מה הוא תפקידו של הנוטריון האמריקאי בארץ?

תוכן עניינים

ישראל וארצות הברית חתומות על אמנת האג בה הוסדר הנושא של הוצאת אישורי אפוסטיל בחתימת נוטריון. לנוטריון אמריקאי בישראל שני תפקידים מרכזיים. הראשון הוא לחתום על מסמכים אמריקאים על מנת לתת להם תוקף משפטי בפני הרשויות בישראל והשני לחתום על מסמכים ישראלים על מנת לתת להם תוקף משפטי בארצות הברית. במאמר זה נרחיב במספר תחומים בהם נדרש נוטוריון אמריקאי בישראל.

 

צוואה וירושה

כאשר אדם נפטר וצוואתו נערכה בישראל אך חלק מהרכוש בארה"ב, יש להוציא צו לקיום הצוואה ורק לאחר מכן לפנות לעו"ד אשר ידאג לתרגום נוטריוני של כלל המסמכים לאנגלית, כאשר הנכסים נמצאים בארצות הברית. לתרגום יינתן אישור אפוסטיל בעזרת נוטריון אמריקאי בישראל ועם המסמכים הללו ניתן יהיה לפנות לרשות המתאימה ולהעביר את הנכסים ליורשים.

 

שתי צוואות

כאשר לכותב צוואה המתגורר בישראל יש נכסים, הן בישראל והן בארצות הברית הרי שיש לקבל קודם כל צו קיום צוואה בישראל ולשם כך הצוואה חייבת להיות בעברית. כאשר היורשים מבקשים לקיים את הצוואה בארה"ב, הם צריכים לדאוג לתרגום נוטריוני כמפורט לעיל.

ישנה אפשרות נוספת להתמודד במצב זה והיא להכין בעזרת עו"ד ונוטריון שתי צוואות זהות, האחת בעברית והאחת באנגלית ולהפקידן בידי הרשויות המקומיות מבעוד מעוד בהתאם לנדרש בכל מדינה.

 

צרכים עסקיים

לנוטריון אמריקאי בישראל תפקיד גם בכל הקשור לפעילות עסקית. כאשר גוף כלשהו כמו בנק, חברת נאמנות, בית משפט או כל גורם אחר מבקש את אישורו של נוטריון אמריקאי בישראל הוא למעשה מבקש אימות חתימה על ידי אותו נוטריון, של אותו לקוח אשר חותם מולו ואשר אינו נוכח באירוע המתרחש למשל בעת סגירת עסקת נדל"ן או יצירת נאמנות עסקית.

דוגמא לפעילות נפוצה של נוטריון שכזה הוא ליווי ישראלים המבצעים עסקת נדל"ן בארצות הברית. בין אם הישראלי הוא הקונה או המוכר של הנכס, לרוב יהיה צורך בחתימות של נוטריון אמריקאי. הדבר נדרש כאשר יש צורך לספק ייפוי כוח שיהיה קביל בארצות הברית.

 

אישור אפוסטיל

לעיתים לצד חתימה נוטריונית נדרש אישור אפוסטיל. אישור אפוסטיל נדרש למסמכים ציבוריים רשמיים אותם הנוטריון מאמת ומאשר. כאשר בהליכי אזרוח בארצות הברית יש צורך במסמכים רשמיים ישראלים כמו, תעודת נישואין, ישנו צורך באישור עבור רשות המקומית האמריקאית. האפוסטיל הוא שמאשר את אמיתות המסמך ואת חתימותיו של הנוטריון.

האפוסטיל, בהתאם לאמנת האג, אינו מעניק  תוקף למסמך אלא מאמת את זהות הנוטריון אשר חתם בחתימתו על המסמך ומאשר כי הנוטריון  רשום כדין במצבת הנוטריונים בישראל.

 

סיכום תפקיד הנוטריון האמריקאי

לסיכום הנושא, תפקידו של נוטריון אמריקאי בישראל נוגע, הן להיבטים כלכלים לביצוע עסקאות שונות בארצות הברית והן להיבטים אישיים כמו בתהליכי אזרוח והפקת תעודות רשמיות ואישור אופסטיל בעת הצורך. כפי שציינו, גם בענייני צוואה וירושה נדרשים שירותיו של נוטריון אמריקאי בישראל, הן בעת עריכה צוואה כפולה והן בעת תרגום נוטריוני של צו קיום צוואה.

 

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

בחירה של עורך דין מע"מ היא אינה עניין של מה בכך. זו הסיבה שהחלטנו לפגוש לקוחות שהסתייעו בעורכי דין מומלצים בעבר כדי להבין אחת ולתמיד

הכל על השכרת קליניקה

כיום בהרבה מקצועות צריך קליניקה מקום בו תוכלו לפגוש את הפונים שלכם ולתת להם את השירות המיטבי. כיוון ולקליניקה יש משמעות הרבה מעבר לסתם מבנה,

מה תפקידו של עורך דין חוזה שכירות?

רכישת דירת בישראל הופכת בשנים האחרונות לאתגר שאינו מובן מאליו. אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות, וישראלים רבים מעדיפים להמתין