מה ההבדל בין תאונת עבודה בשירות המדינה לתאונת עבודה רגילה

תוכן עניינים

ישנם הבדלים משמעותיים בזכויות, בשעות העבודה ובתנאים של אלו שעובדים בשירות המדינה לבין אלו שעובדים בעבודה רגילה.

אבל השאלה החשובה ביותר בנושא זה היא – מה ההבדל בנוגע למצב של תאונת עבודה? יצאנו לבדוק אם יש הבדלים בין תאונת עבודה בשירות המדינה

לבין תאונת עבודה שהתקיימה במקום עבודה רגיל וחזרנו עם כל התשובות בנושא.

 

פירוט אודות אופן איסוף המידע בנושא

יש לנו ידע מקצועי מקיף בכל הנוגע לתחום המשפטי ולתאונות עבודה, אבל אנחנו מוכרחים להודות שהפעם, כשהתבקשנו לכתוב על נושא תאונות עבודה בשירות המדינה, התברר לנו שהידע שלנו בתחום מוגבל. לכן, כדי לדעת אם יש הבדלים בין השניים, היינו צריכים לפנות אל האנשים שמכירים את התחום באופן מעמיק. יכול להיות שאתם סבורים שפנינו אל עורכי דין, אז תופתעו לשמוע – שלא. הפעם בחרנו לגשת אל עובדים בשירות המדינה שעברו תאונה במהלך עבודתם ואל עובדים שעברו תאונה במקום עבודה רגיל ובדקנו האם יש הבדלים בין השניים.

 

האם יש הבדל בקבלת הפיצויים בתאונות העבודה הללו?

הדבר הראשון שהיינו צריכים לבדוק בנושא הוא האם יש הבדל בקבלת הפיצויים של תאונת העבודה. כלומר, האם אדם בעבודה רגילה ועבר תאונה מסוימת צפוי לגלות שהוא אינו זכאי לפיצויים בזמן שאדם שעובד בשירות המדינה יכול לעבור את אותה תאונה ולגלות שהוא כן זכאי? מבירור מעמיק שערכנו עם העובדים שסייעו לנו בכתיבת המדריך, התברר לנו כי עורכי דין תאונת עבודה מסייעים לשני המקרים והעובדים השונים זכאים להיות מוגדרים כעובדים שעברו תאונת עבודה וכל אחד מהם זכאי לקבל את הפיצויים בהתאם לגובה הפציעה שלו. כך שניתן לראות כי מהבחינה הזו אין הבדל בין השתיים.

 

האם יש שוני בהגדרת תאונת העבודה?

תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שאירעה לעובד באחד מהמצבים הבאים:

  1. בדרכו מביתו אל מקום העבודה
  2. בדרכו ממקום העבודה אל הבית שלו
  3. בדרכו אל סידורים בזמן שהוא עובד (כלומר, בעת נסיעה או הליכה אל הבנק, הדואר או בעת יציאה ממקום העבודה למטרת קיום פגישות מקצועיות וכו')
  4. במקום העבודה עצמו

מבירור מעמיק שערכנו, אין הבדל בין הגדרות התאונות השונות. כך שבעצם אדם שעובד בשירות המדינה יכול להיות מוגדר כנפגע עבודה במידה וקרו לו אחד מהמקרים שצוינו לעיל. הדבר נכון כמובן גם עבור אדם שעובד בעבודה רגילה שאינה חלק משירות המדינה.

 

כמה מילים לקראת סיכום השאלה שלשמה התכנסנו כאן היום

כעת ניתן לראות שאין הבדלים בין תאונת עבודה בשירות המדינה לבין תאונת עבודה רגילה. עובדים בעבודות אלו זכאים לקבל פיצויים בהתאם לתנאים הקבועים בחוק וההגדרה של תאונת העבודה הינה זהה עבור שניהם. עכשיו אתם יכולים להיות בטוחים שיש לכם את כל המידע הנחוץ בתחום, כך שנותר לכם רק לפנות אל עו"ד.

אנשי משפט

 

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
פירוק חברה – כך תעשו את זה נכון

מרבית האנשים שפותחים חברה ומשקיעים בה זמן וכסף רב – עושים זאת בתקווה להצליח ולשגשג, ולהיות מהחברות המובילות בתחומה. עם זאת, החלום לא תמיד מתממש,