כיצד להילחם בהשמצות ברשת?

תוכן עניינים

עם עליית השימוש במדיה החברתית והשימוש הנרחב באינטרנט, לצערנו השמצות ברשת הפכו לעניין שבשגרה. האשמות שווא, שמועות זדוניות וביקורות שליליות עלולות להתפשט במהירות ולגרום לנזק משמעותי שלעתים קרובות קשה לבטל. יחד עם זאת, אנשים ועסקים יכולים להילחם ביעילות נגד השמצה מקוונת ולהגן על המוניטין שלהם, ובמאמר הבא נבין כיצד לעשות זאת. כיצד להילחם בהשמצות ברשת? כל המידע ממש כאן.

 

הכירו את זכויותיכם

עורך דין שמעון האן מסביר לנו שלפני הכל, אנו חייבים להיות מודעים לזכויות שלנו בכל הנוגע ללשון הרע והוצאת דיבה. בישראל ישנו חוק "איסור לשון הרע" האוסר על אנשים לצאת בהצהרות שקריות שעלולות לפגוע באדם אחר. העוברים על חוק זה עלולים להיות מואשמים בהוצאת דיבה. במידה ואתם חושדים שנעשה נגדכם שימוש בלשון הרע, באפשרותכם לפנות לעורך דין המתמחה בתחום וגם לנקוט מספר צעדים נוספים שעליהם נדבר מיד.

 

תיעוד ושמירת ראיות

כאשר מתמודדים עם לשון הרע באינטרנט, חיוני לאסוף ולשמר ראיות להצהרות המשמיצות, מכיוון שהרשת היא דינאמית ואותו אדם יכול גם למחוק ראיות שעשויות לשמש נגדו. בצעו צילומי מסך ושמרו דפי אינטרנט המכילים תוכן מזיק, כולל חותמות זמן וכתובות. בנוסף, אספו כל תכתובת או תקשורת הקשורה להשמצה. ראיות אלה ישמשו כתמיכה מכרעת אם יהיה צורך בצעדים משפטיים.

 

צרו קשר עם המפרסם

באפשרותכם לפנות אל מפרסם ההצהרה המשמיצה אתכם, ולהביא לידיעתו שאתם מכירים את זכויותיכם ומכירים בכך שהוא עושה משהו שנוגד את חוק איסור לשון הרע. לעתים פניה שכזו תגרום למפרסם להסיר את ההצהרה המזיקה, או לתקן את המידע השקרי. במקרים מסוימים, שיחה פשוטה יכולה לפתור אי הבנות או להוביל לביטול מרצון של ההצהרות המזיקות.

 

נצלו את הזכות להשיב

פלטפורמות מקוונות רבות מספקות לאנשים פרטיים את ההזדמנות להשיב או להגיב על ביקורות או פוסטים שנעשו עליהם. נצלו את זכותכם להשיב במקצועיות ובנימוס, להציג את הצד שלכם בסיפור או לתת הבהרות שיראו לקוראים האחרים מי אתם ומהו הצד שלכם. על ידי כך, אתם יכולים להציג פרספקטיבה מאוזנת כדי לנטרל את ההשפעה השלילית של התוכן המשמיץ.

 

בקשו סיוע ממנהלי הפלטפורמה ברשת

פעמים רבות כשמדובר בפרסום באחת הרשתות החברתיות, באפשרותכם לקבל עזרה ממנהל הפלטפורמה. כך למשל, קבוצות פייסבוק רבות אוסרות על פרסומי לשון הרע, וברגע שתביאו לידיעת מנהל הקבוצה את העניין – הוא יוכל להסיר את ההצהרה בעצמו. דאגו להציג את הצד שלכם, לספק ראיות רלוונטיות ולבקש למצות את זכויותיכם ולהסיר את ההצהרה השלילית.

 

לסיכום

אנו חיים בעידן שבו הקידמה הטכנולוגית מאפשרת תקשורת והעברת מידע מהירות במיוחד. עם כל היתרונות שבכך, ישנם גם חסרונות רבים ואחד מהם הוא העלייה בשימוש בלשון הרע. במאמר הבא עמדנו על מספר דרכים להתמודד עם השמצות ברשת, ולמדנו כיצד לעמוד על זכויותינו בנושא זה.

לשון הרע באינטרנט

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
כיצד נמדד היקף הנזק של הוצאת דיבה?

הוצאת דיבה עשויה להוביל למפח נפש, אולם ישנם גם מקרים בהם הנזק הוא גם כלכלי וגופני. כיצד נמדד היקף הנזק? עו"ד שלומי וינברג, מומחה לתביעות

הוצאת דיבה במשפחה

הסוגייה של הוצאת דיבה היא נקודה שנויה במחלוקת בתחום של דיני משפחה, לא רק בגלל הפוטנציאל שלה לפגוע במוניטין אלא גם בשל האיזון הסבוך שהיא יוצרת עם עקרון חופש הביטוי. אז מה צריך לדעת ואיך מגישים תביעה? הנה כל התשובות.    מהי הוצאת דיבה? הוצאת דיבה,

הוצאת דיבה במשפחה

הסוגייה של הוצאת דיבה היא נקודה שנויה במחלוקת בתחום של דיני משפחה, לא רק בגלל הפוטנציאל שלה לפגוע במוניטין אלא גם בשל האיזון הסבוך שהיא יוצרת עם עקרון חופש הביטוי. אז מה צריך לדעת ואיך

קרא עוד »