איך לחלק את הרכוש בעת גירושין?

תוכן עניינים

תופעת הגירושין הפכה לתופעה נפוצה למדי בשנים האחרונות, כאשר בני זוג נשואים מחליטים מסיבות שונות, לפרק את התא המשפחתי שבנו ולצאת לדרך חדשה. אחת הסוגיות העיקריות שעולה במצבים כאלו היא, הסוגיה הממונית בכלל וסוגית חלוקת הרכוש בפרט

 

ההיבטים המשפטיים השונים העולים בעת הגירושין

לצערנו, תופעת הגירושין הפכה בשנים האחרונות לתופעה נפוצה למדי, אשר מלבד הפן הרגשי המורכב הנלווה להחלטה לפרק את התא המשפחתי, כרוכה גם בהיבטים משפטיים שונים, המחייבים את מעורבותו של עורך דין גירושין מקצועי על מנת להבטיח כי האינטרסים של כל צד יישמרו, בדרך לחיים נפרדים ועצמאיים.

בין ההיבטים המשפטיים השונים העולים בעת ההחלטה על הגירושין, נכללים סוגיות הקשורות למשמורת על הילדים, ההחלטה באיזו ערכה לנהל את תהליך הגירושין (בית דין רבני או בית המשפט לענייני משפחה) והיבטים ממוניים שונים, הכוללים בעיקר את עניין המזונות וחלוקת הרכוש המשותף.

 

איך מחלקים את הרכוש המשותף בעת גירושין?

במהלך החיים המשותפים, בני הזוג צוברים רכוש ונכסים שונים, אשר עם ההחלטה על גירושין, צריכים להתחלק באופן מסוים בין בני הזוג. כך, החוק בישראל מגדיר את אופן חלוקת הרכוש באמצעות חוק יחסי ממון והלכת השיתוף.

הנחת היסוד של החוק הינה כי הרכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים של בני הזוג, הינו רכוש משותף באופן מלא, גם אם נרשם על אחד מבני הזוג, כך שעל כל הרכוש המשותף – נכסים, חסכונות, מיטלטלין, קופות גמל, זכויות פנסיוניות ועוד, להתחלק באופן שווה בין בני הזוג.

 

מהו הסדר איזון משאבים?

הסדר איזון משאבים מאפשר לבני הזוג לחלק באופן שונה את הנכסים המשותפים שלהם וזאת בהתקיים מספר תנאים – חלפה שנה ממועד פתיחת ההליך סיום הנישואין, קרע / מגורים בנפרד לתקופה העולה על תשעה חודשים מצטברים ובמקרים בהם לבני הזוג יש ילדים.

 

להבטיח את האינטרסים שלכם עם עו"ד לענייני גירושין

כפי שראינו, חלוקת רכוש משותף בין בני זוג המעוניינים להתגרש יכולה להיות פרוצדורה מורכבת למדי ועל מנת לוודא שהאינטרסים שלכם נשמרים וכי חלוקת הרכוש מתבצעת באופן הוגן וריאלי, חשוב לעבור את התהליך עם עו"ד המתמחה בדיני משפחה בכלל ובדיני גירושין בפרט.

מלבד העניין המקצועי והניסיון המשפטי, נדרשת מעורך הדין גם מיומנות מיוחדת לניהול משא ומתן והליכי גישור, על מנת להגיע לתוצאות המיטביות בתהליכי חלוקת הרכוש ולהימנע ככל האפשר מריבים וסכסוכים מיותרים, המשפיעים בין השאר גם על הילדים.

 

לסיכום

סוגיית הממון בכלל ועניין חלוקת הרכוש בפרט, מהוות מחלוקות עיקריות בתהליך הגירושין, כאשר חוק יחסי הממון מגדיר את אופן חלוקת הרכוש המשותף בצורה שוויונית לחלוטין. במקרים מסוימים, ניתן יהיה לחלק את הרכוש המשותף באופן שונה, כאשר בכל אחד מהמקרים, חשוב ומומלץ יהיה להתייעץ ולהיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה.

עורך דין גירושין

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
ישראל מול העולם: מה אחוז הגירושין בארץ

לפי נתונים של הלשכה לסטטיסטיקה בישראל, שיעור המתגרשים בישראל קטן משיעור המתגרשים הנהוג במדינות מתקדמות אחרות ברחבי העולם. יחד עם זאת, גם בישראל – כמו

גישור גירושין בהסכמה – כן יש דבר כזה

חושבים שגירושין בהסכמה הם חלום רחוק ובלתי מוגשם? ובכן, יש לכם טעות. באמצעות תהליך של גישור גירושין אשר מתבצע באמצעות מגשר מוסמך תוכלו להגיע להבנות

חלוקת מטלטלין בגירושין

חלוקת המטלטלין בגירושין דומה במהותה לנושא של חלוקת רכוש בגירושין, מחלקים את הרכוש באופן שוויוני, לרוב חצי לכל אחד בהתאם להחלטת השופט או על פי

איך בוחרים עו"ד לטיפול במשמורת?

אחת הסוגיות הכי בוערות בהליכי גירושין הוא עניין המשמורת, לרוב המשמורת לצד חלוקת הנכסים בין בני הזוג מביאים לקונפליקטים הכי בולטים במהלך סכסוכי גירושין, לכן