ישראל מול העולם: מה אחוז הגירושין בארץ

תוכן עניינים

לפי נתונים של הלשכה לסטטיסטיקה בישראל, שיעור המתגרשים בישראל קטן משיעור המתגרשים הנהוג במדינות מתקדמות אחרות ברחבי העולם.

יחד עם זאת, גם בישראל – כמו במדינות מתקדמות אחרות ברחבי העולם, שיעור המתגרשים עולה עם השנים ואף מכפיל את עצמו.

כתוצאה, בתי המשפט העוסקים בתיקי גירושין נמצאים בעומס קבוע, שמאט את קצב העבודה ומקשה על המערכת. לכן, לפני מספר שנים, הוחלט על שינוי מהותי בהליכי הגירושין בארץ, כדי להפוך אותם לקלים ומהירים יותר, כמו גם להציע עוד אפשרות לזוגות המתגרשים אפשרות לעבור את ההליך בדרכים של הסכמות משותפות ואולי אף לתת סיכוי נוסף להצלחת הקשר הזוגי.

 

איך מתמודדים עם שיעורי הגירושים הגבוהים ברחבי העולם?

המדינה המחזיקה בשיעורי הגירושין הגבוהים בעולם היא כנראה ארה"ב, עם כמעט 4 זוגות המתגרשים על כל 1000 שנישאים.

אחריה נמצאות בלגיה וליטא, המחזיקות בשיעור של כ-3 מתגרשים על כל 1000 איש.

לעומתן, מדינות פחות מפותחות, מציגות אחוזים נמוכים מאוד של מקרי גירושין, כנראה מסיבות כלכליות, דתיות ומסורתיות, שמעמידות אותן על עשירית מהמספרים המקובלים בארצות מפותחות.

 

כאמור, כדי להתמודד עם מספרי המתגרשים ההולכים וגדלים, יצאה הנחיה לפני מספר שנים, המחייבת את הזוגות הפונים לגירושין – להגיע לפני הפניית התיק לבית המשפט לענייני משפחה, או לבית הין הרבני – ליחידת גישור של בית המשפט.

יחידה זו מורכבת מעובדים סוציאליים ומטרתה לסייע לזוגות המעוניינים להתגרש, למצוא דרכים חלופיות להליך המשפטי – היקר, הארוך והמכביד בקשיים רגשיים.

זוג

 

למרות שביחידה של בית המשפט נמצאים אנשי מקצוע מצוינים, עדיין רצוי לקבל סיוע של אנשי מקצוע מטעמכם – שיוכלו לשמור על האינטרסים שלכם וללכת אתכם יד ביד בתוך ההליך הזה, מבלי ללכת לאיבוד, או לעשות טעויות, שיעלו לכם אח"כ במחירים כבדים מאוד.

לשם כך, נהוג לפנות למגשר פרטי, המתמחה בתחום הגירושין. מגשר גירושין מומלץ יוכל לסייע לכם להגיע לפתרון מוסכם, שיכבד את שני הצדדים, להפחית את עלויות המשפט הגבוהות ולצמצם משמעותית את הקושי הרגשי הנלווה להליך – בייחוד כשמדובר במשפחה עם ילדים קטנים.

לדברי יורם דובובסקי, מגשר גירושין מנוסה, שליווה משםחות רבות בהליך המורכב, גישור כחלק מהליך גירושין הפך כבר מזמן לשלב חובה בהליך, שהמערכת המשפטית בארצות השונות מחייבת את הזוגות לגשת אליו, או לפחות מעודדת אותם לעשות זאת.

לדברי דובובסקי, גם החוק בישראל מבוסס על חוק דומה מאיטליה ומאנגליה, המחייב זוגות מתגרשים, לנסות להגיע להסכמות בהליכי גישור.

 

לסיכום – גירושין וגישור גירושין – תופעות מתרחבות ברחבי העולם

התרחבות תופעת הגירושין מאפיינת לא רק את ישראל, כי אם את רוב המדינות המפותחות בעולם ואין מחקר המעיד על גורם מובהק למצב זה. במקביל, תופעת גישור הגירושין, הולכת גם היא ותופסת תאוצה, בגלל כל הסיבות הנכונות:

החיסכון בעלויות המשפט הגבוהות, הסיכוי להגיע להסכמות המכבדות את שני הצדדים ולמנוע עוגמת נפש וצער אצל בני הזוג ואצל ילדיהם והאפשרות להימנע מפגיעה רגשית קשה ולשמור על מערכת יחסית תקינה בין בני הזוג, שתאפשר להם להמשיך לגדל את ילדיהם במשותפים בצורה אופטימלית ככל הניתן.

קשת עורכי דין
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

עולם המשפט לעיתים נראה סבוך ומורכב, אך מי שבקיא בו – יידע לתת את העצה הנכונה. לקבלת סיוע משפטי השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
גישור גירושין בהסכמה – כן יש דבר כזה

חושבים שגירושין בהסכמה הם חלום רחוק ובלתי מוגשם? ובכן, יש לכם טעות. באמצעות תהליך של גישור גירושין אשר מתבצע באמצעות מגשר מוסמך תוכלו להגיע להבנות

חלוקת מטלטלין בגירושין

חלוקת המטלטלין בגירושין דומה במהותה לנושא של חלוקת רכוש בגירושין, מחלקים את הרכוש באופן שוויוני, לרוב חצי לכל אחד בהתאם להחלטת השופט או על פי

איך בוחרים עו"ד לטיפול במשמורת?

אחת הסוגיות הכי בוערות בהליכי גירושין הוא עניין המשמורת, לרוב המשמורת לצד חלוקת הנכסים בין בני הזוג מביאים לקונפליקטים הכי בולטים במהלך סכסוכי גירושין, לכן

איך לחלק את הרכוש בעת גירושין?

תופעת הגירושין הפכה לתופעה נפוצה למדי בשנים האחרונות, כאשר בני זוג נשואים מחליטים מסיבות שונות, לפרק את התא המשפחתי שבנו ולצאת לדרך חדשה. אחת הסוגיות