רשלנות רפואית ביעוץ גנטי במהלך היריון

תוכן עניינים

במהלך היריון ניתן לפנות לקבלת ייעוץ גנטי מעבר לבדיקות הסטנדרטיות שמתבצעות.

נתקלתם בייעוץ כושל? מרגישים שהוחסרו לכם פרטים שהיו משנים את דעתכם? יש לכם עילה לתביעה! מה הוא בעצם ייעוץ גנטי ומה היא רשלנות רפואית במהלך הייעוץ?

יעוץ גנטי ניתן לנשים הרות על ידי אנשי מקצוע מומחים בתחום. ההרה מגיעה ליעוץ אצל מומחה על מנת לקבל חוות דעת על בדיקות שערכה. במקרים בהם בדיעבד התגלתה רשלנות ביעוץ מומלץ להיוועץ בעורך דין רפואי להתחלת הליך משפטי אל מול הרופא או הגוף היועץ.

 

ייעוץ גנטי

במהלך ההיריון מבצעת האישה בדיקות רבות (כדוגמת אולטרה סאונד, בדיקת מי שפיר וכו'), חלקן בדיקות חובה וחלקן רשות. לאחר קבלת הבדיקות ניתן לפנות ליעוץ גנטי כדי לקבל חוות דעת נוספת המתמקדת במשמעות הגנטית של הבדיקות, מעבר למידע הבסיסי שמקבלים מהרופא המלווה את ההיריון. היועץ מעיין בבדיקות ויכול לזהות פגמים גנטיים שעלולים להביא לפגם רפואי וקוגניטיבי אצל הילוד.

מעבר לבדיקות שמבצעת האישה במהלך ההיריון שהן בדיקות לעובר או לאיברי האישה, היועץ סוקר את ההיסטוריה המשפחתית של שני בני הזוג על מנת לחפש פערים גנטיים עתידים שיכולים לנבוע מזיווג שיוצר פגמים גנטיים בעובר. כלומר מעבר לבדיקות שעורכת האישה היועץ עורך בדיקות לשני בני הזוג מבלי לקשר לעובר.

האישה ההרה, בעקבות המידע שמקבלת מהייעוץ הגנטי, יכולה להחליט על ביצוע בדיקות נוספות, כולל מספר בדיקות לא סטנדרטיות שעצם הבדיקה עצמה יכולה לסכן את ההרה. מהבדיקות ומהייעוץ יכולים לעלות חשדות לפגמים גנטיים עתידים בעובר. לאחר שהיועץ מסכם את הממצאים ומעביר אותם לבני הזוג ברשותם לבחור מה לעשות הלאה עם ההיריון, לגשת לבדיקות נוספות ואף להפסיק אותו במידה ויחליטו לנכון.

 

רשלנות רפואית בייעוץ

בעקבות הסיטואציה הרגישה והאינטימית שהיועץ לוקח בה חלק ישנה משמעות גדולה לחוות הדעת שהוא ייתן עד כדי החלטה להמשיך או להפסיק היריון. במקרים בהם מזוהה רשלנות רפואית אשר פגעה בעובר או בהחלטה על ההיריון ניתן לגשת לתביעה ולקבל פיצויים מהרופא או המרכז היועץ.

להורי העובר אשר קיבלו את הייעוץ תהיה עילה לטעון לרשלנות רפואית במקרה שניתן להוכיח שהייעוץ שניתן היה שגוי או שלא ניתן להם כל המידע שהיה ניתן לתת על מנת לקבל את ההחלטה שלבסוף קיבלו, כולל בבדיקות הסטנדרטיות שכל אישה הרה עוברת. מעבר למחסור במידע גם פענוח שגוי או רשלנות בעת ביצוע הבדיקה מהווה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית.

ייעוץ גנטי הוא רשות לבני זוג אשר מצפים לילד. הייעוץ כולל בתוכו שילוב של סקירה היסטורית גנטית של בני הזוג ומשפחתם בשילוב עם בדיקות שמבוצעות לעובר. במידה ומזוהה בדיעבד רשלנות בייעוץ ניתן לתבוע את היועץ בהליך משפטי ולקבל פיצויים בהתאם.

 

כלי משפטי

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים הם מסוג אותם הדברים שאיש מאיתנו לא מאחל לעצמו לעבור, אך עובדה היא שכולנו מכירים אנשים שכבר עברו ניתוח אחד או שניים. יש כמובן

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

דיני הנזיקין הינם תחום משפט אזרחי, אשר עוסק בסיטואציות שונות ומורכבות בהן נגרם נזק כלשהו ע"י גורם שניתן להטיל עליו חבות משפטית בגין אותו נזק.