2 דוגמאות לעבירות פליליות בתחום המס והעונשים עליהן

תוכן עניינים

עבירות מס ידועות כעבירות קשות שהעונשים עליהן עלולים להגיע עד למאסר. בעקבות מקרה ידוע שאירע לאחרונה למשפחה מוכרת בקרב תושבים רבים ברחבי הארץ, יצאנו לבדוק מהן הדוגמאות הנפוצות ביותר לעבירות פליליות בתחום זה ומהן העונשים הצפויים בחוק שמגיעים לאלו שעוברים עליהם. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים החשובים ביותר שאתם צריכים לדעת.

 

הרקע לכתיבת המדריך

מדריך זה נכתב לאחר שפנו אלינו לא מעט גולשים שציינו שהם שמעו על המשפחה המוכרת שנתפסה על עבירות מס שונות. לדבריהם, הם חוששים שהם עברו על החוק ולכן ביקשו מאתנו באופן אנונימי לכתוב מדריך שיציג דוגמאות לעבירות פליליות בתחום המס. מכיוון שקיבלנו מספר לא מבוטל של פניות, החלטנו שנכתוב סדרה של מדריכים בתחום זה שיעשו סדר עבור הגולשים שלנו שמתעניינים בנושא.

 

דוגמא מספר 1 לעבירת מס שנחשבת לפלילית – אי דיווח על הכנסה

החוק בישראל קובע שכל אדם שיש לו הכנסה – צריך לשלם עליה מס. לכן, מכל שכר של עובד שכיר במשק מנוכה מס. הדבר נכון גם לעובדים עצמאיים. רק שבניגוד לשכירים, עובדים עצמאיים צריכים לדווח על ההכנסות שלהם באופן עצמאי. שיעור המס שמנוכה מהשכר הוא כתלות להיקף של ההכנסות של אותו עובד. אדם שאינו מדווח על ההכנסות שלו או שמדווח באופן שאנו נכון עלול לעבור על עבירה פלילית שנקראת העלמת הכנסות. הדבר עשוי להוביל בסופו של דבר לעונש כספי ולעיתים אף לעונש מאסר. לפרטים נוספים, היכנסו לאתר הבא:https://krisitax.com .

 

דוגמא מספר 2 לעבירת מס שנחשבת לפלילית  – ניפוח הוצאות

עבירת מס מסוג זה מאופיינת במרבית המקרים אצל בעלי עסק קטן. במקרים אלו, בעל העסק מתנה את העבודה שלו אל מול ספק מסוים במתן חשבוניות מס. מדובר בעבירה שבה נעשה שימוש בחשבונית פיקטיבית שמייצגת בעצם מצג שווא של הוצאת עסקיות בגין קנייה של שירותים או מוצרים שבפועל, הם לא נרכשו. שימוש בחשבוניות מזויפות מאפשר לבעלי חברות אלו לצמצם את שורת הרווח של החברה.

 

עברתם על עבירת מס? פנו בהקדם אל עורך דין

אם אתם סבורים שעברתם על אחת מהעבירות הללו או אחרות בתחום המס, אתם צריכים לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין מיסים מומלץ. שכן, אתם צריכים לקבל ליווי משפטי שיאפשר לכם לעבור את ההליך המשפטי על הצד הטוב ביותר.

 

בחירה בעורך דין מומלץ

העונשים בתחום זה הם משמעותיים. לכן, אתם צריכים לבחור בעורך דין מומלץ. כזה שאתם יודעים שהוא עונה על הקריטריונים הבאים:

  • בעל ניסיון רב בתחום
  • בעל המלצות רבות מטעם לקוחות קודמים
  • אמין וקשוב

בחירה בעורך דין זה תאפשר לכם להיות בטוחים שאתם עוברים את ההליך המדובר על הצד הטוב ביותר.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הדוגמאות לעבירות פליליות והעונשים עליהן.

מיסוי

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
החזר מס מילואים

במדינת ישראל החוק מחייב כל אזרח לשרת בצבא. בנוסף לכך, גם לאחר שסיימתם את השירות הצבאי אתם עדיין צריכים לעשות שירות מילואים. הרבה אנשים נדרשים