5 דברים מהם חשוב להישמר בכביש

תוכן עניינים

כנהג, חשוב להיות מודע למגוון רחב של גורמים שיכולים להשפיע על הבטיחות שלכם ושל אחרים בכביש. מחוקי תנועה לתנאי הדרך ועד להתנהגות של נהגים אחרים, יש הרבה דברים שאתם צריך להיות מודעים אליהם כדי להבטיח שאתם נוהגים בצורה אחראית ובבטחה. במאמר זה, נסקור כמה מהדברים המרכזיים שעליכם להיות מודעים אליהם בדרכים כדי שתדעו ממה כדאי לכם להישמר בצורה המשמעותית ביותר.

 

1. חוקים ותקנות בתחום התעבורה בישראל

חשוב להבין ולעקוב אחר כל חוקי ותקנות התעבורה, לרבות הגבלת מהירות, תמרורי עצור, רמזורים אדומים ולמעשה כל כלל אחר אשר חל על הכביש בו אתם נוהגים. אי ציות לחוקי התעבורה יכול לא רק לסכן אותכם ואחרים אשר סובבים אתכם, אלא גם לגרום לקנסות, נקודות ברישיון שלכם והשלכות אחרות שיכולות אף להגיע כדי שלילה או ישיבה בכלא.

 

2. תנאי הדרך ומגבלות נוספות

אתם תמיד נדרשים להישאר ערניים ולהיות מודעים לתנאי השטח והדרך. בתוך כך, עליכם לשים לב לכל סכנה או מכשול שעלולים להיות מצויים בו. זה יכול לכלול בנייה, בורות, פסולת או מזג אוויר סוער. התאמת המהירות שלכם באופן אשר מהווה נהיגה זהירה במצבים אלו יכולים לעזור לכם להימנע מתאונות ולהגיע למקום חפצכם בשלום ובבטחה.

 

3. התנהגות של נהגים אחרים

בישראל בשנים האחרונות עולה בצורה משמעותית הפשיעה והאלימות בכביש. עליכם להיות תמיד מודעים להתנהגותם של נהגים אחרים בכביש, לרבות מהירותם, מרחקם מרכבים אחרים וכל פעולה אחרת העלולה להיות מסוכנת. אם אתם רואה נהג אחר מפגין התנהגות מסוכנת או פזיזה, עדיף לשמור מרחק ולדווח על מעשיו לרשויות במידת הצורך.

חוקים ותקנות בתחום התעבורה בישראל

4. הרגלי הנהיגה שלכם

חשוב גם להיות מודע להרגלי הנהיגה שלכם ולוודא שאתם נוהגים בצורה בטוחה ובצורה אחראית. במסגרת כך, שימו לב כי אתם שומרים על חוקי התעבורה, שומרים על ערנות וריכוז וכן נמנעים מהסחות דעת כמו שליחת הודעות טקסט או אכילה בזמן נהיגה. כל הדברים הללו עשויים להראות מינוריים אבל הם מובילים משמעותיים לתאונות דרכים.

 

5. תחזוקת הרכב שלכם

במידה שאתם מוודאים כי אתם עומדים בכל התנאים של הבדיקות השגרתיות והטסטים, זה יסייע לכם לוודא כי הוא מספיק אמין ומאפשר לכם לנהוג בצורה בטוחה. הטיפולים הבסיסיים והמשמעותיים ביותר כוללים החלפת שמן מנוע בתדירות גבוהה, סיבובי צמיגים ותחזוקה שוטפת אחרת, כמו גם בדיקת הבלמים, האורות ומערכות אחרות של הרכב שלכם לפני שאתם יוצאים לכביש, במיוחד בעונות הגמושות והסוערות יותר.

 

לסיכום

בדרכים – הוקם מתוך מטרה לשמש כמאגר מידע מקיף ורחב בתחום התעבורה ותאונות הדרכים בישראל, וזאת על ידי ריכוז המידע במקום אחד, חשוף ונגיש. מאחורי הקמת האתר עומדים צוות של אנשים מומחים אשר מסייעים לכם להבין את כל הקשור לתחום התעבורה. מוזמנים לבחון את האתר ואת המידע הרב והנחוץ המצוי בו, בכתובת: ontheroads.co.il.

חוקים

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין תעבורה

מתמודדים עם כתב אישום בתחום התעבורה? חשוב לפנות לעורך דין בתחום התעבורה אשר יכול להקל ולבטל את חומרת העברה אשר מיוחסת לכם. המלחמה בתאונות הדרכים

איך לבטל דו"ח מהירות מופרזת

קיבלתם דו"ח על מהירות מופרזת על לא עוול בכפכם? ובכן, באמצעות עורך דין מומחה לדיני תעבורה תוכלו לבטל את הדו"ח וגם את הנקודות. כיצד? להלן

דיני תעבורה: מידע חשוב לנהג צעיר

קיבלתם רישיון ממש לא מזמן? אתם נרגשים כי כל מה שרציתם בשנים האחרונות היה להתחיל לנהוג? אם כך, ברור מדוע אתם רוצים ליהנות כמה שיותר

תאונה של רוכב קורקינט הנפגע על ידי רכב

הקורקינט צבר תאוצה בשנים האחרונות, במיוחד מאז כניסן של האפליקציות BIRD, WIND ושאר המתחרים לישראל ובפרט לרחבי תל אביב. קלות הנסיעה, אי העמידה בפקקים והפריצות