באילו עסקאות נדל"ן אתם חייבים ליווי של עורך דין צמוד

תוכן עניינים

עורך דין למקרקעין הוא בעל סמכות מקצועית בניהול עסקאות הנוגעות בנדל"ן או מקרקעין וחלקו העיקרי בתפקיד הוא ניסוח הסכם מחייב. אותו הסכם מחייב מהווה עוגן משפטי בו נקבעים הזכויות והחובות של בעלי הנכסים והמקרקעין הצמודים את הנכס הנקנה ולכן הוא בעל חשיבות רבה. במאמר זה נלמד באילו עסקאות עליכם לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן ומהו תפקידו בהליכים המשפטיים?

 

אז מהו תפקידו של עורך דין מקרקעין?

עורך הדין למקרקעין הוא בעל מקצוע הראשי להעניק ליווי וייעוץ משפטי בכל עסקאות המתבצעות במקרקעין ונדל"ן במדינת ישראל. כיוון שעסקאות מקרקעין יכולות להיות מורכבות נדרש ליווי צמוד של עורך דין שיפשט את המורכבות הבירוקרטית ויעזור להבין את הזכויות על הנכס או המקרקעין.

מהרגע בו רוצים ליזום רכישה או מכירה של מקרקעין או נכס נכנס לתמונה עורך הדין ובוחן את כל ההיבטים החוקיים של עסקת המקרקעין הכוללים מספר שלבים וקריטריונים במידה ואתם גרים בירושלים נמלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין ירושלים.

 

מהם התפקידים אותם מבצע עורך הדין לאורך הליך הרכישה או המכירה?

בדיקת הנכס לפני ביצוע העסקה–  עורך הדין אמור לבדוק מה מצב הנכס מבחינה משפטית, מי הבעלים החוקיים של הכנס או המקרקעין, האם קיים רישום בטאבו על בעלות?, האם ישנם מספר בעלים לנכס. מתוקף תפקידו עורך הדין בוחן גם את ייפוי הכוח של מבצע העסקה האם הוא ראשי לעשות זאת.

בדיקת המצב המשפטי של הכנס– עורך הדין מבצע בדיקה בה בודקים האם הנכס או המקרקעין המועמד לרכישה שייך לאדם או גוף ספציפי, מהי ההגדרה הברורה של אותו שטח או חלקה ומי רשום כבעל הנכס.

מצב הנכס מבחינה פיננסית– בבדיקה זאת עורך הדין מוודא כי אין חובות קיימים על הנכס או המקרקעין שהבעלים הקיימים צריכים להשלים לפני ביצוע העסקה. לרוב החובות הקיימים יהיו לרשות מקומית או למדינה. חשוב לדעת כי במידה וקיימים חובות על הנכס או המקרקעין שלא שולמו לפני העברת הכנס יכולים לבוא בדרישת תשלום לבעל הנכס החדש.

בדיקת גובה מס לתשלום על רכישת הנכס– ישנם מצבים בהם רוכשים או מוכרים של מקרקעין או נדל"ן חייבים בתשלום למדינה. לכן על עורך הדין להביא לידיעת הלקוח שלו אילו מיסים קיימים ומה התשלומים שעליו לשלם והסכום הנדרש, ישנם רוכשים המשלמים מס רכישה ואילו המוכרים משלמים מס שבח.

 

לסיכום, מהי החשיבות של ליווי עורך הדין למקרקעין?

עסקאות מקרקעין הן עסקאות מורכבות שיכולות להשליך גם עשרות שנים קדימה, ברגע שמתגלה איזשהו פגם משפטי משמעותי הוא יכול להפוך עסקה ללא רלוונטית ולהוביל להפסדים כספיים. בנוסף, ישנם מצבים בהם אחד המוכרים אינו נקי מאינטרסים ויכולות להיווצר מלכודות לרוכשים, במצבים כאלו עורך הדין יודע להמליץ על הימנעות מעסקה בעייתית כזאת.

עסקאות מקרקעין

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
דמי היתר – הסבר מקיף

שמעתם מאנשים שיש להם נחלות, באזור שבו גם לכם יש נחלה, על דמי היתר? מתלבטים במה דברים אמורים ורוצים לדעת האם גם אתם תצטרכו, בסופו

מה הוא עורך דין מכירת דירה?

עורך דין מכירת דירה הוא השם העממי שניתן לעיתים לעורך דין נדל"ן, או עורך דין מקרקעין. מדובר על עורך דין שההתמחות שלו היא בליווי, פיקוח