הוצאת דרכון פורטוגלי – מדריך

תוכן עניינים

ישראלים רבים אשר מעוניינים להתחיל בתהליך של הוצאת אזרחות פורטוגלי אינם יודעים את השלבים. המומחים של חברת איזי נשיונאליטי מסבירים.

 

מהו חוק האזרחות הפורטוגלי?

בשנת 2015 נכנס לתוקף בספרד ובפורטוגל חוק תיקון האזרחות, זאת לאור ההכרה בעוול הנוראי אשר נעשה ליהודים במאה ה 15 אז גורשו מיליונים מחוץ לגבולות ספרד ופורטוגל. למעשה, התיקון מאפשר ליהודים אשר מוכיחים כי מוצאם הוא ספרדי וכי יש להם קשר למגורשי ספרד ופורטוגל, לקבל אזרחות.

  הוצאת דרכון פורטוגלי

מי זכאי?

הזכאים לדרכון פורטוגלי הם צאצאים ליהודים ממוצא ספרדי או פורטוגלי, אשר מוכיחים קשר לגירוש ספרד. חשוב לדעת בהקשר זה כי פורטוגל מחזיקה במאגר שמות משפחה שמקורם ביהדות ספרד, והיא מכילה את מרבית שמות המשפחה אשר גורשו בעת ההיא. בנוסף, על המבקש להיות מעל גיל 18 וללא עבר פלילי.

 

מהם השלבים?

1 . הגשת מסמכים לקהילה היהודית – יש להגיש בקשה לזכאות מהקהילה היהודית בפורטוגל, אשר נמצאת בבירת המדינה ליסבון או בעיירה פורוטו, אשר להן ניתנה הסמכות להכריע האם המבקש עונה על הקריטריונים השונים. המסמכים אשר יש להגיש כוללים בין השאר דו"ח גנאלוגי (דו"ח אילנות יוחסין) המוכיח את הקשר בין המבקש לבין מגורשי פורטוגל. בנוסף, יש להגיש אילן יוחסין מפורט המראה את הקשרים המשפחתיים, כאשר כל המסמכים אשר פורטו כאן חייבים להיות מתורגמים לפורטוגזית – השפה הרשמית בפורטוגל.

  1. קבלת אישור עקרוני מהקהילה – לאחר הגשת המסמכים ואם אכן מבקש עמד בקריטריונים, הוא יקבל מעמד אישור עקרוני מהקהילה היהודית. כלומר, אישור כי אכן ישנה זכאות לקבלת דרכון פורטוגלי פורום, אך יש לשלם בנוסף עוד אגרה וזאת על מנת שהיא תנפיק אישור רשמי מהקהילה. אישור זה מהווה תנאי חשוב והכרחי מאוד להגשת מועמדות לאזרחות ממשלת פורטוגל, ובלעדיו לא ניתן להמשיך בתהליך
  2. בחינת הבקשה ע"י ממשלת פורטוגל – ממשלת פורטוגל היא הסכמות הבלעדית לאישור סופי עבור קבלת אזרחות פורטוגלית. לאחר שהוגשו המסמכים הרלוונטיים ובהם אישור מהקהילה היהודית, יש להעביר לממשלה תעודת יושר ממשטרת ישראל אשר מוכיחה כי המבקש איננו בעל עבר פלילי. ברוב המקרים, יידרש המבקש להגיע לראיון פרונטלי מול נציג ממשלתי אשר בו הוא יישאל שאלות. רוב המבקשים אינם יודעים לדבר בפורטוגזית, ולכן ישנה חשיבות לייצוג ע"י עו"ד אשר בקיא בתחום וידע לייצג את המועמד בצורה הטובה ביותר. על כן, מדובר בשלב שבו רבים נופלים אך יש פתרון – חברת איזי נשיונאליטי היא החברה המובילה כיום בתחום, ובעלת וותק וניסיון רב בטיפול במקרים רבים של ישראלים אשר מעוניינים לקבל דרכון, בהצלחה רבה. החברה מאפשרת ללקוחותיה לקבל ליווי צמוד ע"י עו"ד דובר השפה ואשר מתגורר בפורטוגל, אשר ייצג את המבקש אל מול הפקיד הממשלתי עד לתוצאה הסופית המיוחלת – הוצאת דרכון פורטוגלי.

למעבר לפורום דרכון פורטוגלי לחצו כאן

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
כיצד לקבל ויזה אזרבייג'נית תוך 24 שעות?

בתקופת הקורונה מדינות רבות החליטו לסגור את שעריהן ולא לאפשר לתיירים ומבקרים להגיע אליהן. עם הזמן העולם הסתגל למצב החדש והמורכב, וישנן מדינות רבות שהחליטו

ויזה לאזרבייג'ן: דרישות כניסה ויציאה

אזרבייג'ן היא מדינה הנמצאת באירואסיה וגובלת באיראן, ברוסיה, בגאורגיה ובארמניה. זוהי מדינה מוסלמית שיעית שנחשבת בעלת סובלנות דתית גבוהה במיוחד. בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים