מהו תפקידו הראשי של עורך דין דיני עבודה

תוכן עניינים

שוק העבודה בעולם עבר תהפוכות רבות במהלך השנים, כולל מהפכות ואתגרים משמעותיים כמו גיוס נרחב בתקופת מלחמות. התוצאה היא שברוב העולם המערבי, ענייני עבודה הם תחום מוסדר שיש לפעול בו על פי תקנות, כללים וחוקים קבועים. מורה הדרך והמלווה המתאים ביותר להתמצאות בתחום המשפט של עולם העבודה הוא עורך דין דיני עבודה.

 

דיני עבודה

בישראל, נושאים שקשורים בדיני עבודה, נידונים בבתי הדין לעבודה, שנחשבים לערכאה שיפוטית עצמאית. בבתי הדין לעבודה דנים בתחומים כמו סכסוך בין עובד למעסיק, יחסי עבודה, עבירות פליליות בתחום, קופות גמל וערעורים על קביעות של גורמים רגולטוריים. עורך דין דיני עבודה הוא בעל המקצוע המתאים ללוות אתכם בתהליך משפטי שקשור בדיני עבודה. עורך דין לענייני דיני עבודה מחזיק במכלול הידע שקשור במשפט בתחום העבודה, ויכול לעזור בניווט במערכה מורכבת זו.

 

זכויות בסיסיות

בשנות ה-40 של המאה הקודמת נקבעו עקרונות בינלאומיים שקשורים להגנה לעובדים, הקובעים בין השאר, כי הגנה על העובד היא הגנה על כבוד האדם, ושלא ניתן להפריד בין האדם העובד לבין כוח עבודתו. העקרונות הבינלאומיים וכן חוקים ותקנות, אחראים להגן על זכויותיו של כל עובד, החל משכר מינימום ומגבלת שעות עבודה ועד זכויות סוציאליות כמו ימי מחלה. עורך דין לדיני עבודה מכיר את שלל הזכויות של העובדים, על דקויותיהן, ויוכל לוודא שזכויות בסיסיות של העובדים נשמרות.

 

פתרון סכסוכים

לא כל מקרה שבו עוסק עורך דין לדיני עבודה מגיע לכדי דיון בפני שופט בבית הדין לעבודה. ישנם מקרים רבים שבהם עורך דין לדיני עבודה יכול לסייע בפתרון עצמאי של סכסוך בין מנהל לעובד או בין שני בעלי תפקידים אחרים. בחלק מהמקרים, ייעוץ של עורך דין שמצוי היטב בתחום יכול לסייע לעובד שנמצא בסערת רגשות, למשל, לראות את התמונה הגדולה, ולעתים יכול עורך הדין להשתמש בידע המשפטי שלו ובמיומנויות גישור, כדי להגיע להסכמים תוך צמצום של הנזק למינימום.

 

יעוץ וליווי

בנקודות רבות במהלך חיי העבודה של עובד, הוא נדרש להחלטות משמעותיות, ולעתים קרובות הוא עושה זאת ללא המידע המלא על האפשרויות ועל הזכויות שלו. פגישה עם עורך דין שמתמחה בדיני עבודה יכולה להיות הפתרון במגוון רחב של מקרים וסיטואציות. בין השאר, לקראת חתימה על חוזה העסקה, לקראת פיטורים, בחירה האם לדרוש פיצויים במקרים שונים ועוד. עורך דין לדיני עבודה יכול לסייע לעובד לקבל החלטות מושכלות ולנהל את עתידו התעסוקתי בביטחון.

 

תמיכה בכוח העבודה המאורגן

עבודה מאורגנת היא התאגדות סוציאלית של עובדים, במטרה לשפר את תנאי התעסוקה שלהם ולהבטיח שימור מלא של זכויותיהם. התאגדות עובדים היא ניסיון להשוות את הכוחות בין המעסיקים לעובדים על ידי הפיכת כלל העובדים לקבוצה אחת, שפועלת להגנת העובדים. במקומות עבודה רבים נדרש גם משא ומתן מול המעסיקים על הסכם קיבוצי וגם הצגת דרישות סוציאליות של העובדים. עורך דין לדיני עבודה הוא האיש שלכם גם במקרים כאלה.

 

לסיכום

עורך דין לדיני עבודה יכול לעזור לכל עובד שנדרש להכיר או למצות את זכויותיו, וגם לארגוני עובדים שמבקשים לשפר את תנאי התעסוקה שלהם.

עורך דין דיני עבודה

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
פירוק חברה – כך תעשו את זה נכון

מרבית האנשים שפותחים חברה ומשקיעים בה זמן וכסף רב – עושים זאת בתקווה להצליח ולשגשג, ולהיות מהחברות המובילות בתחומה. עם זאת, החלום לא תמיד מתממש,