תביעת קבלן השיפוצים – כיצד לשכור עורך דין שמתמחה בתביעות נגד קבלנים

תוכן עניינים

אחת הבעיות החוזרות ונשנות בתחום השיפוצים, הינה קבלני שיפוצים המבצעים את עבודתם ברשלנות, או הנמנעים מלבצע את עבודת השיפוצים כפי שהתחייבו אליה. זאת, למרות שהם נטלו מקדמה תמורת השיפוצים ובמקרים רבים גם למרות שנחתם איתם הסכם מחייב. בשורות הבאות נסביר כיתד יש לערוך הסכם עם קבלן שיפוצים. בנוסף, נסביר כיצד לשכור עורך דין שמתמחה בתביעות נגד קבלנים. מה החשיבות של עריכת הסכם כתוב וחתום עם קבלן? מדוע חשוב לקבל קבלה מהקבלן עבור כל סכום שנמסר לו תמורת העבודה? כיצד ניתן לשכור עורך דין לשם תביעת קבלן השיפוצים?

 

מדוע חשוב לערוך הסכם כתוב עם קבלן

אחת מאמות המידה בבחירת קבלן שיפוצים בבית או בעסק, הינה חתימה על הסכם ברור שבו מפורטים כלל הסעיפים שבהם תעסוק עבודת השיפוצים הנדרשת. אף שקבלני שיפוצים רבים נוטים לזלזל בהסכם מהסוג הזה ולהימנע מחתימה עליו, הרי שיש חשיבות רבה להסכם הזה. ראשית – ההסכם מחייב את קבלן השיפוצים ואין לו כל דרך לסגת ממנו. שנית – ההסכם מעמיד את היחסים בין הקבלן ללקוח על פסים עסקיים, תוך ששני הצדדים מחויבים איש לרעהו. האחד – לערוך את השיפוצים על פי ההסכם. ואילו השני – להימנע מעיכוב התשלומים המגיעים לספק. ההסכם עצמו חייב להיות ברור ולהגדיר בצורה מפורשת היכן ייערכו שיפוצים ומהם התחומים שבהם לא יבוצעו שינויים.

כיוון שבהסכם מפורטים בדרך כלל גם ההספק הצפוי של הקבלן מצד אחד וגם מועדי התשלום מצד שני, הצעד הבא שיש לבצע הוא לקחת קבלה עבור כל תשלום שמועבר לקבלן. כך, במקרה שהשיפוצים לא הסתיימו באפן המוצלח ביותר, עדיין יש מקום לתביעה כנגד הקבלן תוך הצגת הוכחות לתשלום. בכל מקרה אחר התביעה תידחה על הסף. כמו כן, כל בעיה שעלולה להתעורר לאחר השיפוץ, יתכן וביטוח המבנה שלכם יכסה (קראו עוד פרטים אודות חתימה על ביטוח מבנה עם עורך דין).

 

חתימת חוזה

 

 

איך לבחור עורך דין המתמחה בתביעות נגד קבלנים

חיפוש מהיר וממוקד ברשת האינטרנט, יעלה את השמות ותחומי ההתמחות העיקריים של עורכי דין האמונים על הגשת תביעת כנגד קבלנים. הדרך הנכונה והקצרה ביותר היא לבחור עורך דין שכבר העניק שירות לאדם שאתם מכירים. אם אין עורך דין כזה, חשוב לדפדף ולקרוא ביקורות על עורך הדין, חיוביות ושליליות כאחת. לרוב, העדר ביקורות שליליות יכול להיות סימן טוב לבאות. בשלב הבא יש להיפגש עם עורך הדין, ולהתרשם ממנו באופן אישי. זה המקום להזכיר כי הכימיה בין עורך הדין ללקוח שלו היא חשובה מאד ומהווה גורם מכריע בהחלטה הסופית על בחירת עורך הדין. התביעה עשויה לארוך זמן רב, והעדר כימיה יהפוך את המפגשים בין הצדדים לסיוט מתמשך.

זה המקום לציין, עם זאת, שאם סכום התביעה הוא קטן, ואם לרשות בעל הנכס עומדים ההסכם החתום והקבלות עבור התשלום, הוא יכול להגיש בקשה באופן עצמאי ללא עורך דין בבית המשפט לתביעות קטנות (עוד על הגשת תביעה באופן עצמאי). רק בסכומים גבוהים, שווה לשכור את שירותיו הטובים של עורך דין איכותי.

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
דמי היתר – הסבר מקיף

שמעתם מאנשים שיש להם נחלות, באזור שבו גם לכם יש נחלה, על דמי היתר? מתלבטים במה דברים אמורים ורוצים לדעת האם גם אתם תצטרכו, בסופו

מה הוא עורך דין מכירת דירה?

עורך דין מכירת דירה הוא השם העממי שניתן לעיתים לעורך דין נדל"ן, או עורך דין מקרקעין. מדובר על עורך דין שההתמחות שלו היא בליווי, פיקוח