למה קשה לקבל חוות דעת על רשלנות רפואית?

תוכן עניינים

אחד הפרמטרים העיקריים להצלחת תביעת רשלנות רפואית בכלל ולהוכחת הקשר הסיבתי בפרט, הוא חוות דעת של רופא מומחה על מקרה הרשלנות הרפואית. אך לעיתים, אנחנו עלולים להיתקל בקשיים שונים בקבלת חוות דעת רפואית ובהוכחת גורם הרשלנות. מהם אותם קשיים וכיצד ניתן להתמודד איתם?

 

חוות דעת רשלנות רפואית

בתביעת רשלנות רפואית עלינו להוכיח בין השאר כי אכן התקיימה רשלנות רפואית, הנבחנת באמצעות מבחן הרופא הסביר – קרי, בדיקה האם התקיימה חריגה מנורמות הטיפול המקובלות שרופא אחר היה נוהג.

אחד האמצעים הנפוצים וההכרחיים להוכיח את טענות התביעה בדבר קיומה של רשלנות רפואית הוא, באמצעות קבלת חוות דעת רשלנות רפואית של רופא מומחה, המקבילה למתן עדות בשבועה של הרופא. אך כפי שנראה, לעיתים אנחנו עלולים להיתקל בקשיים בהשגת חוות הדעת המבוקשת.

 

מהם הקשיים הקיימים בקבלת חוות דעת רשלנות רפואית?

תקנות סדר הדין האזרחי קובעות כי המומחה הרפואי המוסמך לכתוב חוות דעת, צריך להימנות על רשימת הרופאים ולהיות בעל תואר מומחה ולמעשה, קיימים לא מעט רופאים העונים על דרישות אלו, אז מדוע קיימים קשיים בקבלת חוות דעת רפואית?

 

קשר השתיקה

לא מעט רופאים רואים במתן חוות דעת רפואית כאופן מסוים של פגיעה בחבריהם למקצוע ולפיכך, מעדיפים להימנע מלכתוב חוות דעת רשלנות רפואית.

 

היצע וביקוש

סיבה נוספת, הנובעת מהסיבה הראשונה המוזכרת לעיל, היא ההיצע הנמוך יחסית של רופאים מומחים המוכנים לכתוב חוות דעת רשלנות רפואית, באופן המביא לידי כל שעלות חוות דעת זו מגיעה לסכומים נכבדים, אשר לעיתים עלולה שלא להשתלם לתובע מבחינה כלכלית.

 

כיצד ניתן בכל זאת להשיג חוות דעת רשלנות רפואית?

על אף הקשיים המתוארים לעיל בקבלת חוות דעת רשלנות רפואית, ישנה דרך מהירה ויעילה לקבל חוות דעת רשלנות רפואית מקצועית ואיכותית וזאת באמצעות חברה המתמחה בנושא, היכולה לקשר אתכם במהירות למומחים הרלוונטיים בכל תחומי הרפואה הנדרשים.

 

על מה חשוב להקפיד בעת קבלת חוות דעת רשלנות רפואית?

לפני הפנייה לקבלת חוות דעת רפואית על רשלנות רפואית, מומלץ לאסוף את כל התיעוד הרפואי, החל משלב הטיפול ועד לשלב גילוי הנזק, כך שהרופא המומחה יוכל לבחון היטב את המקרה ולקבל תמונת מצב מקיפה ומלאה.

בכדי לוודא שחוות הדעת אכן תסייע לתובע ולדרישת הפיצויים, חשוב לפנות לרופא מומחה בעל מוניטין, בעל ניסיון בכתיבת חוות דעת משפטיות בכלל ובתחום הרשלנות הרפואית בפרט, המכיר היטב גם את המונחים והמושגים המשפטיים הרלוונטיים.

 

לסיכום

חוות דעת רשלנות רפואית, יכולה להיות נקודת ההבדל בין הצלחת התביעה וקבלת  מלוא סכום הפיצויים, לבין דחיית התביעה ולעיתים אנחנו עלולים להיתקל בקשיים בקבלת חוות דעת זו. קשיים אלו נובעים בעיקר בשל תפיסת הרופאים את כתיבת חוות הדעת כפגיעה בקולגות וכן בשל העלויות הגבוהות, הנובעות מההיצע הנמוך והביקוש הרב.

חוות דעת רשלנות רפואית

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים הם מסוג אותם הדברים שאיש מאיתנו לא מאחל לעצמו לעבור, אך עובדה היא שכולנו מכירים אנשים שכבר עברו ניתוח אחד או שניים. יש כמובן

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

דיני הנזיקין הינם תחום משפט אזרחי, אשר עוסק בסיטואציות שונות ומורכבות בהן נגרם נזק כלשהו ע"י גורם שניתן להטיל עליו חבות משפטית בגין אותו נזק.

רשלנות רפואית ביעוץ גנטי במהלך היריון

במהלך היריון ניתן לפנות לקבלת ייעוץ גנטי מעבר לבדיקות הסטנדרטיות שמתבצעות. נתקלתם בייעוץ כושל? מרגישים שהוחסרו לכם פרטים שהיו משנים את דעתכם? יש לכם עילה