מה הם נזקי רכוש ומתי אפשר לתבוע?

תוכן עניינים

נזקי רכוש כוללים פגיעה ברכוש האדם לרבות: נכסים, ריהוט, כלי רכב, חפצים ועוד. במקרים רבים הנזק נעשה באשמתו או כתוצאה מהתנהגות רשלנית של צד שלישי. נזקים אלו עלולים להתרחש כתוצאה מנזילה, שיטפון, שריפה, פריצה, אסון טבע או ליקוי בניה. בכל מקרה של נזק ברכוש על ידי הזולת, ניתן לבחון האם מדובר בנזק המהווה עילה לתביעה כנגד הצד הפוגע. במאמר הבא: כל המידע בנוגע לנזקי רכוש ועל מי חלה האחריות לשאת בנזק. 

 

האם נזק רכוש עשוי לזכות אותי בפיצוי?

אחריות על נזקי רכוש רבים שנעשו על ידי צ ג' כוללת את חברת הביטוח שביטחה את הגורם הפוגע בהתאם לפוליסה אותה רכש. כך לדוגמה בדירה שניזוקה כתוצאה מנזילת מים מדירה שכנה, ניתן לתבוע פיצויים מחברת הביטוח (במידה והשכן מבוטח בביטוח דירה) אולם זו לא חובה וניתן בהחלט להגיש תביעה ישירות מול השכן.

בנוגע להערכת סכום הפיצויים המשוער, חשוב לפנות לעו"ד נזקי רכוש המתמחה בהערכת סכומים לפיצויים בהתבסס על חקירה מעמיקה של הנזקים שהתרחשו ישירות ובעקיפין והשלכותיהם. להתייעצות עם עורך דין מומחה לחצו כאן

להתייעץ עם עורך דין מומחה

מתי ניתן לתבוע בגין נזקי רכוש?

ככל ויש עילת תביעה כנגד הגורם האחראי על הנזק וניתן להציג הוכחה כי אחריות ורשלנות הצד המזיק קשורה בקשר ישיר באירוע הנזק – ניתן להגיש תביעה משפטית לקבלת פיצויים. בכתב התביעה חשוב לפרט מהן העובדות ואיזה נזק נגרם בעטיה של רשלנות הצד מזיק.

 

בדיקת כדאיות בהגשת תביעה בגין נזק רכוש

כדי לבדוק האם כדאי להגיש תביעה חשוב לשקול מספר נקודות חשובות וביניהן: חוזק עילת התביעה, רמת הסיכון מול הסיכוי, גובה הנזק ועוד. כדי להעריך האם נכון להגיש תביעה בתחום דיני נזיקין, חשוב להיוועץ עם עו"ד נזקי רכוש המתמחה בתחום ויכול לתת ייעוץ מקצועי בהתאם לנתוני המקרה. במידה ויפסוק כי מדובר ב"קייס" – ניתן לפנות לבית המשפט לצורך הגשת תביעה.

בדיקת כדאיות הגשת תביעה

תפקידו של עו"ד נזקי רכוש

לפני הגשת תביעה משפטית חשוב מאוד להיוועץ עם עו"ד מומחה בדיני נזיקין בדגש על נזקי רכוש לצורך הערכת המצב: בדיקת נתוני הנזק ובדיקה האם העילה חזקה מספיק כדי להשיג פיצויים עבור הנזק. בנוסף, ילווה עו"ד נזקי רכוש את הלקוח לאורך התהליך המשפטי ומול חברות הביטוח באם הן מהוות צד בתביעה – עד להשגת סכום הפיצויים המקסימלי האפשרי.

 

לסיכום

אדם שסובל מנזק כתוצאה מחוסר אחריות או התרשלות של גורם אחר, רשאי במקרים מסוימים לתבוע אותו בקבלת פיצוים. מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי המתמחה בנזקי רכוש על מנת לקבל שירות מקצועי ולהשיג את הפיצוי הגבוה ביותר בהתאם לרמת הנזק ולהשלכותיו על הרכוש של התובע.

נזקי רכוש

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

בחירה של עורך דין מע"מ היא אינה עניין של מה בכך. זו הסיבה שהחלטנו לפגוש לקוחות שהסתייעו בעורכי דין מומלצים בעבר כדי להבין אחת ולתמיד

הכל על השכרת קליניקה

כיום בהרבה מקצועות צריך קליניקה מקום בו תוכלו לפגוש את הפונים שלכם ולתת להם את השירות המיטבי. כיוון ולקליניקה יש משמעות הרבה מעבר לסתם מבנה,

מה תפקידו של עורך דין חוזה שכירות?

רכישת דירת בישראל הופכת בשנים האחרונות לאתגר שאינו מובן מאליו. אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות, וישראלים רבים מעדיפים להמתין