איך מבטלים תיק הוצאה לפועל? 

תוכן עניינים

ביטול תיק הוצאה לפועל אפשרי ממגוון סיבות. ביניהן: חוסר פעילות בתיק או יוזמה של הצד שפתח את התיק. מומלץ להתייעץ ולהיעזר בעורך דין המתמחה בהוצאה לפועל לצורך מימוש המהלך

 

ליווי משפטי

תיק הוצאה לפועל ייסגר ממגוון סיבות, המפורטות בסעיף 126 לתקנות הוצאה לפועל, אך כולן מצריכות התנהלות מול הרשויות, לכן כדי לייעל ולזרז את ההליכים מומלץ מאוד לעבור את התהליך עם ייעוץ משפטי צמוד של עורך דין הוצאה לפועל. לעיתים, חייב ששילם את חובו לאחר שנפתח לו תיק בהוצאה לפועל מגלה כי למרות שהחזיר את כל הכסף שנדרש ממנו, התיק עדיין פתוח למרות שהיה אמור להיסגר באופן אוטומטי.

מחדל זה נובע, במקרים רבים, מכשל בירוקרטי האופייני למנגנון המטפל במיליוני תיקים. פניה מסודרת מצד נציגו המשפטי של החייב או של החייב עצמו לרשם, תפתור את הבעיה. בקשה לסגירת התיק כוללת מילוי טופס 406 – בקשה לסגירת תיק הוצאה לפועל, ולציין את הסיבה.

 

ביטול תיק עקב חוסר פעילות

ישנם תיקי הוצאה לפועל שנפתחים לחייבים אך למרות שהחוב עדיין לא נגבה, במשך תקופה ארוכה לא בוצעו בתיק פעולות. במצב שכזה ניתן לפנות לרשם ההוצאה לפועל ולבקש לסגור את התיק לאחר שנתיים של חוסר פעילות. חוסר הפעילות היא מצדו של הזוכה, האדם או הארגון להם חייבים את הכסף. יתכן שפעולתם האחרונה הייתה בקשת צו איסור יציאה מהארץ או כל בקשה אחרת שאחריה לא ננקטו עוד הליכים. עורך דין הוצאה לפועל יידע כיצד להתנהל מול הרשם.

 

בקשת הזוכה

סיבה נוספת לביטול תיק היא בקשה של הזוכה, קרי האחראי לפתיחת התיק, לאחר שהגיע להסדר מחוץ להליך ההוצאה לפועל, עם החייב. מקרים אלה אפשריים ממגוון סיבות: יתכן ששני הצדדים מעוניינים להמשיך קשר עסקי/מסחרי ביניהם ולכן הגיעו להסדר. מצב אפשרי נוסף הוא עקב יחסים חבריים או משפחתיים. עוד אפשרות היא כי התיק נפתח עקב סכסוך עסקי או לצורך שיפור העמדה במו"מ ועם יישובו, הזוכה החליט לעצור את ההליכים

 

התנגדות לביצוע שטר

חייב שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל, עקב טענה שהמחאה או שטר חוב לא כובדו, יכול להגיש התנגדות לביצוע ההוצאה לפועל תוך 30 ימים מפתיחת התיק. עורך דין הוצאה לפועל יסייע לחייב לנסח את הבקשה המנומקת. ישנם מספר נימוקים אפשריים להתנגדות: 1. זיוף הצ'ק, 2.

כישלון תמורה – מצב בו החייב לא קיבל סחורה שהובטחה לו, אך השטר או הצ'ק נגבו. 3. גניבת צ'ק 4. שימוש בעייתי בצ'ק שאינו מוגדר ל"מוטב בלבד". 5. אי הימצאות חתימה של החייב על גבי השטר. 6. טענה שזהו צ'ק ביטחון.

 

הגשת ערעור

דרך נוספת להביא לביטול תיק הוצאה לפועל היא על ידי הגשת ערעור לאי סגירת תיק. הליך זה יתנהל בבית דין לענייני משפחה אם זהו החוב עוסק בסוגיה משפחתית כמו מזונות. מקרים אחרים יתנהלו בבית משפט השלום. אם הרשם העניק זכות ערעור או דחה אותה, ניתן לעשות זאת בבית משפט השלום תוך 20 ימים.

עורך דין הוצאה לפועל

 

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
קבלת הפטר בהוצאה לפועל

חובות כלכליים יכולים להימשך שנים ולגרום לחייבים לסבול מחוסר יכולת לקדם את חייהם ולצאת מבור החובות אליו נקלעו. אחת הדרכים להקל על חייבים לצאת לדרך