איזה מידע חייבים לברר לפני רכישת דירה

תוכן עניינים

מגיע הרגע המרגש. להיות בעל יכולת לקנות דירה, או כל סוג של נכס נדל"ן הוא רגע של שינוי סטאטוס. אתה בעל נכס. ולא סתם. נדל"ן הוא נכס שיכול למשמש את בעליו בין עם הוא להשקעה או למגורים. מדובר בהון אישי שמקבל צורה של אופק כלכלי. לפני רגע החתימה על החוזה, לפני שבחרתם ריהוט למקום החדש שלכם, יש מידע שאי אפשר להחליט בלעדיו אם לקנות את הנכס או לא. לא בטחים על מה מדובר? הכתבה הזו היא בדיוק בשבילכם.

 

בדיקה ראשונית של הנכס

זה אמנם נשמע מובן מאליו, אך רבים "קופצים מעל הפופיק" ורצים לסגור עסקה בגלל מחיר אטרקטיבי. בזמן שמחיר הוא בהחלט פקטור חשוב בשיקולים, אי אפשר לקנטות נכס מבלי לבחון אותו. כיווני אוויר, אור טבעי, מצב התשתיות, צבע הקירות, עובש ובכללי – תקינות הנכס.

 

סביבת הרחוב

לפעמים, הכל נראה ורוד רגע לפני, אך חשוב להישאר בראש צלול וניטרלי. בדיקת הרחוב למפגעי רעש, זבל, עסקים רועשים ואופי האוכלוסייה יכולים להטות את ערך הדירה שלך וגם את איכות החיים שלך מקצה לקצה. כמובן שיכולים להיות גם גורמים חיוביים כמו פארקים, תחב"צ, שירותים ציבוריים אך חשוב לבדוק מה יכול להפריע לך, לדוגמה – פרויקטים עתידיים בבנייה או שיפוצים בכביש וברחוב.

 

מי פה בעל הבית?

לפני רכישת הנכס, ודא שבעל הבית הוא אכן בעל הבית. לא פעם, נפלו אנשים לתרמיות שבהם אדם הציג את עצמו כבעל הבית, אך למעשה מכר נכס שלא קשור אליו בכלל. הקונים נותרו ללא כסף והדיירים הנוכחיים נותרו בשוק. מקרה שכזה קרה באחד מהקיבוצים בחוף הכרמל, כאשר מש]חה צעירה התעניינה בבית קרקע בשכונת ההרחבה. לאחר החלפת הכספים מול בעל הנכס, התברר שהוא היה מתחזה והדיירים הנוכחיים בבית התפלאו למראה המשאיות ורכבי ההובלה. בנוסף לכך, חשוב לוודא שאכן הרישום בטאבו תקין ושלא קיימים חובות או שעבודים של הכנס על שם הבעלים הקודמים, כך שלא תירשו בטעות חובות של אדם אחר.

 

משכנתא

עכשיו מדובר רק עלייך וטוב הכיס שלך. לפני רכישת הדירה, ודא מהן האפשרויות שלך לקחת משכנתא משלימה. ודא מול יועץ משכנתא לגבי סכום מומלץ ובקש מהם לבנות ביחד אתך את תמהיל המשכנתא. לרוב, ימליצו יועצי משכנתאות על 10% יותר מסכום הדירה, ולקחת בחשבון ריביות משתנות של בנק ישראל.

 

ערך עתידי

ההווה הוא חשוב אך תמיד צריך להסתכל קדימה אל עבר העתיד. ודאו ביחד עם יועץ נדל"ן מה יהיה ערכה העתידי של הדירה שלכם ומה תהיה התשואה עלייה. בזכות זאת, תוכל לחשב את עצמכם עשרות שנים קדימה, לתכנן התרחבות ומעבר מדירה לבית גדול יותר ולהתקדם בעולם כבעלי נכס. כדי לעבור לאתר מומחי נדל"ן, לחץ כאן.

דירה

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
דמי היתר – הסבר מקיף

שמעתם מאנשים שיש להם נחלות, באזור שבו גם לכם יש נחלה, על דמי היתר? מתלבטים במה דברים אמורים ורוצים לדעת האם גם אתם תצטרכו, בסופו

מה הוא עורך דין מכירת דירה?

עורך דין מכירת דירה הוא השם העממי שניתן לעיתים לעורך דין נדל"ן, או עורך דין מקרקעין. מדובר על עורך דין שההתמחות שלו היא בליווי, פיקוח