תביעות סיעוד בעקבות תאונת עבודה – דע את זכויותיך

תוכן עניינים

עם התפתחות העולם המודרני בכלל ועולם הרפואה בפרט, תוחלת החיים שלנו התארכה בהתאם, וכתוצאה מאריכות ימים זו, התופעה של מצב סיעודי הפכה

למוכרת וידועה.

אך כאשר מדובר במצב סיעודי שנכפה בפתאומיות כתוצאה מתאונת עבודה, הסיפור קצת שונה ממש לא נעים.

לכן, חשוב שתכירו את זכויותיכם במקרה כזה

 

תאונת עבודה

חלק ניכר מחיינו עובר עלינו במקום העבודה, בדרך אליה ובחזרה ממנה. בשילוב העובדה כי מקום העבודה שלנו נדרש לנהלי בטיחות כאלה ואחרים, בין אם הוא מוגדר כמקום עבודה בטיחותי יותר או קצת פחות, הרי שהסבירות שלנו להיפגע במקום העבודה היא די שכיחה.

בין אם מדובר בנפילה, החלקה או חלילה בפגיעות חמורות יותר, הרי שעל פי חוק, כל עוד המקרה התרחש במהלך שעות העבודה (כולל זמני ההגעה והחזרה) וכתוצאה מתנאי העבודה, הרי שפגיעה זו תוגדר כתאונת עבודה.

 

תביעות סיעוד עקב תאונת עבודה

המילה סיעודי נקשרת עבורנו באופן אוטומטי עם מבוגרים בגיל השלישי, אך למעשה היא מגדירה כל אדם הזקוק לעזרה בפעולות פיזיות אלמנטריות. כך, במקרים בהם המוסד לביטוח לאומי הכיר בפגיעה כתאונת עבודה, הרי שהאדם הנפגע זכאי לקבלת טיפול רפואי בנוגע לפגיעה עצמה, ואף טיפול או אשפוז סיעודי לפי הצורך.

מעבר להליך התביעה מול ביטוח לאומי, הדומה לתביעת תאונת עבודה, ישנם עוד אפשרויות אותן תוכלו לבדוק, בכדי למקסם את זכויותיכם:

  1. ביטוח משלים דרך קופת חולים- באמצעות חברות הביטוח השונות, קופות החולים מציעות ביטוח סעודי, אשר נכלל לרוב במסגרת ביטוח משלים. על פי הוראות הפיקוח, הפוליסה הסיעודית הינה אחידה וזהה מבחינת הגדרת המצב הסיעודי, ונבדלת בעיקר בתנאי השירות השונים שמעניקות קופות החולים וחברות הביטוח.
  2. פוליסה קולקטיבית- לעיתים, במקומות עבודה גדולים, ישנן פוליסות קולקטיביות עבור העובדים, אשר גם בהן יש מרכיב פיצויים סיעודי שכדאי לבדוק.

 

דע את זכויותיך

נפגע תאונת עבודה שהגיע לכדי מצב סיעודי, זכאי לקבל בביתו את העזרה הסיעודית לה הוא נצרך- משינויי תנוחה למניעת היווצרותם של פצעי לחץ ועד סיוע בפעולות אלמנטריות שגרתיות, כמו הליכה.

במידה והאדם הנפגע זקוק למטפל צמוד, קופת החולים תשתתף בעלויות של העסקת מטפל אחד, עבור נפגע סיעודי אחד, בסך של עד 1/3 מהעלות המקסימלית של העסקתו (סכום המשתנה ומתעדכן אחת לכמה שנים).

ככל והנפגע הסיעודי זקוק לאשפוז (על פי קביעת רופא קופת החולים), קופת החולים תכסה את מלוא עלות האשפוז.

 

השאירו את הטיפול בתביעה למומחים

מצב סיעודי בכלל, וכתוצאה מתאונת עבודה בפרט, הינו מצב מתסכל ומאתגר, הן עבור הנפגע עצמו והן עבור משפחתו הצריכה לתמוך בו. בנוסף על כך, כאשר צריך לטפל בתביעה מול הביטוח או המוסד לביטוח לאומי, המצב מייאש אף יותר.

לכן, בכל מקרה של תביעה סיעודית כתוצאה מתאונת עבודה, מומלץ לפנות לעורך דין מומחה בתחום, בכדי למקסם את הפיצויים והזכויות המגיעות לכם.

 

פטיש

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
פירוק חברה – כך תעשו את זה נכון

מרבית האנשים שפותחים חברה ומשקיעים בה זמן וכסף רב – עושים זאת בתקווה להצליח ולשגשג, ולהיות מהחברות המובילות בתחומה. עם זאת, החלום לא תמיד מתממש,