העסקת עורך דין תמ"א 38 זו בחירה נכונה

תוכן עניינים

הדיירים בבניין שלכם התחילו לדבר על כך שהגיע הזמן שגם אתם תעשו תמ"א 38? אם כך, אתם בוודאי תוהים האם זה ישתלם לכם ואיך בכלל עושים את הדברים. ראשית, כדאי שתדעו שברוב המקומות בישראל שבהם עשו פרויקטים כאלה זה בהחלט יצא חיובי, כי יש לכם לא מעט מה להרוויח מהעניין הזה. הקבלן שעושה את הפרויקט אומנם יכול לבנות עוד יחידות דיור וכך להרוויח לא מעט, אך גם בעלי הדירות יוצאים נשכרים מהעניין. בדרך כלל במסגרת פרויקטים של תמ"א 38 מוכנסים לא מעט שיפורים גם לבניין וגם לדירות עצמן, כמו לדוגמא:

 

  • חניה לכל דייר
  • מרפסת
  • חדר נוסף
  • ממ"ד וכדומה

 

מצד שני, יש לקחת בחשבון את העובדה שלא תמיד הדברים מתנהלים על מי מנוחות ולכן ברור שעולה השאלה מי יהיה האדם שידאג לאינטרסים של בעלי הדירות בבניין. לא תמיד קל לענות על כך, אבל מה שבטוח זה שהניסיון לאחרונה מוכיח: אין תחליף לעורך דין תמ"א 38 שילווה את הפרויקט כולו מצידם של בעלי הדירות בבניין. עורך דין תמ"א 38 מכיר את התחום הזה ויכול לדאוג בצורה הכי טובה שיש לאינטרסים של בעלי הדירות, כך שאם גם אתם נכנסים לפרויקט כזה, כדאי שתתחילו לדבר עם השכנים על העסקת עורך דין עוד היום.

כך בוחרים עורך דין מתאים

כשתתחילו לחפש עורך דין תמ"א 38 תגלו שלא חסרים אנשי מקצוע כאלה. למעשה לא מעט מומחים למדו את התחום הזה ומציעים שירות וליווי משפטי לפרויקטים כאלה בכל רחבי הארץ. עם זאת, לא כל עורך דין יעורר בכם מספיק אמון והאמת היא, שכאשר תתחילו לעשות בירורים לגבי אנשי המקצוע השונים, אתם תגלו שלא כולם מומלצים. כיוון שנקודת המוצע היא שאתם בעצמכם בוודאי לא לגמרי מבינים בתחום הזה, חשוב שעוה"ד שלכם יהיה בקיא ומנוסה. לכן, אם יש משהו שלא תוכלו להתפשר עליו זה על שאלת הניסיון והידע של איש המקצוע שאתם רוצים להעסיק, כי מה פתאום שתבחרו אדם חובבן? כדאי שנציגי הדיירים יפגשו עם עוה"ד כמה שיותר מוקדם כדי להבין במה דברים אמורים ואיזה סוג של שירות מציע עוה"ד לכל אורך הפרויקט.

כמה זה יעלה לכל אחד מכם?

קשה להזכיר את העסקתו של עורך דין תמ"א 38 ולא לדבר על העלויות, כי כמובן שכל איש מקצוע כזה שילווה את הפרויקט שלכם מההתחלה ועד הסוף גם ידרוש על כך תשלום. כאן זו בדיוק הנקודה לעצור לרגע ולבחון את הדברים לעומק, כי מי אמר שאתם צריכים להסכים לשלם הון עתק לעוה"ד שלכם? זה נכון שלא תמיד קל להגיע להסכמות בדברים כאלה עם בעלי הדירות האחרות בבניין, אך האמת היא, שכן שווה לכם להשקיע בכך. בצורה כזאת תוכלו להבטיח שאתם בוחרים עורך דין שלא רק ייתן לכם שירות מספיק טוב אלא גם יציע לכם הצעת מחיר אטרקטיבית. בסופו של דבר, אחרי הפרויקט הארוך אתם תיווכחו שזו הייתה בחירה נכונה כי תמ"א 38 זה לא במקרה פרויקט שזוכה להצלחה גדולה כל כך במדינה כולה.

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
דמי היתר – הסבר מקיף

שמעתם מאנשים שיש להם נחלות, באזור שבו גם לכם יש נחלה, על דמי היתר? מתלבטים במה דברים אמורים ורוצים לדעת האם גם אתם תצטרכו, בסופו

מה הוא עורך דין מכירת דירה?

עורך דין מכירת דירה הוא השם העממי שניתן לעיתים לעורך דין נדל"ן, או עורך דין מקרקעין. מדובר על עורך דין שההתמחות שלו היא בליווי, פיקוח