החזר מס מילואים

תוכן עניינים

במדינת ישראל החוק מחייב כל אזרח לשרת בצבא. בנוסף לכך, גם לאחר שסיימתם את השירות הצבאי אתם עדיין צריכים לעשות שירות מילואים. הרבה אנשים נדרשים לעשות הרבה ימי מילואים במהלך השנה. כמות ימי המילואים כמובן יכולה להשתנות כל שנה, בהתאם לגיל, לתפקיד הצבאי, למצב בריאותי והמשפחתי וכו'.

בסופו של דבר, כמות ימי המילואים שחייל מילואים אחד עושה בשנה יכולה להגיע למספר רב של ימים. אותם חיילי מילואים מפסידים ימי עבודה רבים, עוזבים את כל שגרת חייהם ויוצאים לשרת את המדינה. לכן הצבא החליט לתגמל את האנשים האלו ונותן מענק לכל לאותם חיילים שעשו שירות מילואים. גובה המענק נקבע לפי מספר ימי המילואים שעשיתם.

בעבר חיילי המילואים היו צריכים לשלם מס על המענק, מה שגרם למצב בו המענק הסופי שהתקבל היה מאוד קטן ולא מכובד אפילו עם הסכום ההתחלתי היה משמעותי. היום, לפי חוק, ניתן לקבל החזר מס מילואים.

 

למי מגיע החזר מס מילואים?

החזר מס מילואים מגיע לחיילי מילואים שעשו במשך השנה הקלנדרית יותר מ-10 ימי מילואים במצטבר.

לפי החוק ככל שמספר ימי המילואים שעשיתם הוא גבוה יותר כך החזר המס המגיע לכם הוא גדול יותר.

החישוב להחזר המס נעשה בעזרת נקודות זכות. על כל מספר מסוים של ימי מילואים מגיע לכם כמות נקודות זכות שונה. לדוגמה, חייל מילואים שעשה 15 ימי מילואים בשנה, זכאי לנקודת זכות אחת. לעומת זאת חייל מילואים שעשה 25 ימי מילואים בשנה, זכאי ל-1.5 נקודות זכות.

 

איך מקבלים החזר מס מילואים?

החזר מס מילואים כמו כל החזר מס אחר מצריך ממכם להגיש בקשה להחזר מס במס הכנסה. כדי לקבל את החזר המס המגיע לכם בחוק עליכם למלא את הטפסים הרלוונטיים ולהגיש את המסמכים הנחוצים למס הנכסה על מנת שיתייחסו ברצינות לבקשה שלכם ויענו לה בחיוב.

הרבה פעמים אנשים הזכאים להחזר מס מילואים מוותרים על כך, כי הגשת הבקשה להחזר יכולה לכלול לא מעט בירוקרטיה ולפעמים התהליך יכול להתארך מעבר לצפוי. אך בסופו של דבר אין לכם מה להפסיד. אמנם מס הכנסה הוא גוף מאוד גדול ומורכב ויכול להיות שייקח זמן עד שהבקשה לכם תענה, אבל בסוף התהליך תקבלו סכום כסף שיכול לנוע ממאות לאלפי שקלים שחבל שתפספסו.

אם אתם לא מעוניינים להגיש את הבקשה להחזר מס באופן עצמאי אתם יכולים להיעזר בשירותים מקצועיים שיעזרו להקל עליכם את התהליך. אתר Money-Back  החזרי מס מציע לכם שירותי אונליין בהם תוכלו להיעזר כדי להגיש את הבקשה להחזר מס ללא צורך להתעסק בבירוקרטיה הנכללת בכך בעצמכם.

לסיכום, החזר מס מילואים מגיע לחיילי מילואים ששירתו למעלה מ-10 ימי מילואים בשנה. החזר המס יכול להגיע לסכום נכבד וחבל לוותר עליו. כל שעליכם לעשות הוא להגיש בקשה להחזר מס מילואים במס הכנסה. תוכלו להיעזר באתר Money-Back  החזרי מס על מנת להקל עליכם את התהליך ולקבל את הכסף המגיע לכם תוך מספר ימים לחשבון הבנק.

חושבים שמגיע לכם החזרי מס עקב מילואים? בצעו בדיקה עכשיו: https://taxes-refund.co.il.

 

ספר מיסים, מחשבון ועטים

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף