כתיבת חוזה לקניית דירה – כל הסעיפים שכדאי להכניס 

תוכן עניינים

קנייה או מכירה של דירה נעשות על ידי חתימה על חוזה רכישה של הדירה או הבית הפרטי על ידי המוכר והקונה. חשוב מאוד שהחוזה שנחתם ייערך כראוי ויהיו בו סעיפים שמטרתם להתמודד עם בעיות עתידיות שעלולות לצוץ בקשר לדירה שנקנתה. במדריך שלפניכם אספנו מספר סעיפים חשובים שכדאי שהיו בכל חוזה לקניית דירה. 

 

קניית דירה למגורים או השקעה, כללים בסיסיים

קניית דירה למגורים או להשקעה היא פעולה משמעותית, שכרוכה בהוצאה של כסף רב ולעיתים קרובות גם בלקיחת הלוואה משמעותית. לכן, חשוב מאוד לבדוק את הדירה ואת חוזה המכירה לעומק לפני שמבצעים קנייה. בכדי לבצע את הבדיקות הנדרשות, יש לערוך מחקר עצמאי ולהיעזר באנשי מקצוע שונים כמו אינסטלטור וחשמלאי, שיבדקו שהדירה נמצאת במצב תקין.

כמו כן חשוב מאוד לא לעבור על חוזה הקנייה לבד, אלא להשתמש לשם כך בשירותיו של עורך דין לענייני מקרקעין. אם יש לכם צורך בעורך דין שיעזור לכם בבחינת או בכתיבת חוזה לקניית דירה, עורך דין מקרקעין חיים פרטוש ישמח לעמוד לשירותכם.

 

פירוט המצב והפרטים של הנכס הנמכר

סעיף זה הוא המובן מאליו מכל הסעיפים אבל הוא כמובן חשוב ביותר. בחוזה המכירה צריך להיות פירוט מדויק של הנכס הנמכר, הגבולות הפיזיים שלו והחלקים השונים הכלולים בו כמו גינה, חנייה או מחסן. פירוט זה נדרש גם לצורך העברת הדירה בטאבו כשייכת לקונה ולא למוכר.

 

ההתחייבויות השונות של המוכר לקונה

כל ההתחייבויות החוזיות של המוכר לקונה צריכות להיות מפורטות בחוזה הקנייה. לדוגמא אם המוכר מתחייב לעזוב את הנכס ולהעביר את המפתחות לקונה עד לתאריך מסוים, יש לציין זאת בחוזה המכירה. ישנן חובות רבות של המוכר לקונה בעת ביצוע עסקה גדולה כזאת, וחשוב מאוד לא לפספס אף אחת מהן בעת כתיבת החוזה.

 

התחייבויות של הקונה למוכר

כמובן שיש להכניס לחוזה המכירה אף את החובות של הקונה למוכר. התשלום שעליו סיכמו כמחירו של הנכס, אופן התשלום, זמני התשלום, וכל התחייבות אחרת חייבים להיות חלק מחוזה המכירה שייחתם.

 

הסדרת התשלום של מיסים שונים על המכירה

בעת קנייה או מכירה של דירה, ישנה סדרה של מיסים שעל המוכר או הקונה לשלם. חשוב מאוד לפרט בחוזה מי אחראי לתשלום של כל מס. באופן עקרוני חוקי המדינה קובעים על מי חל תשלום המס בעת קנייה או מכירה של דירה, אבל כדאי לציין זאת גם בחוזה שנחתם.

 

פיצויים במקרה של הפרת החוזה

חוזים נחתמים למקרה של בעיות עתידיות בעסקה. במקרה בו העסקה תעבור בצורה חלקה, לא יהיה צורך בפנייה אל החוזה, אבל במקרים של הפרה של החוזה על ידי צד זה או אחר, החוזה יהיה זה שיגן עליהם מפני כך. לכן, חשוב מאוד לכלול בחוזה מקרים של הפרת חוזה ומה הם הקנסות שיוטלו במקרים אלה.

חוזה לרכישת דירה

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
דמי היתר – הסבר מקיף

שמעתם מאנשים שיש להם נחלות, באזור שבו גם לכם יש נחלה, על דמי היתר? מתלבטים במה דברים אמורים ורוצים לדעת האם גם אתם תצטרכו, בסופו

מה הוא עורך דין מכירת דירה?

עורך דין מכירת דירה הוא השם העממי שניתן לעיתים לעורך דין נדל"ן, או עורך דין מקרקעין. מדובר על עורך דין שההתמחות שלו היא בליווי, פיקוח