קבלת הפטר בהוצאה לפועל

תוכן עניינים

חובות כלכליים יכולים להימשך שנים ולגרום לחייבים לסבול מחוסר יכולת לקדם את חייהם ולצאת מבור החובות אליו נקלעו.

אחת הדרכים להקל על חייבים לצאת לדרך חדשה היא באמצעות קבלת הפטר בהוצאה לפועל.

מדובר בניקוי של החייב מכל חובותיו, במידה והוא עומד בתנאים מסוימים.

איך זה עובד, באילו תנאים יש לעמוד ואיך מגישים את הבקשה? על כך בכתבה הבאה.

 

מסלול קבלת הפטר בהוצאה לפועל – איך זה עובד?

מחיקת חובות בהוצאה לפועל היא תהליך המאפשר לחייבים העומדים בתנאים מסוימים לקבל פטור מחובותיהם ובכך להתחיל את חייהם מחדש. מדובר בהליך שלא כל אחד יכול לבחור בו אלא רק חייבים אשר עומדים בתנאים הבאים המוגדרים על ידי רשם ההוצאה לפועל:

  1. החייב הוכרז כחייב מוגבל באמצעים במשך 4 שנים לפחות באופן רציף לפני הגשת הבקשה.
  2. כלל חובותיו של החייב לא עולים על סך של 800 אלף ש״ח. מדובר גם על חובות שאינן מנוהלים בהוצאה לפועל או חובות נוספים שלא צפויים להימחק במסגרת הליך ההפטר כמו קנסות או מזונות.
  3. החייב לא מחזיק בנכסים בעלי ערך אשר ניתנים לעיקול או למכירה במסגרת הליך החזר החובות. החלטה בדבר ערכיות הנכסים תתקבל על ידי רשם ההוצאה לפועל והיא תלוי בתועלת של הנושים במימוש הנכס.
  4. בנוסף לאלו, על החייב לעמוד בצווי התשלומים אשר ניתנו לו ב-3 השנים הקודמות להגשת הבקשה או לפחות ב-18 תשלומים ב-3 השנים האחרונות בתנאי שבמועד הבקשה הוא שילם את יתרת התשלומים.
  5. כמו כן, לא מתנהל נגד החייב הליך פשיטת רגל.

 

במידה והחייב עומד בכל התנאים האלו הוא זכאי להגיש בקשה לקבלת הפטר בהוצאה לפועל.

 

איך מגישים בקשה לקבלת הפטר בהוצאה לפועל?ֿ

את הבקשה ניתן להגיש באחת מלשכות ההוצאה לפועל אשר מטפלות בבקשות הפטר. יש להגיש את הבקשה בשני עותקים באמצעות טופס 55 – בקשת חייב לקבלת הפטר. אל הטופס יש לצרף תצהיר עורך דין חתום, כתב ויתור סודיות חתום על ידי עורך דין, מסמכי ההכרה בחייב כחייב מוגבל באמצעים וכל המסמכים הנלווים מחקירות אלו וכן מסמכים נוספים כמו תלושי משכורת, תדפיסי חשבונות בנק ופוליסות ביטוח.

 

איך מתנהל תהליך הבקשה לקבלת הפטר?

לאחר הגשת המסמכים המלאים והמפורטים, לשכת ההוצאה לפועל תחל בתהליך בדיקה לקבלת ההפטר. אם יימצא שהחייב עומד בתנאים הנדרשים כפי שהצהיר, יפתח עבורו תיק הפטר. לאחר פתיחת התיק, תפרסם לשכת ההוצאה לפועל את פרטי התיק על מנת לקבל התנגדויות לתיק מצד נושיו של החייב. רשם ההוצאה לפועל ידון בהתנגדויות ובמידה וכולן יידחו יתקיים דיון למתן הפטר. במהלך הדיון יכול לקבוע רשם ההוצאה לפועל אם לתת הפטר או לבחור במסלול פירעון חוב באמצעות הסדר מוסכם. אם ייקבע הסדר מוסכם בין החייב לנושים, יהיו מחויבים הצדדים לעמוד בהסדר ויסגרו תיקי הוצאה לפועל כנגד החייב.

 

קופת חיסכון

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
איך מבטלים תיק הוצאה לפועל? 

ביטול תיק הוצאה לפועל אפשרי ממגוון סיבות. ביניהן: חוסר פעילות בתיק או יוזמה של הצד שפתח את התיק. מומלץ להתייעץ ולהיעזר בעורך דין המתמחה בהוצאה