האם לערב עורך דין כאשר חותמים על ביטוח מבנה

תוכן עניינים

תחום הביטוחים בלי יוצא מן הכלל הינו תחום שמצריך הבנה מעמיקה של הנושא. ישנו מגוון רחב של מצבים הקשורים למבנה משותף, שבו אתם עלולים למצוא את עצמכם קשורים לתביעה כלשהי ונאלצים להשכיר את שירותיו של עורך דין. על מנת למנוע "הפתעות ואי נעימויות" בעתיד, היינו ממליצים לכם לערב עורך דין בתהליך החתימה על ביטוח המבנה המשותף שלכם.

ביטוח המבנה

ביטוח מבנה משותף הינו אחד הביטוחים המקיפים והחשובים ביותר כיום. למעשה, הביטוח מכסה שלל מצבים שעשויים לקרות בכל יום, ומאפשר לכם להיות מכוסים בחלק גדול מההוצאות הללו.

כיום, כל בניין שמכיל מעל שתי דירות נרשם בתור בניין משותף.
כמו שאתם בוחרים לבטח את הדירה האישית שלכם ולמנוע מצב שבו תצטרכו להוציא עשרות אלפי שקלים במידה ומשהו קורה, כך גם עליכם לעשות בבניין המשותף שלכם. חלקי הבניין המשותפים כמו חניונים, מבני עזר, מקלטים, חדרי מדרגות, שערים, גגות, גדרות, לוחות חשמל, דלתות כניסה, שמשות ומראות הנמצאות בחלקים המשותפים, מעליות, מתקני הסקה ועוד- יהיו מבוטחים בהנחה ותבחרו בביטוח מבנה.
מקרים שונים בהם יש פיצוץ בלון גז, נזקים למבנה כתוצאה מאסונות טבע, בעיות כוללות בצנרת הבניין ועוד- כל אלה יהיו מכוסים כחלק מהביטוח שלכם. כמובן שגודל הכיסוי משתנה בהתאם לסוג הביטוח שאתם בוחרים, אך התוצאה היא אותה תוצאה- אתם תשלמו פחות כסף עבור הנזקים שעשויים לקרות.

בית הפוך

מדוע לערב עורך דין בחתימה על ביטוח מבנה?

כל תחום שבו אתם עשויים למצוא את עצמכם מעורבים בתביעה כזו או אחרת- מצריך התייעצות עורך דין. לצורך העניין, כאשר אתם חותמים על ביטוח דירה, אין צורך בנוכחות עורך דין מכיוון שאם יתרחש נזק בדירתכם, אתם אלו שתובעים את חברת הביטוח. במקרה של בניין משותף, אתם חשופים לתביעות מצד כל גורם שנכנס לשטח הבניין ונפגע.

לצורך העניין, אם שליח הגיע לבניין המשותף ונחבל בשטח הבניין כתוצאה מרשלנות כלשהי (מדרגה שבורה, רצפה חלקה ללא סימון ועוד)- דיירי הבניין חשופים לתביעה מצידו. כאשר מדובר בתביעה שעיקרה הוא "רשלנות", דיירי הבניין חשופים לתביעה שעשויה להגיע לעיתים גם למאות אלפי שקלים (ראו מקרי עבר בנושא). מכל האמור לעיל, אנו מאמינים שאתם מעוניינים להימנע מכל תרחיש כזה או אחר של תביעה.

נוכחות עורך דין בעת חתימה על ביטוח מבנה, הינה חשובה וקריטית מכיוון שלעורך דין יש את הידע והבקיאות בנושא שאין בהכרח לנו- בעיקר בתחום הביטוחים. עורך הדין ששכרתם ידאג לכך שהביטוח יכסה אתכם בצורה המיטבית והמקיפה ביותר, כך שגם אם תיחשפו לתביעה כלשהי בעתיד- כמות הנזק שיגיע אליכם תהייה מזערית כמה שניתן.
אנו ממליצים לכם להגיע לפגישת הביטוח עם עורך דין וכך למנוע מצבים לא נעימים בעתיד.

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
טיפים להגשת תביעת נכות לביטוח הלאומי

הגשת תביעת נכות למוסד לביטוח לאומי יכולה להיות תהליך מורכב ומאתגר. הגשת התביעה בצורה נכונה ומדויקת חשובה מאוד כדי שהיא תטופל כראוי ובמהירות האפשרית. במאמר