מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

תוכן עניינים

דיני הנזיקין הינם תחום משפט אזרחי, אשר עוסק בסיטואציות שונות ומורכבות בהן נגרם נזק כלשהו ע"י גורם שניתן להטיל עליו חבות משפטית בגין אותו נזק.

זהו משפט רחב מאוד שמתאר קשת של מקרים, שאחד מהם הינו עוולת הרשלנות, שלעיתים חלה במקרים של רשלנות רפואית.

במאמר שלפניכם נדון בקצרה ברשלנות רפואית, ונדגים מספר מקרים נפוצים של רשלנות רפואית.

 

מהי רשלנות רפואית?

עוולת הרשלנות הינה עוולה נזיקית שבמסגרתה בוחנים מקרים בהם נטען כי מזיק כלשהו הפר את חובת הזהירות שהוא חב כלפי הניזוק. בהיקש לעולם הרפואה, גורם מטפל כלשהו (רופא/ה, אח/ות או כל איש מקצוע אחר) הפר את חובת הזהירות שלו כלפי מטופל וכתוצאה מכך נגרם נזק כלשהו. כמובן שמדובר בתחום סבוך ומורכב הכולל שאלות משפטיות רבות וכן נסיבות המשתנות ממקרה למקרה, ועל כן, תמיד מומלץ להיוועץ במומחים טרם נקיטת פעולה כלשהי, כמו https://www.s-klaw.co.il. בחלקי המאמר הבאים נדון במספר דוגמאות למקרים נפוצים של רשלנות רפואית.

 

טעות באבחון

טעות באבחון מוגדרת כאותם מקרים בהם רופא/ה או אח/ות ביצעו טעות כלשהי בהליך האבחון, וטעות זו עשויה להתברר כרשלנית, בהינתן ואכן קמה חובת זהירות (כתלות בנסיבות המקרה) שהופרה ונגרם נזק עם קשר סיבתי להפרת חובת הזהירות.

כך למשל, עלולה להיות טעות שהינה פספוס אבחנה. מטופל שהאבחנה שלו התפספסה בקרב הרופא שטיפל בו, וכתוצאה מהאבחנה נגרם לו נזק, ייתכן שמחזיק בעילת תביעה בגין רשלנות רפואית מצד הרופא. מקרה נוסף של טעות באבחנה יכול להיות אבחנה מאוחרת מצד הרופא, אשר במידה והיה מאבחן בזמן ניתן היה להימנע מהנזק.

 

רשלנות רפואית בהיריון

גם כאן מדובר בקשת רחבה מאוד של מקרים. היריון הוא הליך ארוך ומורכב שמלווה באופן תדיר ע"י רופאים. לעיתים, הליווי הרפואי מתקיים אף טרם ההיריון במקרים של טיפולי פוריות כלשהם. כלומר, בכל שלב ושלב, החל מהבדיקות הלא פולשניות כמו אולטרסאונד, בדיקות פולשניות יותר כמו דיקור מי שפיר, ואף הלידה עצמה (שגם בה יש מספר מקרים שונים כמו לידה רגילה, קיסרית, עכוז, האקט של מתן אפידורל ועוד), ייתכנו מקרים שונים שבמסגרתם ניתנו אבחנה שגויה, לא מהירה מספיק, טיפול לא נכון, אי פעולה בזמן ועוד, אשר כתוצאה מהם נגרם נזק כלשהו. כפי שאתם מבינים, ישנה קשת מאוד רחבה של נסיבות ומקרים ספציפיים, ועל מנת לדעת האם הם אכן עולים לכדי רשלנות רפואית בהיריון, מומלץ להיוועץ במומחים.

 

מקרים נוספים של רשלנות רפואית

קצרה יריעת המאמר שלפניכם מלהכיל את כלל המקרים של רשלנות רפואית. מדובר בתחום משפטי סבוך ומורכב, אשר לא בכדי אנשים רבים לומדים אותו ועוסקים בו שנים רבות בכדי להפוך למומחים בתחום. בין המקרים הנוספים שניתן למצוא ישנם מתן טיפול תרופתי שגוי, רשלנות במהלך ניתוח, ועוד. לכן, ככל שהינכם חושדים בהתקיימות של רשלנות רפואית, ובתקווה שלא תצטרכו להגיע למצב כזה, מומלץ להיוועץ במומחים.

 

מנתחים

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים הם מסוג אותם הדברים שאיש מאיתנו לא מאחל לעצמו לעבור, אך עובדה היא שכולנו מכירים אנשים שכבר עברו ניתוח אחד או שניים. יש כמובן

רשלנות רפואית ביעוץ גנטי במהלך היריון

במהלך היריון ניתן לפנות לקבלת ייעוץ גנטי מעבר לבדיקות הסטנדרטיות שמתבצעות. נתקלתם בייעוץ כושל? מרגישים שהוחסרו לכם פרטים שהיו משנים את דעתכם? יש לכם עילה