פתיחת תיק גירושין בקלות – משרד עוה"ד ליאת פייגל ושות'

תוכן עניינים

תהליך גירושין הוא באופן אובייקטיבי מורכב, מסובך ובמקרים רבים מתסכל ומייאש. המעורבות הרגשית הגדולה שבפירוק התא המשפחתי, לצד המשקעים הצפים במהלכו, הופכים את התהליך הזה לאבן נגף בחייהם של המעורבים. במאמר זה נביא את שלבי פתיחת תיק גירושין בקלות ובהקדם האפשרי, על מנת להגיע לתהליך יסודי המיטיב עם כלל הגורמים המעורבים.

 

הגורמים המשפיעים על פתיחת תיק

פתיחת תיק גירושין תלויה במידה רבה בסוג הליך הגירושין העומד בפני בני הזוג. את מורכבותו של התיק תקבע העובדה שמדובר בגירושין בהסכמה, או שלא בהסכמה. באם מגיעים בני הזוג להסכמה על תחילת התהליך, הם יעברו מספר שלבים המרכיבים את הליך פתיחת תיק גירושין.

 

ניסוח ההסכם

ניסוח הסכם הגירושין הוא שלב ראשוני ומורכב בפתיחת תיק גירושין. על בני הזוג להסכים ביניהם על מספר עקרונות מפתח בהסכם, עקרונות המתייחסים לעניינים בהם יש להגיע להסדר. מדובר בראש ובראשונה בהסדרי משמורת על ילדיהם של בני הזוג, סוגייה מורכבת לכשעצמה, חלוקת הרכוש המשותף, סידור הגט, תשלומי מזונות וכן הלאה.

 

אישור ההסכם בבית משפט

לאחר שמעוגנים יסודות ההסכם המוסכמים על בני הזוג, מביאים את ההסכם לידי אישור בערכאה משפטית. על בית הדין העוסק בעניין, בין אם מדובר בבית משפט אזרחי לענייני משפחה או בית דין רבני, לוודא שההסכם נחתם מתוך רצון חופשי של שני הצדדים, ובאם ישנם ילדים, שטובתם קודמת לכל ועומדת לנגד עיני שני הצדדים.

 

פתיחת תיק גירושין במוסד הרבנות

כידוע, בישראל כל הליך גירושין חייב להסתיים בבית דין דתי, בהתאם לדתם של בני הזוג המבקשים לעבור הליך זה. במידה והתקבל אישור ההסכם המשפטי, סביר שבית הדין לא יערים קשיים ויקבל את ההסכם ללא עיכוב. במידה וטרם התקבל אישור, בית הדין ימתין עד קבלתו בטרם יעסוק בעניינו.

בית הדין הרבני תמיד יציע הליך שלום בית על מנת למנוע את הגירושין, ומשמובהר ששני הצדדים נחושים להמשיך בהליך והכל נעשה מרצון חופשי ובלב שלם, יביא לפתיחת תיק הגירושין בהצלחה.

 

תביעת גירושין

במקרה ושני בני הזוג אינם מצליחים להסכים על התחלת התהליך, לרוב בשל אי הסכמה מצד אחד מבני הזוג להיעתר לאפשר את הגירושין, יפנה בן הזוג החפץ בגירושין בתביעת גירושין. מדובר בהליך מורכב המעכב משמעותית את התהליך, בעיקר בשל חוסר הסכמתו של בן הזוג המתעקש שלא לפתוח בהליך.

במקרה זה על בן הזוג החפץ להגיש תביעה לגירושין בבית דין רבני, ובו הוא מפרט את העילה לגירושין, עילה מתוך רשימת העילות המצויות בהלכה היהודית. במסגרת תביעתו, רשאי בן הזוג החפץ בגירושין לכרוך בבקשת הגירושין עניינים שהיו מוסדרים במעמד ניסוח ההסכם, כמו משמורת הילדים וחלוקת הרכוש.

מדובר בהליך מורכב הנע בין סמכויותיו של בית הדין הרבני לבית המשפט לענייני משפחה, ועורך דין גירושין טוב יכול בהחלט לסייע בפתיחת תיק גירושין במהירות וביעילות הנדרשת, גם בסוגייה מורכבת זו.

עורך דין גירושין

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
ישראל מול העולם: מה אחוז הגירושין בארץ

לפי נתונים של הלשכה לסטטיסטיקה בישראל, שיעור המתגרשים בישראל קטן משיעור המתגרשים הנהוג במדינות מתקדמות אחרות ברחבי העולם. יחד עם זאת, גם בישראל – כמו

גישור גירושין בהסכמה – כן יש דבר כזה

חושבים שגירושין בהסכמה הם חלום רחוק ובלתי מוגשם? ובכן, יש לכם טעות. באמצעות תהליך של גישור גירושין אשר מתבצע באמצעות מגשר מוסמך תוכלו להגיע להבנות

חלוקת מטלטלין בגירושין

חלוקת המטלטלין בגירושין דומה במהותה לנושא של חלוקת רכוש בגירושין, מחלקים את הרכוש באופן שוויוני, לרוב חצי לכל אחד בהתאם להחלטת השופט או על פי

איך בוחרים עו"ד לטיפול במשמורת?

אחת הסוגיות הכי בוערות בהליכי גירושין הוא עניין המשמורת, לרוב המשמורת לצד חלוקת הנכסים בין בני הזוג מביאים לקונפליקטים הכי בולטים במהלך סכסוכי גירושין, לכן

איך לחלק את הרכוש בעת גירושין?

תופעת הגירושין הפכה לתופעה נפוצה למדי בשנים האחרונות, כאשר בני זוג נשואים מחליטים מסיבות שונות, לפרק את התא המשפחתי שבנו ולצאת לדרך חדשה. אחת הסוגיות