הסדרים לפרישה מוקדמת מול מעסיקים – איך עושים את זה נכון?

תוכן עניינים

פרישה מוקדמת מהעבודה כשמה כן היא – פרישה מוקדמת יותר מגיל הפרישה המתכונן והקבוע. בעת הכנת הסדר לפרישה מוקדמת, ישנם מספר גורמים חשובים למדי שכדאי להתייחס אליהם. זאת מכיוון שלגורמים הללו קיימת השפעה משמעותית על העתיד הכלכלי והפנסיוני של הפורשים. לפני קבלת החלטה כה חשובה וחתימה על הסדר גורלי, כדאי וצריך להבין איך עושים את זה בצורה נכונה ומושכלת

 

הסדרים לפרישה מוקדמת

בשנים האחרונות, חברות רבות מובילות מהלכים של הוצאת חלק מעובדיהן לפרישה מוקדמת, וזאת בשל שיקולים שונים ומגוונים. כמו כן, הצעה לפרישה מוקדמת יכולה גם להגיע מצידו של העובד, ובכל אופן החלטה מהסוג הזה צריכה להיות הדדית ומוסכמת. חשוב להבהיר, פרישה מוקדמת לא מזכה את העובדים האופן אוטומטי בתנאים שמאפיינים יציאה לפנסיה עם גיל הפרישה. לכן, קיימים מספר גורמים חשובים שחובה לשים אליהם לב כשמוצע הסדר לפרישה מוקדמת.

 

איך עושים את זה נכון?

קבלת החלטה בדבר יציאה לפרישה מוקדמת, היא הליך שצריך להתקבל לאחר מחשבה מרובה ומקיפה. כמו כן, כדאי להיוועץ עם גורם מקצועי, למשל עורך דין מנוסה, ולקבל הכוונה מותאמת אישית למצב הנתון. כך או כך, אסור לחתום על הסדר פרישה מוקדמת לפני שאיש מקצוע עבר עליו. בסופו של דבר, המעסיקים רוצים בטובת החברה שלהם, לעיתים הם עלולים לעשות זאת על חשבון העובדים הפורשים באמצעות סעיפים שעין לא מיומנת לא תדע לייחס להם משמעות.

 

נורות אדומות נפוצות

כאמור, קיימים מקרים בהם המעסיקים מכניסים להסדר סעיפים שעלולים לפגוע בעובדים הפורשים. באופן מפתיע, בחלק מהמקרים דווקא הסעיפים שייראו כטובים והוגנים, יהיו הסעיפים הבעייתיים ביותר. כדי לעשות סדר, ריכזנו עבורכם מספר נורות אדומות שחשוב לשים אליהם לב:

 

מענק פרישה מוקדמת

לעיתים קרובות, המעסיקים מציעים לעובדים הפורשים מענק פרישה מוקדמת, כך שיינתן סכום כספי נכבד לאחר החתימה על ההסדר. חשוב להבהיר, המענק כשלעצמו אינו מהווה בעיה, העניין הוא שהמענק עלול לבוא על חשבון דברים אחרים. חשוב לוודא שהמענק לא פוגע בהסדרי מס קיימים, דמי פנסיה ועוד.

 

תנאי הפנסיה

תנאי הפנסיה הם כנראה הגורם החשוב ביותר שצריך להוביל אתכם לפני החתימה על ההסכם. קיימת נטייה להסתנוור ממענק הפרישה הגדול ולהתעלם ממה שחשוב באמת – הפנסיה. וודאו כי לא קיימת שום פגיעה בתנאי הפנסיה שלכם כתוצאה מהפרישה המוקדמת.

 

לסיכום – לא חותמים לפני שבוחנים

חתימה על הסכם פרישה מוקדמת היא צעד גדול, משמעותי ובעל השלכות יוצאות דופן. בהתאם, צעד שכזה מחייב מחשבה רצינית שבסופה תביא להחלטה מעמיקה ומושכלת. חשוב לזכור, במקרים רבים האינטרסים של העובדים ושל המעסיקים אינן חופפים וחשוב לוודא שאתם לא נפגעים מהסדר הפרישה. כדי להבטיח זאת, כדאי להיוועץ בגורם מקצועי מיומן ולדאוג לעתיד שלכם. בהצלחה!

עורך דין מנוסה

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין מע"מ במרכז מומלץ

בחירה של עורך דין מע"מ היא אינה עניין של מה בכך. זו הסיבה שהחלטנו לפגוש לקוחות שהסתייעו בעורכי דין מומלצים בעבר כדי להבין אחת ולתמיד

הכל על השכרת קליניקה

כיום בהרבה מקצועות צריך קליניקה מקום בו תוכלו לפגוש את הפונים שלכם ולתת להם את השירות המיטבי. כיוון ולקליניקה יש משמעות הרבה מעבר לסתם מבנה,

מה תפקידו של עורך דין חוזה שכירות?

רכישת דירת בישראל הופכת בשנים האחרונות לאתגר שאינו מובן מאליו. אף אחד לא יכול להבטיח לכם שתצליחו לרכוש דירה בשנים הקרובות, וישראלים רבים מעדיפים להמתין