4 דרכים שבהן פועלים רק עורכי דין מקצועיים

תוכן עניינים

אם אתם עומדים בפתחו של הליך משפטי מסוג כל שהוא, אתם זקוקים לייעוץ ולייצוג משפטי. בכדי לקבל את השירותים האלה, עליכם ליצור קשר עם עורך דין ולסכם איתו על ליווי שלכם בתיק המשפטי המדובר. כדאי למצוא עורך דין שפועל בצורה מקצועית. הנה 4 דברים שמעידים על מקצועיות של עורך דין. 

 

עורכי דין ומשרדי עורכי דין במדינת ישראל

עורכי דין במדינת ישראל צריכים לסיים תואר ראשון במשפטים באחד מהמוסדות שהוכרו על ידי המל"ג, לעבור בחינה ממשלתית שנכתבה בעבורם, ולאחר מכן לעשות התמחות במשרד עורכי דין. בדרך כלל עורכי דין מקצועיים מוצאים לעצמם תחום התמחות אחד כמו עורך דין הוצאה לפועל או עורך דין מקרקעין, ומתמחים בו לאורך שנים ארוכות.

רוב עורכי הדין בישראל עובדים במשרד עורכי דין או בחברה גדולה במשרה משפטית. ישנה כמות גדולה של משרדי עורכי דין בארץ, חלקם מתמחים בתחום ספציפי, והגדולים יותר נותנים שירותים משפטיים מגוונים.

להלן 4 דרכים שבהן פועלים רק עורכי דין מקצועיים:

 

1 – שקופים לגבי שכר הטרחה שהם גובים

עורך דין מקצועי יהיה שקוף לחלוטין לגבי דמי הטרחה שהוא גובה. הוא יפרט את דמי הטרחה כבר בפגישה הראשונה, ויציין גם מקרים שבהם יהיה צורך לשלם שכר טרחה נוסף. כנות ושקיפות של עורך הדין לגבי התשלום היא דגל ירוק מתנפנף שכדאי לקחת ברצינות.

לעומת זאת, עורך דין שנשאר עמום לגבי שכר הטרחה שהוא יגבה, גם משאיר את הלקוחות שלו באפלה וגם פועל בצורה לא אתית. במקרים חריגים שכאלה, לשכת עורכי הדין בישראל עלולה להעניש את עורך הדין, ואף לבטל את רישיונו לעסוק בתחום.

 

2 – מסבירים את ההליכים והמונחים המשפטיים בשפה מובנת

תפקיד חשוב מאוד של כל עורך דין הוא להסביר ללקוח בצורה ברורה ובהירה את המצב המשפטי שלו ואת המונחים והחלקים המרכזיים של התיק המשפטי. אחד הדברים שעלולים לפגוע באינטרס של הלקוח הוא חוסר הבנה של המצב המשפטי ושל האופציות העומדות בפניו.

 

3 – מציגים את המידע ללקוח בצורה שקולה ומאוזנת

עורכי דין לא אחראים לבדם על תוצאות של הליכים משפטיים בהם הם לוקחים חלק. כמובן שעורך דין מקצועי עושה כל שביכולתו כדי שהלקוח שלו יזכה במשפט, אבל לעיתים קרובות ידיו של עורך הדין כבולות. לכן חשוב מאוד שעורך הדין יציג את כל הסיכונים והסיכויים שבתיק בצורה מאוזנת ושקולה, ולא יבטיח הבטחות ללא כיסוי.

 

4 – שמים בראש מעיניהם את האינטרס של הלקוח

האינטרס הראשון במעלה שעל עורך דין מכל סוג לשרת, הוא האינטרס של הלקוח אותו הוא מייצג. עורכי דין מקצועיים מסתכלים על האינטרס של המיוצגים שלהם כראשון במעלה, וככזה שאין דבר שחשוב ממנו במהלך ההליך המשפטי. תפקידו של עורך הדין הוא לעזור לכם לצאת עם התוצאות המיטביות מההליך המשפטי שעימו אתם מתמודדים.

עורך דין הוצאה לפועל

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
קבלת הפטר בהוצאה לפועל

חובות כלכליים יכולים להימשך שנים ולגרום לחייבים לסבול מחוסר יכולת לקדם את חייהם ולצאת מבור החובות אליו נקלעו. אחת הדרכים להקל על חייבים לצאת לדרך

איך מבטלים תיק הוצאה לפועל? 

ביטול תיק הוצאה לפועל אפשרי ממגוון סיבות. ביניהן: חוסר פעילות בתיק או יוזמה של הצד שפתח את התיק. מומלץ להתייעץ ולהיעזר בעורך דין המתמחה בהוצאה