עורכי דין פלילי נמצאים בסכנת חיים?

תוכן עניינים

עורך דין פלילי הוא אחד מהמקצועות המסקרנים שיש. עורך דין פלילי יכול למצוא את עצמו מתעסק בתיקים מורכבים, מעניינים ובעלי משמעות. עבירות נשק, רצח, סמים ושוד, הן רק חלק מהעבירות שעורך דין פלילי יכול להתעסק בהן. במאמר הבא נבדוק האם עורך דין פלילי נמצא בסכנת חיים.

 

עריכת דין פלילית

בישראל, עורך דין הוא מי שסיים לימודי משפטים במוסד המוכר על ידי המדינה ועבר את מבחני לשכת עורכי הדין. עורכי דין יכולים להתמחות במספר תחומים, לפי היכולות השונות שלהם, לפי רמת העניין שלהם ולפי ההמלצות להן הם בוחרים לשמוע. אחד מהתחומים בהם ניתן להתמחות הוא תחום הפלילים.

המשפט הפלילי כולל בתוכו סוגיות רבות ומקרים רבים. בין היתר, עורכי דין פליליים יכולים לייצג אנשים שונים החשודים במעשי רצח, שוד, אונס, עבירות נשק ועבירות סמים. חלק גדול מעורכי הדין המפורסמים במדינה הם עורכי דין מתחום הפלילים, אך האם קיימת סכנה לחייהם עקב עבודתם?

 

מה העבודה כוללת?

עורך דין פלילי יכול לעבוד בשוק הפרטי או במגזר הציבורי, בפרקליטות המדינה. בנוסף, ישנם עורכי דין גם בסנגוריה הציבורית. הבחירה היכן לעבוד תהיה מכרעת באופי העבודה של עורך הדין הפלילי. ייעוץ מעורך דין פלילי יכול לסייע לכם לבחור היכן לעסוק.

העבודה בין עורכי הדין דומה בסופו של דבר. הם צריכים לדעת כיצד להתמודד עם הראיות השונות, לתכנן את הקו המשפטי ולהציג את הטיעונים השונים בפני השופט, אך ישנם עורכי דין שייצגו את החשוד בהליך הפלילי, שמטרתם היא לזכות אותו או להוביל לענישה הקלה ביותר שניתן, בעוד אלו שייצגו את התביעה, ינסו להרשיע אותו בסעיפים בגינם הוא חשוד.

 

אינטראקציות שונות

אחד הדברים שיכולים לעורר חשש יותר מכל כאשר מדובר על המשפט הפלילי הוא האינטראקציות השונות שיש לעורך הדין הפלילי עם האנשים אותם הוא מייצג, או עם האנשים שמואשמים בביצוע העבירה.

מכיוון שהמשפט הפלילי נוגע לעבירות חמורות, עורכי דין פליליים יכולים ליצור אינטראקציות משפטיות שונות עם עבריינים ואזרחים שחשודים בעבירות אלימות ומין למשל. באופן סטטיסטי, ישנם מאות אלפי תיקים פליליים מאז קום המדינה, כאשר רובם המוחלט מתנהלים ללא בעיות מהם עלול לסבול עורך הדין הפלילי.

 

קבלת אבטחה

במקרים בהם ישנו איום מסוים על עורך דין פלילי, הוא יכול לקבל אבטחה באמצעות משטרת ישראל. במידה ועורך דין פלילי מקבל איומים כלשהם על חייו או מרגיש מאוים, הוא יכול לפנות לממונים עליו ולמשטרת ישראל ולקבל אבטחה במידת הצורך.

 

אין חכם כבעל ניסיון

קשה לומר באופן מפורש האם עורכי דין פליליים נמצאים בסכנת חיים. ההיסטוריה מלמדת אותנו שבאופן סטטיסטי הם לא, אך החשש מהעבודה בתחום הזה היא מובנת. לכן, מומלץ להתעניין ולדבר עם עורכי דין פליליים בעלי ניסיון על העניין, על מנת לשמוע מהם את התחושות השונות.

עורך דין פלילי

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
השלמת פיצוי פיטורים

מאז חקיקת חוק פיצויי פיטורים ב- 1963 עובדים רבים נהנים מהעובדה שגם אם המעסיק שלהם יחליט לסיים את העסקתם הם לא יצאו לאבטלה בידיים ריקות

עיכוב בלתי חוקי

אחד מהתפקידים שיש למשטרה הם לעכב אנשים שנראים להם חשודים, או שהייתה להם סיבה מספקת לחשוד כי הם עשויים להוות סכנה לציבור. עם זאת, שוטרים

מהי קרן השתלמות?

קרן השתלמות היא אפיק חיסכון לעובדים לא לטווח ארוך. במקור, קרנות ההשתלמות נועדו לממן השתלמויות, לימודים וכנסים אך בפועל היא חלק מקופות החיסכון, לטווח זמן

מהם העונשים על סחר בנשים?

כל סוג של סחר בבני אדם עלול לגרור אחריו אישום חמור ומספר גבוה של שנות מאסר. עם זאת, יכולות להיות נסיבות מיוחדות שמשפיעות על האופן

מהם העונשים בגין עבירות זנות

למרבה הצער, ועל האף העובדה שהשנה היא 2022, עבירות זנות היא עדיין חלק אינטגרלי במדינת ישראל, ועל אף צמצום התופעה בעשורים האחרונים באופן יחסי, עדיין

תביעת הטרדה מינית בעבודה

מקום העבודה יכול להוות כר פורה להתנכלויות ולהטרדות מיניות. זאת משום הכפיפות ההיררכית הנלווית למקום העבודה והן להימצאותם של אנשים בסמיכות זה לזה במשך שעות