רשלנות רפואית בצבא: האם עורך דין רשלנות רגיל יכול לעזור?   

תוכן עניינים

צה"ל מחוייב לפי חוק לדאוג לבריאותם הגופנית והנפשית של חייליו, לאורך כל תקופת השירות.

לכן, במקרים רבים של פגיעה, רצוי לבחון אם התקיימה סיטואציה של רשלנות רפואית.

אם כן – ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית – במהלך השירות הצבאי,במהלך שירות מילואים, או שירות קבע וגם לאחריו.

עורך דין רשלנות רפואית – דוד פייל מסביר כי קיימים מקרים אפשריים רבים של רשלנות רפואית בצבא, ביניהם:

  • אי מתן הפניה לרופא מומחה
  • אבחון מאוחר של מחלות
  • מתן תרופות לא מתאימות, או מינון לא נכון
  • מתן טיפול רפואי לא מתאים
  • מתן טיפול רפואי רשלני
  • אי ביצוע מעקב רפואי
  • אי מתן מידע על המצב הרפואי ועל אפשרויות הטיפול

 

למעשה, כל פעולה רפואית שהתבצעה בחייל שלא על פי הסטנדרט הרפואי המקובל בישראל ובגינה נגרם לו נזק, עשויה להיחשב רשלנות רפואית ולכן גם לחשוף את המטפלים ואת הגוף האחראי עליהם, לתביעות בגין רשלנות רפואית בצבא.

למרבה הצער, הקושי בהתנהלות תקינה בסטנדרט המקובל במסגרת הצבא מביאה לעיתים קרובות למקרים של פגיעה בחיילים, אותם יש לבחון בעיניים משפטיות כדי לקבוע אם מדובר על מקרה רשלנות רפואית.

 

כיצד ניגשים לתביעה בגין רשלנות רפואית בצבא?

ראשית יש לפנות לעו"ד צבאי, שיש לו היכרות מעמיקה עם המערכת הצבאית וכיצד יש לפעול בתוכה, בעיקר בהיבט המשפטי.

לאחר מכן, יש למלא טפסים ייעודיים, לפי דרישת הצבא. אליהם יש לצרף חומר רפואי, פרטי או אחר, שיכול לתמוך בטענה לרשלנות. בין היתר:

עדויות על מצבו הרפואי של החייל לפני המקרה ואחריו, הפניות, אבחונים, סיכומי טיפולים, סיכומי אשפוזים, קבלו מרופאים פרטיים ומטפלים פרטיים שנזקקו להם לאחר המקרה, צילומים וסרטונים המתעדים את מידת הנזק ועוד.

לאחר מכן, יש לגשת לוועדה רפואית אשר תקבע האם וכמה אחוזי נכות ניתן לקבוע לחייל על סמך הראיות שהובאו.

חשוב לציין כי על תביעות רשלנות רפואית בצבא חלה תקופת התיישנות של 3 שנים ולכן יש לפעול ללא דיחוי להגשת תביעה לצורך קבלת פיצויים, שתפקידם לסייע לחייל לשקם את עצמו לאחר הנזק.

כמוכן, יש להביא חוו"ד כתובה, של מומחה רפואי רלוונטי לתחום הפגיעה, אשר מעידה, בהתאם לנתונים ולראיות הקיימות, כי אכן התקיים מקרה של רשלנות רפואית, אותו ניתן היה למנוע וכי קיים קשר ישיר בין הטיפול, האבחון, או המרשם הרשלני, לבין הנזק הגופני, או הנפשי שנגרם לחייל.

 

לסיכום

רשלנות רפואית כשלעצמה היא נושא מורכב ורגיש מאין כמוהו. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על רשלנות רפואית בצבא, שם תנאי החיים ואופי הנסיבות הם שונים לבלי הכר.

כך גם אופן ההתנהלות המשפטית במסגרת הצבא. משום כך חשוב לפנות לעו"ד צבאי, שיש לו ניסיון והיכרות טובה עם המערכת הצבאית המשפטית, כמו גם עם תביעות רשלנות רפואית.

 

מאזניים

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים הם מסוג אותם הדברים שאיש מאיתנו לא מאחל לעצמו לעבור, אך עובדה היא שכולנו מכירים אנשים שכבר עברו ניתוח אחד או שניים. יש כמובן

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

דיני הנזיקין הינם תחום משפט אזרחי, אשר עוסק בסיטואציות שונות ומורכבות בהן נגרם נזק כלשהו ע"י גורם שניתן להטיל עליו חבות משפטית בגין אותו נזק.

רשלנות רפואית ביעוץ גנטי במהלך היריון

במהלך היריון ניתן לפנות לקבלת ייעוץ גנטי מעבר לבדיקות הסטנדרטיות שמתבצעות. נתקלתם בייעוץ כושל? מרגישים שהוחסרו לכם פרטים שהיו משנים את דעתכם? יש לכם עילה