דמי היתר – הסבר מקיף

תוכן עניינים

שמעתם מאנשים שיש להם נחלות, באזור שבו גם לכם יש נחלה, על דמי היתר? מתלבטים במה דברים אמורים ורוצים לדעת האם גם אתם תצטרכו, בסופו של דבר, לשלם את הסכום הזה? אם כך, כדאי שתעיינו במאמר שהכנו עבורכם.

מה זה תשלום של דמי היתר ולמי משלמים אותו?

כל הקרקעות במדינה רשומות בנהל מקרקעי ישראל, ואם אתם חוכרים מהמנהל קרקע, את כל ההתמודדות בנוגע לקרקע תעשו מול המנהל לאורך השנים. זה לא משנה אם אתם רוצים לפצל את מגרש הנחלה שלכם לכמה מגרשים קטנים יותר מסיבה כזו או אחרת או שאתם רוצים לבצע כל פעולה אחרת. מה שבטוח זה שאתם צריכים לשם כך את אישורו של מנהל מקרקעי ישראל. חשוב שתבינו: אם תפעלו ללא אישור המנהל, או בניגוד לו, אתם צפויים לעונש חמור, כי זה לא במקרה שהמנהל מרכז את הנושא הזה. בנוסף, עוד נתון משמעותי שכדאי לדעת, זה שאפילו אם ברמה העקרונית המנהל מסכים לבקשה שלכם, אתם צריכים לשלם לו דמי היתר בנחלה כתנאי לקבלת האישור.

שטחים

באיזה מהמקרים נשלם דמי היתר?

כאשר מדברים על תשלום של דמי היתר ניתן לומר שמדברים על תשלום נוסף שצריך להעביר למנהל לצורך הטיפול בבקשה שלכם. הבקשה יכולה להיות, כפי שהזכרנו לעיל, בקשה לחלוקת נחלה מסוימת לכמה מגרשים קטנים אך הבקשה גם יכולה לכלול מקרים שונים כמו: הרצון לשנות את ייעוד הקרקע. חשוב להבין שבמדינת ישראל לכל קרקע יש ייעוד, ואם מבחינת מנהל מקרקעי ישראל הוגדר שקרקע מסוימת מיועדת למגורים, לא תוכלו לבנות עליה, ככה סתם, מבנה מסחרי. יכול להיות שהמנהל יסכים לתת לכם את האישור לכך, אך הוא בטוח ידרוש שתשלמו לו דמי היתר. לכן זה לא משנה איזו פעולה אתם רוצים לעשות על הקרקע שלכם, כי בכל מקרה רצוי תחילה לפנות אל המנהל ולהבין האם גם אתם, במקרה שלכם, צריכים לשלם את התשלום הנוסף הזה או לא.

כל הסיבות שבגללן כדאי לפנות לעזרה בנושא

אין ויכוח על כך שבימינו אפילו מנהל מקרקעי ישראל, שהיה ידוע בתור גוף שעובד מאוד לאט ובצורה לא יעילה, כבר שיפר את דרכיו. אפילו במנהל הכול הפך להיות הרבה יותר טכנולוגי, אך יש דברים שעדיין לא השתנו. לכן, בין אם אתם רוצים לבצע מספר בירורים מול המנהל ובין אם אתם רוצים פשוט לשלם את מה שצריך כדי לקבל את האישורים הנדרשים ולעבור לשלב המעשי, רצוי לקבל עזרה מקצועית. יש היום מומחים רבים שעוסקים בתחום הנדל״ן ושיוכלו לעזור לכם בהתנהלות מול המנהל, ממש כפי שיש לא מעט מומחים שעוסקים בתחום כמו עיצוב יוקרתי לבית. לכן יש טעם לבדוק אל מי אתם פונים כדי להבטיח שאתם באמת מקבלים שירות יעיל שיעזור לכם לקצר תהליכים.

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
מה הוא עורך דין מכירת דירה?

עורך דין מכירת דירה הוא השם העממי שניתן לעיתים לעורך דין נדל"ן, או עורך דין מקרקעין. מדובר על עורך דין שההתמחות שלו היא בליווי, פיקוח