עברת תאונת דרכים? למה חשוב לפנות לעו"ד?

תוכן עניינים

מצער ככל שישמע הדבר תאונות הדרכים הם חלק כואב מחיינו. אין כמעט אדם שבמהלך חייו לא נקלע לסיטואציה שכזאת. גם המחוקק הישראלי הכיר בכך ויצר פלטפורמה נוחה בעניין זה. אולם במידה ונפגעתם בתאונת דרכים, אל תהססו, פנו בהקדם אל עור דין מומחה בתחום.

 

נפגעתם בתאונת דרכים, את מי אתם צריכים לתבוע?

כידוע בישראל חלה חובת ביטוח לכל כלי רכב. כל רכב מבוטח בביטוח חובה המחייב את בעליו. בנוסף אפשר לבטח ביטוחים נוספים כגון ביטוח מקיף או צד ג. אולם ביטוח החובה הוא זה שקבוע בחוק כמחייב כל רכב. במידה ונפגעתם בתאונת דרכים, הנה הרשימה את מי צריך לתבוע ומתי?

  • תאונה עצמית – במקרה של תאונה עצמית שיש בה נזק לרכב או לנהג, תוגש תביעה לחברת הביטוח של בעל הרכב.
  • תאונה מעורבת – במצב שבו מעורבות מספר מכוניות, יגיש כל אחד תביעה לחברת הביטוח שלו.
  • נוסע ברכב שנפגע – מי שנפגע בעת שהיה נוסע ברכב, יגיש תביעה לחברת הביטוח של הנהג או בעל הרכב.
  • הולך רגל – הולך רגל יגיש תביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב שפגע בו.
  • מקרים חריגים – במקרים של רכב ללא בטוח, או תאונת פגע וברח, יש להגיש תביעה לקרן קרנית

נפגע בתאונת דרכים

על מי חלה האחריות בתאונת דרכים?

המחוקק הישראלי קובע בכל הקשור לשאלת האחריות בנוגע לתאונת דרכים שהאחריות הינה אחריות מוחלטת, הכוונה בקביעה זאת שהתבססה בחוק הפלת"ד שאין משמעות למי נתפס כאשם בתאונת דרכים. בנוסף לכך גם לעובדת קיומו של אשם תורם ממי מהצדדים המעורבים בתאונה איננה רלבנטית.

בכל מקרה של תאונת דרכים, גם בעת דיווח למשטרה על תאונת דרכים, שאלת האשם איננה רלבנטית, כל מי שמוצא את עצמו נפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי, אפילו אם הוא עצמו היה הגורם לתאונה. המטרה המיידית של הסדר חוק זה מבקשת להבטיח שמי שנפגע בתאונת דרכים יוכל במהירות האפשרית נפגעים, להשיג פיצוי הולם במקרה של פציעה המצריכה שיקום או חלילה בצורך בפיצויים במקרי מוות במקרה של תאונה עם מומלץ לפנות אל עו"ד תאונות דרכים על מנת להבטיח את זכויותיכם.

 

מדוע חשוב לפנות לעורך דין בזמן הקצר ביותר לאחר תאונה

כאשר ישנה סיטואציה של נפגעים מתאונת דרכים, יש חשיבות לפעול בצורה שקולה ונכונה מבחינה הקשורה לתביעות השונות החל מהרגע שבה מתרחשת התאונה. לכן מומלץ לפנות אל עו"ד תאונות דרכים סמוך ככל האפשר לזמן התאונה, מומלץ ממש לאחריה. על מנת שאתם כנפגעי תאונה תוכלו למצות את כלל הזכויות שמגיעות לכם, חשוב להתנהל נכון. עורך הדין יכוון אתכם צעד אחר צעד מה נדרש ממכם לעשות.

  • עורך הדין ידע לכוון אתכם לביצוע כלל הפעולות הדרושות עבור התביעה, החל מפינוי לבית החולים, דרך דיווח למשטרה על תאונת דרכים, איסוף כלל הנתונים הדרושים וכלה בתיעוד הטיפול הרפואי.
  • הידע של עורך הדין יכוון אתכם בתביעה העתידית אל מול חברת הביטוח על מנת להבטיח את קבלת הפיצוי המירבי.
  • ניהול התביעה מול חברות הביטוח, זאת לצורך ההבטחה שהן לא יתחמקו מהמוטל עליהן.
  • התנהלות מול כל גורם רלוונטי אחר, לרבות בתי המשפט.

תאונת דרכים

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

בחירה של עורך דין מע"מ היא אינה עניין של מה בכך. זו הסיבה שהחלטנו לפגוש לקוחות שהסתייעו בעורכי דין מומלצים בעבר כדי להבין אחת ולתמיד

הכל על השכרת קליניקה

כיום בהרבה מקצועות צריך קליניקה מקום בו תוכלו לפגוש את הפונים שלכם ולתת להם את השירות המיטבי. כיוון ולקליניקה יש משמעות הרבה מעבר לסתם מבנה,

מה תפקידו של עורך דין חוזה שכירות?

רכישת דירת בישראל הופכת בשנים האחרונות לאתגר שאינו מובן מאליו. אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות, וישראלים רבים מעדיפים להמתין