אילו מסמכים חשוב לשמור לקראת תביעה בביטוח לאומי

תוכן עניינים

מחלות אינן אירוע נדיר בימינו ועלולות לתקוף כל אחד, בזמנים הכי פחות מתאימים.

מחלות קשות עלולות אף לגרום לאבדן היכולת לעבוד או לצמצום משמעותי ביכולת לעבוד.

במקרה כזה יש לתבוע את ביטוח לאומי כדי לוודא קבלת פיצויים בהתאם לחומרת המחלה.

 

כל מה שחשוב לדעת בתביעת ביטוח לאומי

רצה הגורל וחליתם במחלה קשה אשר משפיעה על איכות חייכם באופן משמעותי, גרמה לכם אף להפסיק לעבוד ולהיות חס וחלילה סיעודיים. כעת עליכם לתבוע את ביטוח לאומי כדי לוודא שתקבלו קצבת נכות מתאימה לכם. תהליך זה עלול להיות מסובך אם לא בקיאים בו לפרטי פרטים.

 

תביעת הביטוח הלאומי: השלב הראשון והחשוב ביותר

כשניגשים לתבוע את ביטוח לאומי מגישים טפסי תביעה בצירוף כל המסמכים הרפואיים שברשותכם אשר מאגדים את המידע על הליקויים הרפואיים מהם אתם סובלים. אם לדוגמה אתם סובלים מדלקת קרום הריאה, הנקראת גם אמפיאמה, חשוב לצרף לטופס התביעה אבחון רפואי של דלקת קרום הריאה, תוצאות של בדיקות הרלוונטיות לדלקת קרום הריאה, מרשמי תרופות, ואישורים ואבחונים נוספים מטעם הרופאים אשר בדקו אותך.

 

לפי מה נקבעת דרגת החומרה של המחלה?

ספר המבחנים הינו מסמך אשר קובע מטעם ביטוח לאומי את חומרת הליקוי הרפואי ואת אחוזי הנכות המגיעים לתובע בעקבות החומרה של ליקוי זה. הוועדה הרפואית משתמשת בספר המבחנים כדי לקבוע את אחוז הנכות המתאים לכל תובע. גם במקרה של אמפיאמה יש דרגות שונות למחלה, אשר קובעות את חומרתה והשלכותיה על איכות החיים, ולפי זה נקבעים אחוזי הנכות.

 

סדר וארגון ינבאו הליך תביעה מוצלח

לאחר איסוף כל המסמכים והגשת טפסי התביעה תזומנו לוועדה רפואית. במהלך וועדה זו, שהינה שלב קריטי בהליך התביעה, רופאים מטעם הביטוח הלאומי יעיינו במסמכים הרפואיים שלכם ויקבעו את חומרת הליקוי ואת אחוזי הנכות המגיעים לכם בהתאם. ככל שתגיעו עם מידע רפואי מפורט, מסודר ומאורגן יותר, כך גדל הסיכוי שתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם.

 

מה קורה לאחר קביעת אחוזי הנכות?

נקבעו לכם אחוזי נכות, כעת תקבלו קצבה חודשית בהתאם לנכות שנקבעה. זכרו כי ניתן לערער על החלטת הוועדה הרפואית במידה ולדעתכם אחוזי הנכות שקיבלתם לא תואמים את הליקויים הרפואיים שלכם, אך מדובר בהליך מסורבל אשר לא קל לצלוח אותו. על כן מומלץ לקחת עורך דין מוסמך לענייני תביעות שיסייע לכם בתהליך.

 

לסיכום

במקרה של תביעה בביטוח לאומי יש לשמור את כל המסמכים הרפואיים המתעדים את הליקויים מהם אתם סובלים. לאחר הגשתם בצירוף טפסי התביעה, תזומנו לוועדה רפואית אשר לפי חומרת המצב תקבע את אחוזי הנכות שלכם. במקרה של חוסר התאמה בין החלטות הוועדה לפיצויים המגיעים לכם, ניתן לערער על ההחלטה הסופית.

 

ציוד משפטי

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף