הטרדה מינית בשעת טיפול – מה עושי

תוכן עניינים

הטרדה מינית היא בעיה רצינית שיכולה להתרחש בכל מקום, כולל מסגרות טיפוליות. בהתאם, מטופלים עלולים לחוות הטרדה מינית במהלך טיפול רפואי או טיפול נפשי. הדבר עלול לגרום לנזק פיזי ורגשי לנפגעים, וגם עלול לפגוע דרמטית בתהליכים הטיפוליים. אם עברתם הטרה מינית במסגרת טיפול, תדעו שיש מה לעשות.

 

חשוב שתדעו – אתם לא לבד

במידה ונפלת קורבן להטרדה מינית כמטופלים חשוב שתדעו – אתם לא לבד. לצערנו הרב, רבים מתמודדים עם התופעה הקשה ובהתאם קיימים כלים להתמודד איתה.

ראשית, חשוב לדאוג למצות את הדין עם העבריינים, גם כדי לדאוג שהם לא יחזרו על המעשים הקשים וגם כדי לקבל הכרה בפגיעה. לשם כך, כדאי לפנות לאנשי מקצוע מיומנים, לרבות עורך דין הטרדה מינית ואנשי טיפול אמינים, וכך להבטיח ליווי קרוב ועטוף.

 

מהי הטרדה מינית?

הטרדה מינית היא כל התנהגות מינית לא רצויה או כזאת שיוצרת סביבה עוינת או מאיימת בהיבט מיני. כמו כן, הטרדה מינית יכולה ללבוש צורות רבות, כולל נגיעה לא רצויה, התמקדות מינית או הערות מיניות לא רצויות, בקשות לקבלת טובות הנאה מיניות או שיתוף של חומר מיני. בנוסף, הטרדה מינית יכולה להתבצע על ידי כל אחד ואחת, ללא הבדל מגדר או עמדת כוח.

 

הטרדה מינית במסגרות טיפוליות

באופן מובנה, מטפלים נמצאים בעמדת כוח ייחודית על המטופלים שלהם. כלומר, מטופלים מגיעים מעמדת של כאלו הזקוקים לסיוע והמטפלים אמורים להיות הצד שמספק את הסיוע הזה.

בהתאם, נוצרים יחסי כוחות לא שווים, במסגרתם למטפלים יש יכולת השפעה דרמטית על המטופלים, יכולים שהם לנצל לרעה. במקרים בהם המטפלים מנצלים לרעה את הדינמיקה הרגישה הזאת בהקשר המיני, הם למעשים מבצעים הטרדה מינית.

 

ההשפעה של הטרדה מינית בטיפול

להטרדה מינית יכולה להיות השפעה משמעותית על רווחתם הפיזית והרגשית של הנפגעים. לדוגמה, זה עלול לגרום לחרדה, דיכאון ובעיות נפשיות אחרות, וזה יכול גם להוביל לנזק פיזי במקרים מסוימים. כמו כן, הקורבנות עלולים להימנע מלפנות לטיפול אחר או לחוש חוסר רצון לחשוף את חוויותיהם, מה שעלול לגרום לעיכוב בטיפול ולהחמרה במצב בו הם הגיעו לטפל מלכתחילה.

 

מה עושים במקרה של הטרדה מינית בטיפול?

במידה והטיפול עודנו מתקיים וישנו ספק אם מתקיימת הטרדה או לא, ראשית כדאי לעזוב את הטיפול בהקדם ולנתק מגע. באופן טבעי, המרחב הטיפולי הוא אינטימי וחשוף, אך לא אמורות להתרחש בו הטרדות מיניות, כך שאם קיים ספק ייתכן ויש לו בסיס נאמן למציאות. בהמשך, כדי להיוועץ עם גורם מקצועי, לשתף אותו במה שקרה וכך להבין אם מבחינת החוק אכן התקיימה הטרדה מינית.

 

לסיכום – אל תישארו עם זה לבד

הטרדה מינית במסגרת טיפול עלולה להיות חוויה מטלטלת וטראומטית. דווקא במרחב שאמור להיות בטוח ומכיל, עלולות להתקיים הפגיעות הקשות והחמורות ביותר. במידה ונפלתם קורבן להטרדה מינית בטיפול, דעו שיש מה לעשות בנידון ודאגו להקיף את עצמכם בסביבה תומכת.

עורך דין הטרדה מינית

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף