פירוק חברה – כך תעשו את זה נכון

תוכן עניינים

מרבית האנשים שפותחים חברה ומשקיעים בה זמן וכסף רב – עושים זאת בתקווה להצליח ולשגשג, ולהיות מהחברות המובילות בתחומה. עם זאת, החלום לא תמיד מתממש, ובעלי חברות רבים מוצאים את עצמם ללא יכולת להחזיר חובות שלקחו או נקלעו לסכסוך עם השותפים בחברה. במקרים כאלו, בעלי החברה נאלצים לפרק אותה.

 

על פירוק חברה

פירוק חברה הוא בעצם הליך משפטי, שמאפשר לפרק את החברה – לרוב מכיוון שאין באפשרותה לשלם את החובות שצברה (אך ישנן סיבות נוספות, כמו חוסר רווחיות או סכסוך בין שותפי החברה). ישנן שלוש דרכים בהן ניתן לפרק חברה: פירוק מרצון, פירוק שנעשה על ידי בית המשפט, או פירוק שנעשה בפיקוח בית המשפט.

בפירוק מרצון ההליך נעשה על דעת החברה ובאחריותה, וישנם שלבים שעליה לעבור על מנת להתפרק סופית – לכן נתמקד במאמר בפרוצדורה זו.

 

פירוק מרצון

חברה שמבקשת להתפרק מרצון צריכה לעבור מספר שלבים עיקריים. ראשית, עליה לכנס אסיפה כללית של בעלי המניות בחברה, על מנת שידונו באפשרות לפרק אותה. במידה ובאסיפה מתקבלת ההחלטה לפירוק החברה – יש להודיע על כך לרשם החברות.

רשם החברות נדרש לעדכן את סטטוס החברה לכזו שמפורקת מרצון, וההודעה על פירוק החברה מתפרסמת גם בעיתון "רשומות"  (העיתון בו מתפרסמים דברי החקיקה במדינת ישראל).

על החברה למנות מפרק, שתפקידו העיקרי הוא מכירת נכסי החברה וכיסוי חובותיה. המפרק נדרש להודיע לבעלי המניות על קיומה של אסיפה סופית – בה מאשרים את דו"ח הפירוק הסופי.

לאחר מכן, על החברה להודיע על החלטת האסיפה לרשם החברות. לבסוף, כאשר הרשם מקבל לידיו את הדו"ח הסופי ואת אישור בעלי המניות, הוא משנה את סטטוס החברה למפורקת / מחוסלת.

 

פירוק בידי בית המשפט

פרוצדורת פירוק זו נעשית לרוב עקב חדלות פירעון. מדובר על פירוק כפוי של החברה, ומרבית ההליך נעשה על ידי בית המשפט (על כן לא נרחיב עליו במאמר זה).

 

ליווי מקצועי בתהליך פירוק חברה

כפי שניתן להיווכח, פירוק חברה עשוי להיות עסק מסורבל וממושך, ואף להוות מעמסה רגשית ונפשית על בעלי החברה שנדרשים לפרק את החברה שהקימו והשקיעו בה את מיטב זמנם וכספם.

מומלץ מאוד לבעל חברה שמעוניין בפירוקה לעשות זאת בליווי ופיקוח צמוד של עורך דין שעוסק בדיני חברות, על מנת לוודא שכל ההליך נעשה בשלמותו – שכל השלבים מתמלאים על פי דרישת החוק, ללא עיכובים מיותרים וללא סחבת בירוקרטית.

עו"ד אדרת מעניק שירותי פירוק חברות, סייע ללקוחות רבים לפרק את החברה שלהם וליווה אותם לאורך כל ההליך, תוך יחס חם ואישי ובמקצועיות רבה. במידה ואתם עומדים בפני הליך של פירוק החברה שלכם – אל תהססו לפנות לעורך דין שיוכל להעניק לכם את השירות המקצועי והמנוסה ביותר!

היכנסו לאתר https://work-law.co.il לעוד מידע בנושא דיני עבודה.

 

משרד עורכי דין

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף