פולנים ונהנים – כל היתרונות בהנפקת דרכון פולני ומי זכאי?

תוכן עניינים

דרכון זר הוא מוצר מבוקש בישראל. למצב הזה יש סיבות רבות, אולם המרכזיות הן חוסר היכולת להיכנס עם הדרכון הישראלי לחלק ממדינות העולם ומגבלות עבודה שמוטלות על ישראלים באירופה. אם תחזיקו בדרכון פולני הבעיות הללו יכולות להיפתר, אבל לפני שזה קורה, יהיה עליכם להוכיח לרשויות הפנים בפולין שאתם זכאים לאזרחות.

 

דרכון פולני

אם גם אתם שואלים את עצמכם למה להשיג אזרחות פולנית, התשובה היא שהאזרחות הפולנית שמגיעה יחד עם דרכון פולני הופכת אתכם לאזרחים של האיחוד האירופי. החוק הפולני מכיר בלא מעט ישראלים בתור זכאים לקבל אזרחות, אבל כדי לקבל בפועל את הדרכון חובת ההוכחה מוטלת עליכם.

דרכון פולני

מי זכאי

זכאות לאזרחות פולנית ניתנת קודם כל למי ששני הוריו הם אזרחי המדינה. בנוסף, מי שגר בפולין 5 שנים במעמד של תושב יכול להגיש בקשה לקבלת אזרחות, ואז הרשויות במדינה יחליטו האם הוא יקבל מעמד של אזרח מלא. גם לנשיא פולין יש את הזכות להעניק אזרחות פולנית למי שהוא רוצה. כמובן, מה שמעניין אותנו בתור ישראלים אלו המקרים שבהם אנחנו נוכל לקבל את הדרכון.

לא מעט ישראלים הם צאצאים למי שהיו אזרחי פולין בתקופת מלחמות העולם. עובדת היותה של פולין חלק מרכזי באותן מלחמות הובילה לבריחה או הריגה של הרבה מאוד מאותם יהודים, ולאור זאת הממשלה הפולנית עדיין מכירה בזכות של אותם צאצאים לקבל את האזרחות. הזכאות ניתנת למי שמוכיח שהוא צאצא לאזרח פולני שנולד בה בין מלחמות העולם.

 

מה עושים במקרה של ספק

הבעיה מתחילה כאשר יש ספק בזכאות שלכם. שירות בצבא למשל יכול לפגוע בזכאות שלכם, או מצב שבו רק אחד ההורים מחזיק באזרחות ומבקש האזרחות נולד לפני שנות ה50. בכל אותם מצבים אנחנו עלולים למצוא את עצמנו ניצבים מול לקונות שונות, ואז יהיה עליכם להציג ראיות מפורטות יוצר שתומכות בעמדה שלכם. זה בדיוק הסיבה שכדאי לכם לפנות לייעוץ מקצועי.

אזרחות פולנית

ליווי מקצועי לאורך התהליך

העובדה שלא מעט ישראלים מגישים בקשה לקבל אזרחות פולנית הובילה לכך שיש מומחים רבים שיוכלו לעזור לכם. חיפוש בארכיונים הוא ניסיון להוכיח את עמדתכם לרשויות בפולין זה דבר שצריך לדעת איך לעשות אותו, ואותם גופים מחזיקים בידע המתאים שמאפשר להם לעשות את זה. אז כדי להבטיח שתגיעו למיצוי מלא של הזכויות שלכם ביחס לאזרחות הפולנית מומלץ לקבל ליווי כזה.

 

לסיכום

אזרחות פולנית, כמו כל אזרחות של מדינה איחוד האירופי היא אחד הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים להעניק לעצמכם האזרחות הפולנית מעניקה לכם כמובן את הדרכון הפולני הנכסף, ויחד איתו את היכולת לעבוד בכל מדינות איחוד ולהסתובב בצורה חופשית כמעט בכל מדינה בעולם. החוק הפולני מגדיר מי בדיוק הזכאים לאזרחות, ובכל מקרה של ספק מומלץ להיעזר בגורם מקצועי.

ישראלים

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
הוצאת דרכון פורטוגלי – מדריך

ישראלים רבים אשר מעוניינים להתחיל בתהליך של הוצאת אזרחות פורטוגלי אינם יודעים את השלבים. המומחים של חברת איזי נשיונאליטי מסבירים.   מהו חוק האזרחות הפורטוגלי?

כיצד לקבל ויזה אזרבייג'נית תוך 24 שעות?

בתקופת הקורונה מדינות רבות החליטו לסגור את שעריהן ולא לאפשר לתיירים ומבקרים להגיע אליהן. עם הזמן העולם הסתגל למצב החדש והמורכב, וישנן מדינות רבות שהחליטו

ויזה לאזרבייג'ן: דרישות כניסה ויציאה

אזרבייג'ן היא מדינה הנמצאת באירואסיה וגובלת באיראן, ברוסיה, בגאורגיה ובארמניה. זוהי מדינה מוסלמית שיעית שנחשבת בעלת סובלנות דתית גבוהה במיוחד. בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים