מה חשוב לדעת כשמתחילים הליך גירושים?

תוכן עניינים

גירושין הם אירוע מורכב, הן מבחינה רגשית והן מבחינה משפטית. הליך הגירושין כרוך בהחלטות חשובות בנוגע לעתיד, כמו חלוקת רכוש, משמורת ילדים ומזונות. במאמר נפרט מה חשוב לדעת כשמתחילים הליך גירושים.

 

 בחירת הערכאה המשפטית

בישראל, ניתן להגיש תביעות גירושין בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. לכל ערכאה יש סמכויות ונהלים שונים. בחירת הערכאה המתאימה תלויה בנסיבות המקרה ובפרטיו. למידע נוסף פנו לאתר של עו"ד גירושין ערן עזרא.

 

עילות גירושין

בבית הדין הרבני יש צורך להוכיח עילת גירושין על מנת לקבל גט. עילות גירושין יכולות להיות בגידה, ניאוף, עזיבה, מום גופני, ועוד.

 

חלוקת רכוש

ברוב המקרים, רכוש שנצבר במהלך הנישואין יחולק באופן שווה בין בני הזוג. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן לחלק את הרכוש באופן שונה, בהתאם לנסיבות. חשוב להכיר את ההלכות והפסיקה בנוגע לחלוקת רכוש ולקבל ייעוץ משפטי מקצועי.

 

משמורת ילדים

בית המשפט או בית הדין הרבני יקבעו את הסדרי המשמורת המתאימים ביותר לילדים, תוך התחשבות בטובתם ובצרכיהם. ישנם גורמים רבים שעשויים להשפיע על קביעת המשמורת, כמו גיל הילדים, רצונותיהם, הקשר שלהם עם כל אחד מההורים והיכולת ההורית של כל אחד מהם.

 

מזונות

בית המשפט או בית הדין הרבני רשאים לקבוע חיוב מזונות עבור בן זוג או ילדים. גובה המזונות נקבע בהתאם לנסיבות המקרה, תוך התחשבות בהכנסותיהם של בני הזוג, צרכיהם של הילדים ופרמטרים נוספים.

 

הסכם גירושין

בני זוג יכולים לנסח הסכם גירושין בו יסדירו את כל העניינים הנוגעים לגירושין, כמו חלוקת רכוש, משמורת ילדים ומזונות. הסכם זה נקרא הסכם גירושין משותף. הסכם הגירושין צריך להיות מאושר על ידי בית המשפט או בית הדין הרבני. חשוב לדעת שעריכת הסכם גירושין יכולה לחסוך זמן ומאמץ ולמנוע הליכים משפטיים ארוכים ומסובכים.

 

טיפים נוספים לפני שמתחילם בהסכם גירושים

  • חשוב להיעזר בעורך דין לענייני משפחה מנוסה.
  • עורך הדין יסייע לכם להבין את זכויותיכם, לנהל את ההליך המשפטי בצורה נכונה ולמגן על האינטרסים שלכם.
  • חשוב להיות גלויים ושקופים עם עורך הדין.
  • שתפו אותו בכל המידע הרלוונטי, כולל פרטים פיננסיים, מידע על ילדים וקשיים רגשיים.
  • אספו ראיות רלוונטיות לפני תחילת הליך גירושין.
  • הימנעו מוויכוחים ומריבות מול בן/בת הזוג ומול הילדים.
  • זכרו, הליך גירושין הוא תהליך מורכב ורגיש. התייחסו אליו ברצינות ובכבוד, תוך הקפדה על תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה עם בן/בת הזוג.

 

סיכום

גירושין הם אירוע משמעותי בעל השלכות רבות. הכנה משפטית נכונה וקבלת ייעוץ מקצועי יסייעו לכם להבטיח את זכויותיכם ולעבור את התהליך בצורה נעימה ויעילה ככל הניתן. זכרו, הילדים שלכם הם הדבר החשוב ביותר. לפיכך, עשו כמיטב יכולתכם כדי לשמור עליהם והחלו בתהליך מחוזקים וחכמים יותר.

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
ישראל מול העולם: מה אחוז הגירושין בארץ

לפי נתונים של הלשכה לסטטיסטיקה בישראל, שיעור המתגרשים בישראל קטן משיעור המתגרשים הנהוג במדינות מתקדמות אחרות ברחבי העולם. יחד עם זאת, גם בישראל – כמו

גישור גירושין בהסכמה – כן יש דבר כזה

חושבים שגירושין בהסכמה הם חלום רחוק ובלתי מוגשם? ובכן, יש לכם טעות. באמצעות תהליך של גישור גירושין אשר מתבצע באמצעות מגשר מוסמך תוכלו להגיע להבנות

חלוקת מטלטלין בגירושין

חלוקת המטלטלין בגירושין דומה במהותה לנושא של חלוקת רכוש בגירושין, מחלקים את הרכוש באופן שוויוני, לרוב חצי לכל אחד בהתאם להחלטת השופט או על פי

איך בוחרים עו"ד לטיפול במשמורת?

אחת הסוגיות הכי בוערות בהליכי גירושין הוא עניין המשמורת, לרוב המשמורת לצד חלוקת הנכסים בין בני הזוג מביאים לקונפליקטים הכי בולטים במהלך סכסוכי גירושין, לכן

איך לחלק את הרכוש בעת גירושין?

תופעת הגירושין הפכה לתופעה נפוצה למדי בשנים האחרונות, כאשר בני זוג נשואים מחליטים מסיבות שונות, לפרק את התא המשפחתי שבנו ולצאת לדרך חדשה. אחת הסוגיות