכל על השכרת קליניקה

כיום בהרבה מקצועות צריך קליניקה מקום בו תוכלו לפגוש את הפונים שלכם ולתת להם את השירות המיטבי. כיוון ולקליניקה יש משמעות הרבה מעבר לסתם מבנה,