מה הן הסיבות בגינן נקבל פטור ממס הכנסה?

תוכן עניינים

החוק בישראל מאפשר לעומדים בקריטריונים מסוימים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה, באופן היכול להכניס לזכאים לא מעט כסף. אז מה הן הסיבות בגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה וכיצד ניתן לקבל את הפטור המיוחל? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם

 

הסיבות בגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה

אחד הביטויים למדיניות הסוציאלית של מדינת ישראל, הוא הטבות המס השונות שהמדינה מעניקה לעומדים בקריטריונים מסוימים, הטבות היכולות אף להגיע לכדי פטור מלא מתשלום מס הכנסה. הסיבות העיקריות בגינן ניתן לקבל פטור ממס הכנסה הם:

  1. מחלות ייחודיות, דוגמת מחלות לב, כליות, ריאות, סרטן, פרקינסון, טרשת נפוצה ועוד.
  2. אחוזי נכות גבוהים, בשיעור העולה על 90% ולתקופה של למעלה מחצי שנה.

 

איך מוציאים פטור ממס הכנסה?

מחלות ייחודיות ואחוזי נכות גבוהים מהווים אמנם פרמטרים עיקריים לזכאות לקבל פטור ממס הכנסה, אך אין זה אומר שקיומם של פרמטרים אלו מזכה אתכם באופן אוטומטי בפטור מלא מתשלום מס הכנסה.

בכדי לקבל פטור ממס הכנסה, נדרש להגיש טפסי בקשה ייעודיים ולצרף אליהם מסמכים רפואיים רלוונטיים וככל ובקשתכם אכן תעמוד בקריטריונים המתאימים, הרי שתקבלו זימון לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי, אשר באמצעותה ייקבע לכם שיעור אחוזי הנכות.

 

כיצד ניתן לוודא את הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה?

היות ומדובר בתהליך בירוקרטי, היכול להימשך לא מעט זמן, מומלץ להתכונן אליו כראוי, הן בכדי לייעל את תהליך הגשת הבקשה והן בכדי למקסם את סיכויי ההצלחה לקבל פטור ממס הכנסה. לפיכך, חשוב ומומלץ לפנות לחברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר תכוון ותדריך אתכם החל משלב הגשת הטפסים ועד לביקור אצל הוועדה הרפואית.

 

מהי הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי?

לאחר הגשת הטפסים וגיבוש התיק הרפואי, תקבלו זימון לוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי, שמה ישאלו אתכם מספר שאלות וייתכן ואף יערכו לכם מספר בדיקות, על מנת להעריך את הפגיעה והשפעתה על יכולת התפקוד שלכם. למעשה, מדובר בשלב החשוב והמכריע בקביעת זכאותכם לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה ולכן, יש להגיע אל הוועדה מוכנים מראש.

 

לסיכום

הסיבות העיקריות בגינן ניתן לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה הן סיבות בריאותיות, הקשורות למחלות ייחודיות ואחוזי נכות בשיעורים גבוהים. היות ותהליך הוצאת הפטור ממס הכנסה הוא תהליך בירוקרטי, מומלץ לוודא את זכאותכם מראש, עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר גם תסייע לכם להכין את הטפסים ולהתכונן כראוי אל הוועדה הרפואית.

פטור ממס הכנסה

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
החזר מס מילואים

במדינת ישראל החוק מחייב כל אזרח לשרת בצבא. בנוסף לכך, גם לאחר שסיימתם את השירות הצבאי אתם עדיין צריכים לעשות שירות מילואים. הרבה אנשים נדרשים